Høyttalere DIY Sub

Zerostat

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2003
Antall liker
1.720
Sted
Strømmen
Torget vurderinger
74
Jeg vurderer å anskaffe subwoofere til mitt anlegg for å avlaste hovedhøyttalerne. Modellene jeg har i tankene er SVS SB-1000 Pro. Er det mulig for et DIY-prosjekt å matche eller overgå ytelsen til disse? Tenker da i samme størrelse og med innebygget forsterker.

John_Harald

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.08.2002
Antall liker
2.186
Sted
Sørumsand
Torget vurderinger
5
Hei.
Til prisen mener jeg SVS SB-1000 Pro er et kupp sammenlignet med å bygge den selv.
Svaret er ja, det går helt klart an å overgå ytelsen med bedre bygget kasse, element og forsterker.
SVS SB-1000 Pro har dessverre en svært liten kasse og de hadde vært mer effektive i et større kabinett.
Jeg liker muligheten til å flytte mye luft med lav forvrenging og effektivt. Derfor liker jeg store 18" drivere, store kabinetter og kraftige forsterkere.

Et tips, du hadde kanskje fått flere svar hvis tråden hadde blitt lagt i DIY og Utvikling - høyttalere, forsterkere, etc.. ?

Prest

Medlem
Ble medlem
26.12.2025
Antall liker
23
Sted
Aukra
Den tiden jeg hadde dedikert kino-rom bygget jeg subber selv, jeg valgte 18" element med høy følsomhet i 210 liter slotport.

Da kunne jeg kjøpe meg plateforsterkere (innbyggde) med mindre effekt for å slippe å flå seg selv økonomisk, men samtidig oppnå en brutal bass.

Zerostat

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2003
Antall liker
1.720
Sted
Strømmen
Torget vurderinger
74
Hei.
Til prisen mener jeg SVS SB-1000 Pro er et kupp sammenlignet med å bygge den selv.
Svaret er ja, det går helt klart an å overgå ytelsen med bedre bygget kasse, element og forsterker.
SVS SB-1000 Pro har dessverre en svært liten kasse og de hadde vært mer effektive i et større kabinett.
Jeg liker muligheten til å flytte mye luft med lav forvrenging og effektivt. Derfor liker jeg store 18" drivere, store kabinetter og kraftige forsterkere.

Et tips, du hadde kanskje fått flere svar hvis tråden hadde blitt lagt i DIY og Utvikling - høyttalere, forsterkere, etc.. ?
Ah... Sorry! Skaden har skjedd ifm .. DIY og Utvikling

Måten å inkludere disse SVS subbene, må vel være å "proppe" portene på HT'ene og sette subbene i hjørnene.. Ellers må jeg vel inn med aktiv deling etc... Bruker RME ADI-2 DAC fs. Den har også en ganske så transperant EQ.

John_Harald

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.08.2002
Antall liker
2.186
Sted
Sørumsand
Torget vurderinger
5
Topp Bunn