DIY Seas/Scanspeak Usher dancer look

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • chieng

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    31.07.2007
    Innlegg
    66
    Antall liker
    6
    Har vert stille her i en stund siden det har blitt familie øking, men det har skjedd endel i byggeingen likevel..
    Begge har komt i stuen og er nesten innspilt. Det blir snart låning av utstyr til måling, dette har jeg ikke peiling på men prøver å lese litt om temaet...
    Det blir Parasound forsterkere i Bi amping opsett rett rundt hjørnet også :eek:

    Her er et lite photo av nesten ferdig resultat..
     

    Vedlegg

    chieng

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    31.07.2007
    Innlegg
    66
    Antall liker
    6
    Delefilter for mellomtone og diskant i toppen for å kome til enkelt og greit.
    Det er ett sandkammer under delefilterene og et kammer bak diskanten for maksimal demping av diskant og mellomtone.. Totalt ca 30 liter sand.
     

    Vedlegg

    kaap

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Innlegg
    3.446
    Antall liker
    2.630
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Hei chieng!

    Her er det bare å ta av seg hatten... Selv på bilder ser det utrolig gjennomført ut, og de ser sikkert enda flottere ut IRL.
    *stående applaus*


    En liten digresjon bare.. :


    Si meg isen... hva er det som "ligger" på gulvet til høyre på bildet. Hullet i den kassa ser ut til å kunne romme en 30" bass?? (ser slik ut på bildet i allefall)

    mvh Kai
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.291
    Antall liker
    16.342
    Sted
    Østfold
    zemtex skrev:
    Si meg isen... hva er det som "ligger" på gulvet til høyre på bildet. Hullet i den kassa ser ut til å kunne romme en 30" bass?? (ser slik ut på bildet i allefall)

    mvh Kai
    Den ligger bare såpass mye nærmere kameraet. Det er hullet til en 15". Maken kasse som de to som står oppå hverandre ved siden av meg der.
     

    chieng

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    31.07.2007
    Innlegg
    66
    Antall liker
    6
    Har pustet inn noen kilo med mdf støv siste mnd.. ;D
    Men du verden så gøy det er å høre lyden av noe som er bygget selv!!! Høytalerene er ferdig innspillt.
    Har nå fått koblet opp Parasound forsterker settet og du-verden for en lyd!! Mangler kun skikkelige høytaler kabler... ;D ;D ;D ;D
     

    Vedlegg

    chieng

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    31.07.2007
    Innlegg
    66
    Antall liker
    6
    Har jobbet litt med mellomtone resonans i det siste, først og fremst piano slag eller hva jeg skal kalle det. Det er mest i øverste piano område det kan bli litt anstrengt.

    Har prøvet forsjellige mengde med Acousto-Q Har nå ca 60-70 gram i 8L kabinett.
    Baffel hullet er ganske tykk der mellomtonen står, hvertfall i øverste del, har skrået denne ganske mye for å hindre kompresjon men det kan jo vere det er for lite??

    Ellers er det jo andre typer dempe materiale å forske med, er det noen som har tips så hadde det vert topp! ull eller rockwoll jeg vet ikke.
    Mellom tone kassen invendig er dempet med profilert skum, netto volume ca8L.
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.291
    Antall liker
    16.342
    Sted
    Østfold
    Kvitt deg med profilskummet og stapp inn enten rockwool eller "ultimat". Sistnevnte er et isolasjonsmateriale laget av klær. Fåes på OBS. Husk å ikke stappe basskabinettet fullt, men du bør nok ha noe mer enn det jeg ser på bildene.

    Gaia går det fint med. Viste dem i Horten, men de var ikke helt ferdige. Skal ha dem ferdig tunet hos kunden om noen få uker.
     

    chieng

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    31.07.2007
    Innlegg
    66
    Antall liker
    6
    Akkurat så profilskum er ikke noe særlig, ska prøve med dette ultimat stoffet, takk for opplysningen. ;D

    Har en liten resonans i bass området rundt 160- 180 Hz også.. har lagt i mere enn på bildene men ikke noe drastisk. kun et lag med akustilux i sidene og to lag i bunn,topp og rygg. Har også profilskum i bunn og tak, må vel prøve meg fram her også..
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn