DIY PLATESPILLER!

P

paradigm

Gjest
Har puslet litt med en ide til platespiller:

Tallerken med messinglodd ala Michell Gyro fra Design-Build-Listen og subplatter fra Deep Groove:


Motor, motorstyring og lager kunne kanskje tas fra Pro-Ject:


Plinten kunne f.eks lages av 3 stk mdf-plater som limes sammen. Den midterste plata er perforert og fylt med blyhagl. For ekstra avstivning monteres stålplate på undersiden, ala VPI Scout.

Men som stress småbarnspappa og aldri tid til å snekre så ble det heller til at jeg bestilte Michell Gyro SE med SME 309 arm. Blir flott å få denne i hus, men tror man kunne kommet langt på vei med en diy-spiller også. Kanskje noen andre lar seg inspirere?

[glb]Linker:[/glb]http://www.gumboot.com/cgi-bin/ezshop/shop/2052?x=45&y=8
http://www.needles-and-spins.co.uk/cat_project_spare.cfm
 
P

paradigm

Gjest
Ja, kjenner godt til denne websiden  :)
Invertert senterleie og 80 mm akryl er ikke å forakte.

 

audiy

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.11.2005
Innlegg
500
Antall liker
5
Snusar litt på liknande. Har no ein DIY-tallerken limt sammen av 5mm acryl til ca 35mm på subplatter/lager frå Rega planar 3. Er vel grense for kor langt ein kan komme med dette lageret. Har og ei 3mm umagnetisk rustfri stålplate eg har vurdert å montere under acrylen. Men uten måleinstrument blir det jo prøving og feiling med resonans osb. Sikrare å kjøpe ferdig. Men settet frå "Highend-sound" i Danmark er litt dyrt i forhold til mitt budsjett.

Sigurd
 
P

paradigm

Gjest
Snusar litt på liknande. Har no ein DIY-tallerken limt sammen av 5mm acryl til ca 35mm på subplatter/lager frå Rega planar 3. Er vel grense for kor langt ein kan komme med dette lageret. Har og ei 3mm umagnetisk rustfri stålplate eg har vurdert å montere under acrylen. Men uten måleinstrument blir det jo prøving og feiling med resonans osb. Sikrare å kjøpe ferdig. Men settet frå "Highend-sound" i Danmark er litt dyrt i forhold til mitt busjett.

Sigurd
Hvor har du fått tak i akrylplater som er så store og hvor mye koster de?
 

audiy

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.11.2005
Innlegg
500
Antall liker
5
Fyllinga! Stor plate, 2x1,5m. Litt vanskeleg å få limet til å bite, men fekk det til til slutt. Vekta blir ikkje så stor i forhold til den originale glassplata, så eg trur Rega-lageret klarer det for så vidt. Men så var det det med presisjonen i lageret då. Var i kontakt med Origin Live om dei framleis leverer tallerken og lager til DIY. Svaret var at det har dei slutta med.

Sigurd
 

superhkm

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2005
Innlegg
4.046
Antall liker
2.990
Torget vurderinger
2
Hvor har du fått tak i akrylplater som er så store og hvor mye koster de?
Plastkompaniet på Furuset (Oslo ) kapper etter mål og har tykkelser i hvertfall opp til 50mm, men du kan også rote etter kapprester hos dem , det koster 50,- pr kg.
 

audiy

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.11.2005
Innlegg
500
Antall liker
5
Har tallerkentype noko å seie for val av senterlager? Er t.d. invertert bedre når det er tjukk tallerken? Eg tenker på samspel tallerken/lager m.o.t. vibrasjon, korleis tallerken vil røre seg horisontalt og vertikalt.

Sigurd
 
Topp Bunn