DIY platespiller matte noe å satse på

Retep

Steine galen
Ble medlem
27.01.2005
Antall liker
20.647
Sted
Volda
Torget vurderinger
23
... eller burde jeg heller bruke tiden til noe annet.

Har altså kjøpt mine to første platespillere. En Pioneer plx 1000 til stua/dama og en Technics 1210mk2 til hifirommet. På 1210-en så var det med en tynn løs matte. Har fått beskjed om at den burde byttes ut. Kom plutselig på at jeg har en 106cm x 116cm x0.7cm tykk gummimatte liggende. En sånn type man ofte bruker på gulv, under trenings apparater og kanskje spesielt i områder der man trener med manualer.

Denne matta 106 x 116 x 0.7 veier hele 10.2kg den er 7mm tykk.

Om jeg skjærer ut en matte på størrelse med den matta som fulgte med technicsen. Er det et lite søndags prosjekt jeg burde gå for?

Finnes det noen begrensninger på vekt feks jeg burde tenke på?

Matta ser slik ut.
DSC_0077.jpg

Denne matta er tiltenkt technics 1210mk2 spilleren.

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.846
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Pass iallfall på at matta er heilt rein, og at ho ikkje legg noko att i platerillene.
Bortsett frå dette, er det alltid spennande å prøve ut idear. Eg fekk støydempa platespelaren min ved å plassere motordelen på ei mystisk matte av ukjent materiale.

Retep

Steine galen
Ble medlem
27.01.2005
Antall liker
20.647
Sted
Volda
Torget vurderinger
23
Pass iallfall på at matta er heilt rein, og at ho ikkje legg noko att i platerillene.
Bortsett frå dette, er det alltid spennande å prøve ut idear. Eg fekk støydempa platespelaren min ved å plassere motordelen på ei mystisk matte av ukjent materiale.
Så det er bare å kjøre på egentlig?
Denne matta blir svært tung. Gjør det noe?

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.846
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Så det er bare å kjøre på egentlig?
Denne matta blir svært tung. Gjør det noe?
Trur 1210 vil tåle litt ekstra vekt.

Retep

Steine galen
Ble medlem
27.01.2005
Antall liker
20.647
Sted
Volda
Torget vurderinger
23
Ble ikkje gjort igår, ble for opptatt med å høre musikk. Får se om jeg gidder idag

Topp Bunn