DIY openbaffel ala PAP trio 15 o.l

FælKødd

Medlem
Ble medlem
18.03.2024
Antall liker
5
Sted
Nordfjord
Hei! går med planer om å bygge meg noe ala Pure audio project trio 15 og håpet på at noen her inne har tråkket opp løypen på forhånd og kansje kan peke meg i retning av gode drivere, alternative design osv. Har i dag et par gammle dynacell som jeg ikke finner noe som spiller makan til, og tror derfor dette må være veien å gå. er ganske ny på dette og setter stor pris på innspill.

H.Are.Felle

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
28.11.2008
Antall liker
908
Sted
Porsgrunn
Fantastisk tråd og bygg du hadde!! Hvordan ble de? Dette gav meg mye inspirasjon!
De ble etter mitt synspunkt meget bra!
Har fått det slik det var tenkt, bare bedre med hensyn til evnen høyttalerne har til å forsvinne i lytterommet.
Tilbakemeldinger i fra andre er at holografien spesielt dybden i lydbildet og plassering av musikere/instrumenter i live musikk er bra. Noen mener at de er litt for snille i diskanten, men med litt korrigering via DBX PA2 faller alt på plass.
Dette prosjektet ville jeg ikke begitt meg på uten aktiv deling og mulighet for rom korrigering.
Mange trur ikke at det er disse høyttalerne som spiller, med at det er de skjulte høyttalerne ved siden av lerretet som spiller. Har etter at disse høyttalerne ble ferdig, fått et nytt giv og glede i å høre på musikk.
Eversolo streameren som ble kjøpt inn i senere tid ga også et vesentlig løft i lyden hvor jeg må innrømme at streaming av musikk, har tatt mer av i forhold til analog LP.
Som det står nå, blir det ingen endringer på høyttaler siden, da jeg mener jeg har oppnådd en ytelse som forsvarer kostnadene.
Det som er under avveining er utskiftning av forsterkerne, og endring av akustikk tiltak pga. endring av høyttalerne.

Topp Bunn