R.Solhaug skrev:
Sammenlign folien med vanlig rundtråd og sjekk hvor flatklemt det låter ???
Mvh. RS
Har nettopp lagd mitt første sett med høyttalerkabler, og de er flate: 0.4 x 4 mm glødet finsølv fra K A Rasmussen tredd i bomullsstrøpe. Og det spiller STORT!!!!

(Topp service fra Hamar forøvrig

)
Skal lage meg et sett til med samme dimensjon til bassene (biwiring). Så et tredje sett med dim 0.5 x 6 mm og bytte disse med de tynnere til bassene.
Deretter et forsøk med 0.4 x 4 mm til diskant, 0.5 x 6 mm til bass, og enten 0.4 x 4 mm eller 0.5 x 6 mm til mellomtone (to triwire-varianter).
Av andre som har testa flatsølv sies dette å spille ringer rundt det aller meste. Har selv biwiret med Acoustic Zen Absolute til ca 45 000 kr, og det har spilt fantastisk. Klart beste jeg har hatt tidligere, bl.a langt bedre enn BM The Giant, div Nordost etc. Har ikke hørt Jorma, Bertram, Oblivion eller Whistler sine, men tror Absolute er noe av det aller ypperste man kan få tak i til en overkommelig pris. Utrolig oppløste og transparente, og med fanntastisk dynamikk og stort rom.
Tester DIY-kabel siden jeg er ute etter kortere kabler enn Absolutene jeg hadde. Så gjenstår det å se om sølvlissene holder mål, eller om jeg må kjøpe inn Absoluter igjen. Eller kanskje det blir en "miks" av de, ser ikke bort fra at jeg må ha mer tverrsnitt til bassene.......
Men går ikke bort fra sølv med det oppsettet jeg har nå, kobber blir grått og kornete i forhold.
Mvh