DIY Groundbox Ala Entreq

McLaren

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
1.911
Antall liker
273
Torget vurderinger
11
Entreq har laget fantastiske saker som virkelig løfter systemet jeg fikk demonstrert dette i til nye høyder på en måte jeg ikke forstår men ikke kan fornekte.

Tankene mine vil ha meg til å anskaffe noe fra Entreq men dette må jeg kunne skru sammen selv. trur eg.

Når jeg har gått noen nye runder med eget elektrikerhode (som jeg er fra mandag til fredag) så burde ikke sanden og kobberplater som ligger inne i kabinettet ha noe å si men det som jeg tror er magien her er utjavningen mellom potensialforskjellen mellom komponentene.

Jeg tenker lage til ett enkelt kabinett av ett eller annet matreale, sette inn inn stor kobberskinne jeg har liggende og montere rca uttak på kabinettet. Videre vil jeg lage med utjavningsforbindelser med rca plugger med kun jordleder tilkoblet. Som Entreq gjør med sine kabler.

Nettjord og signaljord burde i teorien kobles sammen for minst mulig potensialforskjeller men jeg er usikker på akkurat hvor trygt dette er. Jordtilkobling på riaa/ forsterker til jord fra platespiller sitter gjerne i kabinettet og det er gjerne jordet med nettjord.

Er det noe av det overstående som ikke er trygt eller direkte feil? Dumt å gjøre dette bare for å skade komponenter.


Mvh. McLaren
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.082
Antall liker
10.486
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Entreq ville jeg ikke kastet mye penger til personlig. Produkter derfra kan faktisk øke støy/støygulv så om det er det du liker så....
https://www.audiosciencereview.com/...ignal-grounding-preliminary-measurements.476/
Dette tror jeg forøvrig du er klar over.

Tilnærmingen din med å lage noe selv støtter jeg dersom du ønsker lignende produkt, men ikke kopier Entreq rått er nå mitt råd da.
PS: Har aldri testet noe derfra selv.

Om du må kopiere så finnes det noen bilder her.
https://www.whatsbestforum.com/threads/entreq-tellus-grounding.11995/page-81#post-350372
 
Sist redigert:

McLaren

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
1.911
Antall liker
273
Torget vurderinger
11
Meget mulig det har blitt målt forvrenging en gang men om det er det som gjør det hele mer detaljert og fokusert, samt rydder opp i bassen betraktelig så er det greit;-)

Jeg tenker ikke å kopiere Entreq på noen måte men kun å lage en utjavningsskinne til komponentene.

Jeg var hjemme hos en som hadde jordingssystemet til Nordost og det var stor forskjell med og uten denne innkoblet. Der er det ikke noe sand i boksene så jeg tror ikke denne sanden har særlig mye å si. nettfiltere og annet fra Nordost har jordtilkoblinger som kobles til dette som ett felles system så i mitt hode kan alt av jord kobles sammen. tror nå jeg.
 
Topp Bunn