Diy Bottlehead phonotrinn

E

espenj2005

Gjest
Her er noen bilder av et phonotrinn jeg loddet sammen for en stund siden. Byggesettet kommer i fra Bottlehead.com og har nærmest en full range linje av kit man kan bestille. Byggesettene kommer med bra forklarte anvisninger, bilder samt dvd instruksjoner for noen av settene. Prisene er meget sympatiske og kvaliteten på settet jeg bygde er meget bra. Vinyl er blitt primærkilden her i hjemmet og det at jeg gleder meg hver gang jeg legger på en vinylskive gjør det hele litt erotisk siden det er så fysisk og analogt:)
Siden jeg kun har prøvd Rega og Project phonobox vil jeg absolutt ikke prøve meg på noen review av denne saken men før trinnet kom i anlegget syntes jeg at cd spilleren(Atoll cd100) kom greit ut av kampen om beste gjengivelse. Nå er lydbildet til analogriggen(P5/Rondo blå/ortofon T20 mc stepup) i en helt annen klasse og det er dynamikk og punch i overflod.

Byggingen av settet gikk helt greit men kostet meg nitriste, trøtte dager på jobben og "rystet" samboer grunnet sene kvelder og røde øyne. Så gøy at det var verdt "steken".
Fikk problem da det hele skulle fyres i gang og brukte mange timer på feilsøk før jeg fant ut at en liten sat.. av en resistor kortsluttet med det ene benet. Da det var ordnet lyste diodene(spennende å se første gang!) og jeg koblet opp. Satte på Sledgehammer med P Gabriel og woaaaah.
Ellers å nevne er at eierne/utviklerne av BH sine produkter er meget hyggelig og serviceminded samt at forumet har ekstremt vennlig og laidback tone. Står man fast i prosjektet er du garantert til å få den hjelpen du trenger.

 




 

whistler

Bransjeaktør
Ble medlem
28.11.2004
Innlegg
1.823
Antall liker
610
Hva gjorde du med nettrafo. Den medfølgende er vel 110V?
 
E

espenj2005

Gjest
Det stemmer, man må ha en step-down men siden trinnet ikke er så strømkrevende kan man bruke en"veggvorte" som man kan kjøpe for en hundrings eller så. Selv bruker jeg en ganske overdimensjonert "stridstrafo" jeg kjøpte igjennom NRHF. Fordelen med den er at det er nok strøm til å drive evt monoblokker og pre når jeg en dag bygger det.
Mvh Espen
 

pelsjeger

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.04.2004
Innlegg
897
Antall liker
1.000
Torget vurderinger
4
Bottlehead linker selv til et firma som heter Black Art Audio når det gjelder anskaffelse av 220V-strømforsyninger til deres produkter.

Sjekket at de kunne levere strømforsyning til Bottlehead fourplay, kom på under 500,- inkl frakt.
 
E

espenj2005

Gjest
Har du hørt noen som har prøvd de? Interessant om de fungerer like bra!
Espen
Bottlehead linker selv til et firma som heter Black Art Audio  når det gjelder anskaffelse av 220V-strømforsyninger til deres produkter.

Sjekket at de kunne levere strømforsyning til Bottlehead fourplay, kom på under 500,- inkl frakt.
 

pelsjeger

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.04.2004
Innlegg
897
Antall liker
1.000
Torget vurderinger
4
Nei, har ikke det. Enetste jeg vet om som har hatt bottlehead er bruker Tst som bygde seg en fourplay. Mener han dog hadde bestilt trafo fra Ulveco som vistnok fungerte bra.

Sniffet selv på fourplay, da den skal være vanvittig god til prisen, men frøkenen i huset blir bisk om det kommer pre i huset uten remote.. :(
 

Sleiven

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2003
Innlegg
2.302
Antall liker
21
Grattis og velkommen i Bottleheadklubben ;D

Jeg har både Seduction phonotrinn med C4S upgrade(C4S anbefales, gir mer trøkk/volum) og preamp Foreplay III. Det neste blir å oppgradere FPIII med Goldpoint SMD attenuator.

Kjører FPIII rett inn på slutttrinnet på min SAT(Bladelius) Amplifix integrerte forsterker. Forplay III står ikke tilbake for Amplifix sin preamp del (bla digitalt styrt SMD volumkontroll) :D




Kjempemoro å bygge+ fantastisk service og Forum..

mvh
Sleiven
 
E

espenj2005

Gjest
Cooool!
Teller selv på knappene for å bestille FP og kanskje en kombo med Paramour(2A3) Må sansynligvis begynne med aktiv deling pga store høyttalere om jeg går for 2A3.
Pga problemer med C4 (feil lodding) spilte jeg med trinnet uten det og var fornøyd. Etter en uke fikk jeg til C4 og trodde nesten ikke det jeg hørte. Endelig kom vinylriggen til sin rett.
 
E

espenj2005

Gjest
Takker!
Kan være aktuelt med 220v på sikt.
Mvh
Nei, har ikke det. Enetste jeg vet om som har hatt bottlehead er bruker Tst som bygde seg en fourplay. Mener han dog hadde bestilt trafo fra Ulveco som vistnok fungerte bra.

Sniffet selv på fourplay, da den skal være vanvittig god til prisen, men frøkenen i huset blir bisk om det kommer pre i huset uten remote.. :(
 
Topp Bunn