Diverse hjelp på HFS3

ottone

Nesten klassiker
Ble medlem
08.04.2008
Antall liker
12.816
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Siden det nærmer seg helg

Det er kanskje bare meg som er gammal og sløv, men jeg finner ikke en Hjelp-knapp på HFS3. Finnes det i det hele tatt?
Ting jeg lurer på for tiden, som jeg ikke finner med mine enkle søk, er
-Hvordan kan jeg ignorere brukere?
-og i så fall, hva innebærer det?
-Vil jeg slippe å se innlegg fra vedkommende? Vil jeg ikke kunne motta meldinger fra henne? Vil han få beskjed? Vil hun kunne se min profil? Vil han kunne sitere mine innlegg?
-Kan jeg se hvem som leser en bestemt tråd, eller underforum, akkurat nå?
Jeg antar at dette er beskrevet et sted, bare jeg som ikke finner fram.

-Hvordan fjerne et bilde fra et innlegg når jeg redigerer, bilder som er linket inn fra URL?
Når jeg linker bilde fra URL velger jeg å legge kopi av bildet på HFS. Når jeg prøver å fjerne bildet for å erstatte det med et annet, blir det liggende som vedlegg til innlegget.

Dette kunne vært PM til admin, men jeg innbiller meg stadig at det jeg har på hjertet kan ha allmen interesse her. Antagelsen er vanligvis feil, men det får vi tåle :)

Sist redigert:

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Antall liker
2.102
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Dette var rart.

Det finnes en "hjelp"-knapp - øverst til høyre ved siden av innloggingsfeltet. Det pussige er at denne knappen er synlig bare når man ikke har logget seg på. Alt sammen blir borte straks man er inne.

Townes

Æresmedlem
Ble medlem
03.04.2009
Antall liker
10.643
Sted
www.skranglefantene.com
Torget vurderinger
1
Dette var rart.

Det finnes en "hjelp"-knapp - øverst til høyre ved siden av innloggingsfeltet. Det pussige er at denne knappen er synlig bare når man ikke har logget seg på. Alt sammen blir borte straks man er inne.
Det er fordi at om man først logger på så er man på sett og vis allerede fortapt, og derfor uhjelpelig :p

ottone

Nesten klassiker
Ble medlem
08.04.2008
Antall liker
12.816
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Dette var rart.

Opp med en hånd de som noen gang har fått noe hjelp av denne knappen!

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.09.2010
Antall liker
566
Sted
Bergensregionen
Svar på noen spørsmål

Svar på noen spørsmål:

[...]
-Kan jeg se hvem som leser en bestemt tråd, eller underforum, akkurat nå?
Jeg antar at dette er beskrevet et sted, bare jeg som ikke finner fram.
Høvdingen har skrevet om dette flere ganger. Forklaringen er omtrent slik:
Dette fantes i HFS2, men er ikke inkludert i HFS3 fordi det belaster tjenerdatamaskinen for mye fordi det gir mange tunge spørringer mot databasen bak HFS.

-Hvordan fjerne et bilde fra et innlegg når jeg redigerer, bilder som er linket inn fra URL?
Når jeg linker bilde fra URL velger jeg å legge kopi av bildet på HFS. Når jeg prøver å fjerne bildet for å erstatte det med et annet, blir det liggende som vedlegg til innlegget.
[...]
Du må gjøre følgende (i avansert redigeringsmodus):
  • Fjerne bildet fra innleggsteksten
  • Gå til "Ekstra valg" et stykke under tekstredigeringsboksen
  • Gå til "Vedlegg"
  • Trykk på knappen "Håndter vedlegg"
  • Du får opp et nytt vindu som heter "Håndter vedlegg"
  • Nederst i vinduet under "Vedlegg" finner du bildene som er vedlagt teksten du redigerer
  • Før musepekeren over bildet du ønsker å fjerne
  • Det dukker opp "?" og "X" i øvre høyre hjørne av bildet
  • Trykk på "X" for slette bildet
  • Bekreft ved å trykke "OK" i egen boks
  • Trykk på knappen "Ferdig" i nedre høyre hjørne av vinduet "Håndter vedlegg" eller "X" i vinduets øvre høyre hjørne slik at vinduet lukkes
  • Trykk "Forhåndsvis innlegg"
  • Bildet er nå forsvunnet

S

sorgenfri

Gjest
Laste opp en PDF fil

Jeg har en PDF fil, jeg gjerne vil dele. Den ligger på min MAC, og jeg finner ikke ut hvordan jeg kan få lastet den opp. Jeg fant den på et konkurrerende forum, så jeg vil ikke linke dit..

S

sorgenfri

Gjest
Super kløna lurer på noe igjen:

Når jeg skal legge ved et bilde, på PM så kommer det bare opp URL? Bildet har jeg jo på maskina..( mac )

Anyone?

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.594
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Tror ikke det er mulig å ha bilde som vedlegg i pm.. Du må evt. laste opp bildet en eller annen plass og legge til link der..

Z

Zomby_Woof

Gjest
Jeg fikk plutselig en idè som i hvert fall jeg synes er god: Kan vi få en knapp for å like en hel tråd?

Z

Zomby_Woof

Gjest
Blind? Jeg?

Fant'n!! Mange takk for teknologisk, nei, tenkologisk assistanse.

Sist redigert av en moderator:
Z

Zomby_Woof

Gjest
Nå som jeg har funnet og brukt funksjonen: Jeg synes egentlig ikke den er så bra. Den viser bare gjennomsnittlig resultat for de som har stemt, og ingenting om hvor mange som har stemt. Om en person synes en tråd er 'enestående' så er tråden 'enestående'. DP-menigheten og VPI's venner er nå 'enestående' takket være min enslige stemme. Ikke så mye å bli klok på, med andre ord....

Kan det gjøres mer informativt på noen måte?

Topp Bunn