Ditlev-Simonsen

A

Atle Kristiansen

Gjest
Om det er et sted det stemmer er det nok her på fascistpropagandahjørnet.

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
926
Det tar seg dårlig ut å si slikt offentlig. De er da klarerte og dannede mennesker fra møblerte hjem må vite. Visse ting holder man for seg selv!

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Jeg har fra tid til annen blitt beskyldt for å generalisere når jeg en skjelden gang kritiserer muslimer for å ikke ville tilpasse seg norske forhold. Fremst i rekken av kritikere finner man gjerne Gjest.

Denne gang gjelder det altså en Høyremann. Da er åpenbart generalisering helt på sin plass.
Gratulerer Gjest, du krysser stadig nye grenser. ;D

A

Atle Kristiansen

Gjest
oddgeir skrev:
Jeg har fra tid til annen blitt beskyldt for å generalisere når jeg en skjelden gang kritiserer muslimer for å ikke ville tilpasse seg norske forhold. Fremst i rekken av kritikere finner man gjerne Gjest.

Denne gang gjelder det altså en Høyremann. Da er åpenbart generalisering helt på sin plass.
Nå mangler vi bare at komponenten kommer og snakker om uskyldige hvite kvinner som blir voldtatt av skittene muslimske menn, så er tråden komplett.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Hvis Ditlev-Simonsen har gjort seg skyldig i skatteunndragelse er det ikke bra.
Slett ikke bra.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
The Atl skrev:
Nå mangler vi bare at komponenten kommer og snakker om uskyldige hvite kvinner som blir voldtatt av skittene muslimske menn, så er tråden komplett.
Ingen tråd er komplett før Atle har postet enda et meningsløst Chomsky-sitat.

A

Atle Kristiansen

Gjest
oddgeir skrev:
The Atl skrev:
Ingen tråd er komplett før Atle har postet enda et meningsløst Chomsky-sitat.
Colorless green ideas sleep furiously.

Noam Chomsky

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Takk Atle, nå kan jeg slappe av. Nok en perfekt tråd. ;D

A

Atle Kristiansen

Gjest
Beklager, jeg fikk ikke med meg presiseringen som sa det skulle være meningsløst. Håper det går bedre nå?

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
The Atl skrev:
oddgeir skrev:

...og jeg som hadde tenkt å si at dette er vel bare god høyrepolitikk i praksis, det er jo det å betale skatt de misliker så sterkt, kan ikke se annet enn at dette er god reklame for høyre jeg....?

Det å være svart eller mørkhudet er ellers ikke det samme som å være skitten Atle... jeg visste at det bare ville bli forvirring etter at det godt innarbeidede og nøytrale ordet neger plutselig ble omdefinert til rasistisk.. der ser man, forvirringen er total.

A

Atle Kristiansen

Gjest
Komponenten skrev:
The Atl skrev:
oddgeir skrev:

...og jeg som hadde tenkt å si at dette er vel bare god høyrepolitikk i praksis, det er jo det å betale skatt de misliker så sterkt, kan ikke se annet enn at dette er god reklame for høyre jeg....?

Det å være svart eller mørkhudet er ellers ikke det samme som å være skitten Atle... jeg visste at det bare ville bli forvirring etter at det godt innarbeidede og nøytrale ordet neger plutselig ble omdefinert til rasistisk.. der ser man, forvirringen er total.
Det er vanskelig å få frem den sterke kontrasten over få setninger uten å benytte uheldige adjektiv. Beklager om jeg ikke var like sjelfull og ærbødig i gjenngivelsen som mesteren selv.

Mvh

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
The Atl skrev:
Det er vanskelig å få frem den sterke kontrasten over få setninger uten å benytte uheldige adjektiv. Beklager om jeg ikke var like sjelfull og ærbødig i gjenngivelsen som mesteren selv.

Mvh
Det er greit. Bare prøv å hold orden på adjektivene i fremtiden... Og det er vel ingen andre enn deg selv som begrenser antall setninger, det kan ofte være mer klargjørende om man utdyper sine meninger i stedenfor å prøve å spare plass.

A

Atle Kristiansen

Gjest
Komponenten skrev:
The Atl skrev:

Mvh
Det er greit. Bare prøv å hold orden på adjektivene i fremtiden... Og det er vel ingen andre enn deg selv som begrenser antall setninger, det kan ofte være mer klargjørende om man utdyper sine meninger i stedenfor å prøve å spare plass.
Prøver å tilegne meg en slags språklig reduskjonisme ala Beckett, er nok ikke kommet helt i mål... Lange setninger tilsier ikke nødvendigvist at innholdet er konsist eller presist - oftere tvert om, somme tider overlagt.

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.667
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
The Atl skrev:
Komponenten skrev:
The Atl skrev:

Mvh
Prøver å tilegne meg en slags språklig reduskjonisme ala Beckett, er nok ikke kommet helt i mål... Lange setninger tilsier ikke nødvendigvist at innholdet er konsist eller presist - oftere tvert om, somme tider overlagt.
Bra ambisjonsnivå her i garden!

A

Atle Kristiansen

Gjest
Audiophile-Arve skrev:
The Atl skrev:
Komponenten skrev:
The Atl skrev:

Mvh
Bra ambisjonsnivå her i garden!
Gleder meg at du setter pris på Beckett.

Vi strekker vel oss alle etter det fullkomne på et vis eller et annet? I alle fall mennesker med mer personlighet enn persona, om enn antallet er synkende. Vi trenger vel en ny Jung eller lignende for atter å tillate oss bekjentskap med ånden.

Dessuten er det ikke noen uten videre sammenheng mellom den skjønnlitterære og den mer generelle semantikken. Bjørneboe var visst en slubbert og språklig anarkist når det kom til ting som ikke gjalt hans profesjon.

Aller helst så var det vel, sammen med resten av innleggenes innhold, en del av et mer eller mindre sarkastisk hele - og følgelig ikke ment bokstavelig

Mvh

RJEL

Servicemann
Ble medlem
30.04.2004
Antall liker
1.738
Torget vurderinger
4
Litt morsomt at mister Simonsen blir avslørt av noen hevngjerrige forsmådde ektemenn av dattera.

S

Slubbert

Gjest
Lukter av forsøk på sivil ulydighet mot statsmaktens tvangsmidler, hvilket burde applauderes av de med opprørsånd. Lykke til Ditlev.

Z

Zomby_Woof

Gjest
Ditlev Simonsen representerer et parti som faktisk er tilhengere av skatt. Høyre er riktignok tilhengere av lavere skatt enn enkelte andre partier, men det endrer ingen verdens ting.

Hvis du tolker dette som sivil ulydighet, tolker jeg det som et utslag av usmakelig dobbeltmoral.

S

Slubbert

Gjest
Zomby_Woof skrev:
Hvis du tolker dette som sivil ulydighet, tolker jeg det som et utslag av usmakelig dobbeltmoral.
Det er jeg forsåvidt enig i. Hvis han er moralsk konsekvent, så bør Ditlev-Simonsen selvsagt droppe Høyre til fordel for DLF.

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Antall liker
10.919
Sted
Holmestrand
Artig å se at multimillionærene havner i retten over delig av 40000 kr i et skilsmissoppgjør!
Grådig? Nei, ikke i det hele tatt!

Z

Zomby_Woof

Gjest
Slubbert skrev:
Zomby_Woof skrev:
Det er jeg forsåvidt enig i. Hvis han er moralsk konsekvent, så bør Ditlev-Simonsen selvsagt droppe Høyre til fordel for DLF.
Eventuelt kan han bare betale skatten sin.

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.577
Mannen er en skattesnyter. Selv om han betaler så har han begått en kriminell handling og det må straffes.

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Antall liker
10.919
Sted
Holmestrand
Slubbert skrev:
Lukter av forsøk på sivil ulydighet mot statsmaktens tvangsmidler, hvilket burde applauderes av de med opprørsånd. Lykke til Ditlev.
Å kalle dette for sivil ulydighet kan vel ikke en gang kalles parodi. Høyre er for øvrig, særlig i egne øyne et lov og orden parti som aldri har forståelse eller sympati for andres "sivile ulydighet", så hvis dette er sivil ulydighet gjør det saken bare enda mer alvorlig.

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2007
Antall liker
388
Har jeg oppfattet dette feil dersom det EGENTLIG dreier seg om følgende: (?)

FRU Ditlev-Simonsen hadde en konto i Sveits med noen millioner på i mange år, men at denne ble avviklet i ca 1990 (altså for 17 år siden). FRU Ditlev-Simonsen er avgått ved døden. Ordføreren i Oslo har ikke denne kontoen, og har ikke hatt den på ca 17 år.
Sett at fruen, mens hun var i live, IKKE ville oppgi dette, og at det faktisk sto i hennes navn inntil hun døde. HVA skal en stakkars ektemann gjøre med det? Angi kona si?
Dette er (som vanlig) orkan i et fingerbøl. La sakens fakta komme på bordet, Akersgatas bødler har fått herje lenge nok.

Honkey

TJ

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.08.2003
Antall liker
2
Pink_Panther skrev:
Mannen er en skattesnyter. Selv om han betaler så har han begått en kriminell handling og det må straffes.
Dersom han er en skattesnyter er han ikke bare en skattesnyter, han er en en mann som faktisk jobber for Norge som politiker. I så måte snakker vi om skjerpede omstendigheter og han burde ettergås spesielt og kjøres gjennom rettssystemet uten silkehansker.

Hadde alle i Norge betalt skatten sin hadde de fleste hatt en lavere skattesats!
Hvorfor har folk så inn i hælvete mykje i mot å betale skatten sin? En ting er å ønske å betale mindre skatt (for meg inngår det i regnestykket om å ha meir igjen til seg selv, og det vil de fleste) men hvorfor angripe denne problemstillingen med å forsøke å stjele fra statskassa med de fattigste som de som straffes hardest (!). Satan så provoserende.

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
128
Det som jo er sært her da, er att de to som før har vært gift med datteren har brukt denne informasjone i ett forsøk på å true D-S ... Da sikkert gjennom sine advokater..

At advokater gir katten i hva de formidler, og teknisk sett er uvedkomne om deres klienter er skyldige eller ikke, hvilket ikker en advokats sak i det hele tatt...

Disse to "svigersønner" har jo nå vist seg å være lavmåls undermennesker med intet eller lite hjertelag å snakke om.
Stakkars de som kommer i kontakt med disse da! For noen slimvesener!!!

Slike mennesker HATER jeg som PESTEN!!! JEG HATER SLIKT!!!
Kunne man ikke heller bare innrapportert det til myndighetenen om det var kriminelt, som normale mennesekr gjør, neida, man skal bruke det som utpressing!

Det er lavmål det! FY NÅ BLE JEG SÅ SINNA AT JEG FRESER!!!

:(

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Antall liker
333
Sted
Oslo Vest
D-S har kommet med en redgjørelse. javel hva så.
Han må gå av, alt annet blir feil.

torgo

Fersking
Ble medlem
18.08.2007
Antall liker
0
Imperial skrev:
Det som jo er sært her da, er att de to som før har vært gift med datteren har brukt denne informasjone i ett forsøk på å true D-S ... Da sikkert gjennom sine advokater..

At advokater gir katten i hva de formidler, og teknisk sett er uvedkomne om deres klienter er skyldige eller ikke, hvilket ikker en advokats sak i det hele tatt...

Disse to "svigersønner" har jo nå vist seg å være lavmåls undermennesker med intet eller lite hjertelag å snakke om.
Stakkars de som kommer i kontakt med disse da! For noen slimvesener!!!

Slike mennesker HATER jeg som PESTEN!!! JEG HATER SLIKT!!!
Kunne man ikke heller bare innrapportert det til myndighetenen om det var kriminelt, som normale mennesekr gjør, neida, man skal bruke det som utpressing!

Det er lavmål det! FY NÅ BLE JEG SÅ SINNA AT JEG FRESER!!!

:(
Et sentralt moment i denne saken er at Cecilie Ditlev-Simonsen forut for dette, under de rettslige forhandlingene om fordelingen av parets samlede verdier, skal ha krevd halvparten av en aksjeopsjonspost tilhørende maken. Denne stammer visstnok fra et ansettelsesforhold som var avsluttet før paret inngikk ektepakten, og sorterer følgelig ikke under felleseiet, men ettersom hun tilsynelatende mente at hun var berettiget halvparten av denne er det ikke mer enn rettferdig at hun også fører innholdet av sin(e) hemmelige konto(i) opp på listen over det som skal deles.
Noen som er av en annen oppfatning?
Dette kaoset er det ene og alene de to blad Ditlev-Simonsen som er skyld i, først ved å svindle det norske folk gjennom å hemmeligholde verdier samtidig som de mottar de samme ytelser som den jevne borger tilbake, dernest ved å forsøksvis krafse til seg mer i rettssystemet ved å så tvil om hva den enkelte hadde med seg inn i ekteskapet....
Hun er direktør i Hydro, hvor mye er nok?!!
Er det noe som gjør meg kvalm, så er det det!!
Endre Rangnes har min sympati i denne saken, helt klart!!

RJEL

Servicemann
Ble medlem
30.04.2004
Antall liker
1.738
Torget vurderinger
4
Mye vil ha mer. Intet nytt dette. Grådighet kalles det.

HC

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2002
Antall liker
3.328
Torget vurderinger
18
Honkey-Chateau skrev:
Har jeg oppfattet dette feil dersom det EGENTLIG dreier seg om følgende: (?)

FRU Ditlev-Simonsen hadde en konto i Sveits med noen millioner på i mange år, men at denne ble avviklet i ca 1990 (altså for 17 år siden). FRU Ditlev-Simonsen er avgått ved døden. Ordføreren i Oslo har ikke denne kontoen, og har ikke hatt den på ca 17 år.
Sett at fruen, mens hun var i live, IKKE ville oppgi dette, og at det faktisk sto i hennes navn inntil hun døde. HVA skal en stakkars ektemann gjøre med det? Angi kona si?
Dette er (som vanlig) orkan i et fingerbøl. La sakens fakta komme på bordet, Akersgatas bødler har fått herje lenge nok.

Honkey
Dette er på ingen måte orkan i et fingerbøl. Saken er den at da konemor tok kvelden og Ordføreren arvet 1.5 mill så ble disse pengene unndratt skatt og satt inn på den famøse kontoen i Sveits.
En slik unndragelse er noe jeg i hvertfall ikke ville ha gjort og jeg forventer minst samme standard fra de som sitter og forvalter pengene jeg betaler inn til fellesskapet. Det finnes nok av eksempler hvor langt mindre skattekrav enn dette har blitt forfulgt i årevis av skattemyndighetene og til slutt resultert i personlig konkurs og tvangssalg. Ditlev-Simonsen saken er sikkert foreldet nå men mannen bør jo helt klart ta sin hatt og gå (i skam).

Jabba_Jabba

Overivrig entusiast
Ble medlem
18.04.2007
Antall liker
1.246
Sted
Porsgrunn
TJ skrev:
Pink_Panther skrev:
Hadde alle i Norge betalt skatten sin hadde de fleste hatt en lavere skattesats!
.
Desverre så hadde staten bare tatt enda flere oppgaver på seg. Kansje kjøpt noen flere aksjer i det store utland. Nå vil ikke jeg forsvare det Diffen har gjort, men for Erling Folkvord og hans likesinnede er tyveri av privat eiendom "lån", mens tyveri av offentlig eiendom er nesten like fælt som barnemisbruk.

Selv er jeg medlem av Høyre og betaler min skatt ei med glede men av nødvendighet.

TJ

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.08.2003
Antall liker
2
Jabba_Jabba skrev:
TJ skrev:
Pink_Panther skrev:
.
Desverre så hadde staten bare tatt enda flere oppgaver på seg. Kansje kjøpt noen flere aksjer i det store utland. Nå vil ikke jeg forsvare det Diffen har gjort, men for Erling Folkvord og hans likesinnede er tyveri av privat eiendom "lån", mens tyveri av offentlig eiendom er nesten like fælt som barnemisbruk.

Selv er jeg medlem av Høyre og betaler min skatt ei med glede men av nødvendighet.
Dette er ikke myntet på deg personlig, men hvorfor skal det være så vanskelig å betale sin skatt med glede og stolthet?

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Hva har han gjort?
Han har arvet en konto etter sin mor som inneholdt 1,5 MNOK, og har som sikkert også både jeg og flere med meg hadde gjort, glemt å innrapportere den til myndighetene.
Skal det være grunn nok til å drive en hekseprossess på linje med det VD driver med om dagen. En kan mistenke at VG er misunnelige på Dagbladet som klarte å ta livet av Tore Tønne.

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
926
Ja, for enkelte er det lett å glemme hva 1,5 mill innebærer. Fort gjort det...

::)

Vi har vel alle en konto i Sveits, -eller.

Jeg trodde ellers at Sveits var kjent som favorittlandet for alle som vil skjule penger.

palmaris

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.11.2002
Antall liker
1.858
Torget vurderinger
1
Hva har han gjort?
Han har arvet en konto etter sin mor som inneholdt 1,5 MNOK, og har som sikkert også både jeg og flere med meg hadde gjort, glemt å innrapportere den til myndighetene.
Nei, kva har han gjort? Det vert litt som om Komponenten hadde nytta seg av prostituerte. Liv og lære, veit du...

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Antall liker
333
Sted
Oslo Vest
oddgeir skrev:
Hva har han gjort?
Skal det være grunn nok til å drive en hekseprossess på linje med det VD driver med om dagen. En kan mistenke at VG er misunnelige på Dagbladet som klarte å ta livet av Tore Tønne.
Han sier jo i sin redegjørelse at han har 'filosofert' over dette gjentatte ganger opp igjenom åra.
Glemt, my ass.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Boffen skrev:
tosk, han sier jo i sin redegjørelse at han har 'filosofert' over dette gjentatte ganger opp igjenom åra.
Glemt, my ass.
Pass blodtrykket nå.
Jeg mener selvsagt glemt i oveført betydning. "Glemt". Slik.

Det er greit at fyren har dummet seg ut, og brutt en lov eller to. Men skal denne blodjakten være nødvendig?
Dette er vel ikke noen vanlig revejakt, eller er det det?

Takk ellers for komplimentet Boffen. ;)

Topp Bunn