Dissekrering av nye Harman Kardon citation?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Entropy

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.01.2021
    Innlegg
    447
    Antall liker
    698
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    3
    Med mål om å lære mer er jeg ute etter mening på hva dette er for noe av en løsning og hva som er bra og dårlig med dette. Rent spec-messig innfrir det på mye, men jeg er personlig skeptisk til chassiet og strømforsyningen. Også har jeg ikke blitt helt klok på hvilke forsterkemodul som er brukt. Loopingen virker iforseg interessant.
    Bilder klippet fra denne YouTube reviewen:

    litt info her: https://audioxpress.com/news/harman...ring-axign-ax5689-class-d-controller-solution

    2x125w i 8ohm
    2x200w i 4ohm.

    Er vel høyst tvilsomt at dette er veien til nirvana, men hvis klasse d utviklingen gjør at vi kan få stadig bedre og rimeligere løsninger som høres bra ut så
    Ønsker jeg det velkomment.
     

    Vedlegg

    H

    Hifibasillen

    Gjest
    Artig at du tar opp Harman / Kardon her inne på sentralen igjen 😊 lenge siden noen faktisk nevner denne produsenten, kanskje ikke rart ikke mye forsterkere derfra for tiden som jeg kan se, husker jeg eide HK 980 etter fulgt av 990 og en 3770, alle meget gode kandidater som jeg enda savner..
    Spennende at du tester ut denne Citation forsterkeren 👍🤠
     

    Entropy

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.01.2021
    Innlegg
    447
    Antall liker
    698
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    3
    Artig at du tar opp Harman / Kardon her inne på sentralen igjen 😊 lenge siden noen faktisk nevner denne produsenten, kanskje ikke rart ikke mye forsterkere derfra for tiden som jeg kan se, husker jeg eide HK 980 etter fulgt av 990 og en 3770, alle meget gode kandidater som jeg enda savner..
    Spennende at du tester ut denne Citation forsterkeren 👍🤠
    Har ikke bestemt meg for å teste den enda, håpte noen her inne som er mer oppegående på dette kunne si noe om de hadde troen eller ikke:)

    Jeg håper denne fra HK høres bra ut og faktisk gir bang for the buck. Det er bare positivt om flere aktører vil lage forsterkere i en liten størrelse og en del effekt.
     
    H

    Hifibasillen

    Gjest
    Ja har søkt litt selv men enda ikke funnet skikkelige reviews av denne, ser jo ut til og gi ganske mye, HK gav alltid mer effekt en hva de hevdet så håper det er samme med denne enda den er klasse D 😊
     

    Entropy

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.01.2021
    Innlegg
    447
    Antall liker
    698
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    3
    Da er denne bestilt så blir det spennende men en lytt av hva denne leverer samt hva den kan by på av funksjoner, så langt ganske imponert over tester og hva folk skriver om denne, legger ved et skriv om forsterker teknologien og litt info bak dette.
    Så kult! Venter spent på å høre hva du synes.
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Har ikke bestemt meg for å teste den enda, håpte noen her inne som er mer oppegående på dette kunne si noe om de hadde troen eller ikke:)
    Jeg håper denne fra HK høres bra ut og faktisk gir bang for the buck. Det er bare positivt om flere aktører vil lage forsterkere i en liten størrelse og en del effekt.
    Et "dobbelt-konsern" som dette går ikke to skritt tilbake - hadde de ønsket ville de vært på høyde med eller gruset selv det beste.
    Snakket med en kar en gang, som hadde vært på en av Samsung sine mange fabrikker, som sa de nærmest "låste" produktutviklerne inne til de hadde laget noe bedre enn de andre. Skikkelige high-end anlegg mener jeg koster flere hundre tusener før det låter som man ønsker - kunne fint levd med både billigere og fysisk mindre komponenter om så var mulig.
     

    Entropy

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.01.2021
    Innlegg
    447
    Antall liker
    698
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    3
    Et "dobbelt-konsern" som dette går ikke to skritt tilbake - hadde de ønsket ville de vært på høyde med eller gruset selv det beste.
    Snakket med en kar en gang, som hadde vært på en av Samsung sine mange fabrikker, som sa de nærmest "låste" produktutviklerne inne til de hadde laget noe bedre enn de andre. Skikkelige high-end anlegg mener jeg koster flere hundre tusener før det låter som man ønsker - kunne fint levd med både billigere og fysisk mindre komponenter om så var mulig.
    Aber naturlich.
    Men, jeg ønsker meg et greit anlegg på hytta, som selv en mor parkert i det teknologiske tidlig 2000-tallet kan ha glede av, uten at det forplikter kapitalforblødning som knapt kan forsvares avnoe som brukes +-45 dager i året.
    Hvis denne gir hyggelig lyd (om enn noe tynn i bunnen) for 6000.- så er det et fint alternativ.

    Hvis denne selger nok til at andre aktører i mellomsegmentet (15-30k) må snu seg rundt oggi mer bang for the buck i fremtiden så applauderer jeg utviklingen.
     
    H

    Hifibasillen

    Gjest
    Har absolutt tro på denne saken, alt trenger ikke koste for at folk flest skal få glede av det naturlig nok, noe som også er poenget her med denne forsterkeren men tiden vil jo vise hva den duger for, i god H/K tro har jeg trua hehe 🙂
     
    H

    Hifibasillen

    Gjest
    Da var H/K Citation amp i hus og må si jeg ble positivt overrasket.. den lever godt med krefter og har et solid grep om høyttalerne som for tiden er Tangent Spectrum X6 ikke de råeste men disse brukes som vente høytalere til noe annet er handlet inn, de er i 6ohm så en helt grei last til denne forsterkeren, men denne anbefales 👍 typisk H/K lyd med type feit gjengivelse tross klasse D teknikken med godt skyv hele veien uten å bli for mye.
     

    Vedlegg

    sirop

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.12.2007
    Innlegg
    1.102
    Antall liker
    213
    Torget vurderinger
    4
    Kjøper gjerne en Citation Amp om noen selger.
     
    H

    Hifibasillen

    Gjest
    Ja H/K var noe eget før, spesielt før Samsung kjøpte de opp... Savner fortsatt 980 og 990 😞
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn