Disse spennende pakkene... og litt om "kjapp ekspedering"

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • G-K

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.04.2004
    Innlegg
    470
    Antall liker
    2
    Torget vurderinger
    1
    Hadde jobbet hele natten, og ikke i seng før ved 7-tiden i morges.. Så ringer det på døren i 12-tiden, og hva annet enn en hyggelig representant fra postverket står på trappa ;) "Vekket jeg deg.. unnskyld, men jeg har en pakke til deg". Da er ALT helt greit igjen, men PAKKE... hadde strengt tatt ikke ventet denne før tidligst litt ut i neste uke.

    En kjapp tannpuss, litt vann i ansiktet.. og så sette seg ved kjøkkenbordet for å åpne. Det er dette som er SÅÅÅ spennende. En litt gjennstridig bobleplastforet konvolutt blir åpnet, og denne kommer forsiktig ut..
     

    Vedlegg

    G-K

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.04.2004
    Innlegg
    470
    Antall liker
    2
    Torget vurderinger
    1
    Kan jo åpne litt forsiktig, og se hva som kan befinne seg inne i esken..
     

    Vedlegg

    net2

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.05.2005
    Innlegg
    156
    Antall liker
    1
    En oppladbar dildo fra Kondomeriet?
     

    G-K

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.04.2004
    Innlegg
    470
    Antall liker
    2
    Torget vurderinger
    1
    net2 skrev:
    En oppladbar dildo fra Kondomeriet?
    Titter du på konvolutten, ser du att "Royal Mail" har hatt denne til forsendelse, og da handler det nok om mere eksklusive leverandører enn kondomeriet ;D ;D
     

    G-K

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.04.2004
    Innlegg
    470
    Antall liker
    2
    Torget vurderinger
    1
    Åpner litt til.. før jeg tar en tur i butikken..
     

    Vedlegg

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    Litt merkelig form på den "fisten"?

    Tror nesten det er en RIAA, av Britisk herkomst, med alu-front.
    Så kjedelig da.... ;)
     

    G-K

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.04.2004
    Innlegg
    470
    Antall liker
    2
    Torget vurderinger
    1
    Pett_er skrev:
    Har du fått pakke fra Graham Slee?
    Nope... det er nok Stanley som har sendt meg denne ;)
     

    G-K

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.04.2004
    Innlegg
    470
    Antall liker
    2
    Torget vurderinger
    1
    Skal ikke trekke dette mye lengre... vi kan ta en titt "der bak"
     

    Vedlegg

    Jan_I

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    4.128
    Antall liker
    309
    Og hvilken DAC er dette da?
    FLERE BILDER FORT SOM _ _ _ _ ;) :D
    Mvh Jan I
     

    G-K

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.04.2004
    Innlegg
    470
    Antall liker
    2
    Torget vurderinger
    1
    Jan_I skrev:
    Og hvilken DAC er dette da?
    FLERE BILDER FORT SOM _ _ _ _ ;) :D
    Mvh Jan I
    DAC er det, og bilde av fronten kommer nok snart ;)
     

    berxter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2007
    Innlegg
    5.714
    Antall liker
    3.854
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Jeg vet, jeg vet! "S B" er kjent for å være rask og snill...

    Bernt K
     

    G-K

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.04.2004
    Innlegg
    470
    Antall liker
    2
    Torget vurderinger
    1
    berxter skrev:
    Jeg vet, jeg vet! "S B" er kjent for å være rask og snill...

    Bernt K
    Kjenner ham ikke godt nok til å vite hvor snill han er, men rask til å ekspedere er han i alle fall ;D ;D

    PS: Han må forresten kunne sies å være snill, som tilbyr gode produkter til "vettuge" priser ;)
     

    berxter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2007
    Innlegg
    5.714
    Antall liker
    3.854
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Glemte selvsagt å gratulere med et godt produkt.. Herved gjort.

    Bernt K
     

    trex

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.07.2003
    Innlegg
    916
    Antall liker
    29
    Den der kjenner jeg.......de blir ikke særlig bedre til den prisen. :D
     

    yel

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.03.2006
    Innlegg
    677
    Antall liker
    1
    Kom igjen.... ser du er logget på. Hvor i f..... er resten av bildene? bakplata?? hva er det for noe tidlig tidlig en lørdags morgen? Flekk til med noen bilder da gutt!! Spent som en dr## unge!!



    -Y
     

    G-K

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.04.2004
    Innlegg
    470
    Antall liker
    2
    Torget vurderinger
    1
    YEL skrev:
    Kom igjen.... ser du er logget på. Hvor i f..... er resten av bildene? bakplata?? hva er det for noe tidlig tidlig en lørdags morgen? Flekk til med noen bilder da gutt!! Spent som en dr## unge!!



    -Y
    Så så... med den ordbruken kan du få små svarte busemenner på tunga vettu ;D ;D
     

    G-K

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.04.2004
    Innlegg
    470
    Antall liker
    2
    Torget vurderinger
    1
    Spennende liten sak dette, og virker absolutt lovende, selv om jeg ikke har fått spilt så mye med den ennå.. berxter var vel først til å kjenne igjen denne, så "grattis" til deg ;)

    Resten av bildene jeg tenkte å legge ut, var selvfølgelig for STORE, så derfor måtte nye lastes.. og tiden flyr. YEL.. håper ventetiden ikke ble alt for vond, og att du kan tilgi meg din påførte pine :-[

    Det er såklart DENNE:
     

    Vedlegg

    M

    Morpheus

    Gjest
    Kjente den igjen jeg også da jeg så baksiden ;). Men ville ikke "oute" tråden din for tidlig. Anyway så bumpet jeg tråden til Vidar P for å få høre mer om erfaringene gjort med DAC'en.

    Uansett lykke til, og gleder meg til å høre mer om hvordan du vurderer lyden :)
     

    G-K

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.04.2004
    Innlegg
    470
    Antall liker
    2
    Torget vurderinger
    1
    Det jeg i utgangspunktet tenkte, var å gi uttrykk for hvor gledelig det er å oppleve att ting går mye fortere enn man venter.

    På mandag denne uka, sendte jeg en mail med noen spørsmål rundt DAC`en, til den godeste Stanley Beresford. Svar på første mail hadde jeg vel før kaffekoppen var tom tenker jeg, og 3 - 4 mailer senere hadde jeg bestemt meg. Hadde da fått beskjed om att hvis jeg bestilte innen ca 1 time, skulle han få sendt DAC`en samme dag. Jeg bestilte og betalte via PayPal, og hadde da også fått anntydet ca 1 ukes leveringstid til Norge. Men som jeg skrev i første innlegg... i dag var den på plass i stua... 4 dager etter bestilling ;D
     

    yel

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.03.2006
    Innlegg
    677
    Antall liker
    1
    Hei!


    Du er tilgitt! ;D Er i gata for en dac etterhvert, er derfor litt itolmodig etter andres erfaringer. Ikke ment å være ufin i språket, heller bare en å vise at jeg plages litt.... ;) Gratulerer!!


    -Y
     

    G-K

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.04.2004
    Innlegg
    470
    Antall liker
    2
    Torget vurderinger
    1
    YEL skrev:
    Hei!


    Du er tilgitt! ;D Er i gata for en dac etterhvert, er derfor litt itolmodig etter andres erfaringer. Ikke ment å være ufin i språket, heller bare en å vise at jeg plages litt.... ;) Gratulerer!!


    -Y
    Takk for det YEL ;)
     

    G-K

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.04.2004
    Innlegg
    470
    Antall liker
    2
    Torget vurderinger
    1
    Vet ikke hvor mye jeg skal si om lyd/ lytteinntrykk ennå.. har fortsatt ikke fått spilt nok til det.

    Jeg har plukket frem den "gode gamle" Denon DCD-2560`n min. Lydmessig må vel denne sies å inneha en ganske typisk "tidlig generasjons CD-lyd", mens den som drivverk har fått veldig god omtale. Min spiller har alltid fungert helt fint, og derfor er det litt morsomt å spille med denne nå. En annen ting, er jo att den har en variabel utgang, som gjør att jeg kan koble den rett i effektforsterker. Jeg har såvidt byttet mellom denne løsningen, og å benytte Beresford`n som pre/ DAC i oppsettet.
     

    Vedlegg

    G-K

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.04.2004
    Innlegg
    470
    Antall liker
    2
    Torget vurderinger
    1
    Dårlige bilder, men i scene-innstilling for nærfoto blir bildene ALT for store..
     

    Vedlegg

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.506
    Antall liker
    2.945
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Grattis m ny dac! :)

    For godt under 1500,- levert på døra kan en kanskje ikke vente all verden, men en vet jo ikke før en har prøvd.
    Venter spent på dine og andres tilbakemeldinger.
     

    G-K

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.04.2004
    Innlegg
    470
    Antall liker
    2
    Torget vurderinger
    1
    johna skrev:
    Grattis m ny dac! :)

    For godt under 1500,- levert på døra kan en kanskje ikke vente all verden, men en vet jo ikke før en har prøvd.
    Venter spent på dine og andres tilbakemeldinger.
    Slipper i alle fall å bli skuffet på grunn av ALT for store forhåpninger..
     

    G-K

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.04.2004
    Innlegg
    470
    Antall liker
    2
    Torget vurderinger
    1
    Skal prøve og komme med noen lytteinntrykk, og i denne omgang rundt Denon DCD-2560 med og uten DAC`en, da det er disse jeg har spilt med i dag.

    Det første jeg legger merke til med DAC`en tilkoblet, er en helt annen ro i lydbildet, hvor den kanskje litt typiske "stressete" lyden fra tidlige generasjoners CD-spillere er mindre fremtredende. Eller jeg kunne sagt fraværende..

    Den også like typiske "pågående" og "harde" lyden er borte.. Vanskelige Ssss og Schh-lyder blir presentert roligere og litt rundere i kantene, og mye lettere å lytte til. Ett tidligere slør forann musikken blir borte, og ett klarere lydbilde dukker frem, med flere små detaljer som kommer tydeligere frem.

    Hele lydbildet vokser litt, og blir bedre definert i både bredde/ høyde og dybde. En sortere bakgrunn, og en bedre plassering av hvert enkelt instrument er også tydelig.

    Jeg opplever også en "riktigere" og mere troverdig klang fra forskjellige instrumenter, stemmer får en anelse mere varme og kropp. Også utklingingen av instrumenter føles riktigere, og lyden "henger" på en måte i luften litt lengre..

    Vil også nevne bassen, som jeg føler går litt dypere, og fremstår som fastere og noe bedre definert..

    Totalt sett mange små forbedringer, som sammen gjør att den gamle DCD`n fremstår som en helt annen spiller. Jeg har i alle fall en følelse av att denne kombinasjonen matcher det meste av "mellomklassespillere", og jeg vil uten forbehold annbefale denne løsningen for de som måtte sitte med en eldre spiller, da med ett godt og oppegående drivverk. Den gjør att behovet for pre-amp ikke nødvendig vis er til stede, og man får en hodetelefonforsterker..

    Att dette er "Value for money" er ikke jeg i tvil om lengre ;D
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn