Diskutera priser på vintage hifi... Läs första inlegget noga...

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Kjell_Kranzberg

    Hi-Fi freak
    Moderator
    Ble medlem
    08.03.2005
    Innlegg
    3.392
    Antall liker
    3.419
    Torget vurderinger
    0
    Från svenska "Blocket"
    Dyrt?
    5000 SEK är mycket pengar även om receivern är "12000".

    dux.jpg

     

    toillball

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.04.2012
    Innlegg
    778
    Antall liker
    229
    Synes prisene på huldra 11-12 er vannvittige i enkelte annonser. En tr 2055 og oppover til 2080 må vel være bedre på alle felt dersom man ikke trenger am? Ca 2000 er vel en fair og realistisk pris.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Den kan du få mer for, Norcane..tilbud/etterspørsel..
     

    Jan-Helge

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.06.2007
    Innlegg
    1.163
    Antall liker
    541
    Tidvis kommer jeg over klassikere av produkter, som jeg får med meg hjem gratis eller nesten gratis, jeg har opplevd å få gull for gråstein flere ganger og det har trolig andre Vintage-entusiaster også, ingen tvil om at man kan få voldsomt mye for pengene om man setter sammen et Vintage-anlegg. Hvor dyrt dette blir beror dog på hvor heldig man er og hvordan man finner produktene.

    Flere ganger har jeg opplevd at klassikere er solgt allerede timer etter at dem ble lagt ut for salg, å sjekke bruktmarkedet daglig er ikke godt nok om man er ute etter noen av de mest legendariske klassikerene, dem kan bli solgt på timen om de dukker opp på bruktbørsen. Har vært for sen på labben til mang et produkt i så måte, men har også vært heldig ved andre anledninger.

    Nå kommer alt an på selger og hvorvidt han/henne kjenner produktets verdi og hvor ettertraktet det er etc., ingen tvil om at det også legges ut produkter lagt over markedspris som aldri vil bli solgt også fordi de prissettes for høyt av selger.

    En prisforskjell på 500% for akkurat de samme produktene kan således være vanlig og noe jeg til stadighet registrerer på enkeltprodukter,
     

    indianeren

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.05.2012
    Innlegg
    112
    Antall liker
    24
    Sted
    Melbu
    Hva med dette da:
    CA90550.jpg

    Eller for ikke å snakke om denne:
    tesolhe3.jpg


    Disse to herrene får nok neppe solgt sine overprisede varer, likevel ser vi etter min mening en trend å ta hardt i på prisen. Litt pussig egentlig, siden FM-nettet trolig blir stengt om få år. En skulle jo tro at i allefall FM radioer ville få en prisnedgang som følge av dette. Vi får være glade for at ikke alle er like ublu som de ovenfor nevnte herrer.
     

    lars-chr

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.12.2005
    Innlegg
    301
    Antall liker
    104
    Noen som kan si noe om hvor mye Huldra 12 er verdt? har litt avskaling foran øverst på kantene..

    Link til bilder:

    http://www.hifisentralen.no/forumet/vintageavdelingen/67736-vintage.html
    De bruker vel på å ligge på alt fra 2500 og opp til rundt 6000, avhengig av tilstand. Hva de faktisk blir solgt for er jo en annen ting, men opp til 4-4500 er nok realistisk om den er i god stand. Den har forresten samme chassis som Huldra 11 og sikkert også diverse TR 2000-serie, så om du har en mindre pen H12 går det jo an å finne nytt treverk fra en slik, og dermed øke salgsverdien.
     

    rveum

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.06.2005
    Innlegg
    298
    Antall liker
    21
    Torget vurderinger
    3
    Jeg kjøpte en huldra 4 for 300 kr det er passe pris for den.
     

    Cobra2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2003
    Innlegg
    4.980
    Antall liker
    1.055
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    75
    Jeg tror mange tenker feil ang. "stengning" av FM-nettet. Det vil ikke bli stengt/dødt. Kanskje den riks-dekkende delen, men ikke lokalt.
    Krinken & de større aktørene vil gå til DAB, ja.
    Men dermed blir markedet fyllt med "gratis" sende-utstyr, og masse ledig FM-bånd-kapasitet...og det finnes noen millioner radio-mottakere i landet...
    Tror dere ikke at noen ser potensialet ?? -dessuten er det ca 5 år frem i tid.

    Andre ting som får meg til å undre: folk vegrer seg for å spandere hundrelapper på en god radio, men kan kjøpe en ny CD/SACD/DVD-spiller til flere 10-talls tusen, med beregnet levetid på et par år....
     

    pekaill

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.10.2011
    Innlegg
    1.672
    Antall liker
    1.091
    Sted
    Averøy
    Torget vurderinger
    5
    Jeg mener at det er de absolutt verdt. Har sett samme for 2500 på finn, og de ble solgt.
    2500 er for mye, men 500 må være et bra kjøp hvis de er pene, og ellers i orden.
     

    pekaill

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.10.2011
    Innlegg
    1.672
    Antall liker
    1.091
    Sted
    Averøy
    Torget vurderinger
    5
    Nye skumkanter koster et par hundre kroner, og med på kjøpet får en godfølelsen av å ha fikset dem selv!
    Enkel jobb som gir ekstra eierglede:)
     

    Guit

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.09.2009
    Innlegg
    1.122
    Antall liker
    164
    Sted
    Sunndalsøra
    Det er jo en god følelse å få nytt liv i gamle høyttalere som ikke har vært spillt på lenge. Kanskje 10-20-30 år siden. De eldste jeg har skiftet kantoppheng på, er AR MST som er veldig skjeldne å finne i orginal stand. mvh. Guit
     
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    8.234
    Sted
    Laksevåg - Bergen
    Det ligger en Pioneer SX1980 til salgs på Ebay ( USA ) til nesten kr 19000,- !!!!!! + frakt + moms. Dette er jo fantastiske maskiner, og drømmer selv om en "monsterreciever", men tror nok selger har litt høye forhåpninger. Skal være i "mint"-condition, men likevel.....
     

    Pilsern

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    1.751
    Antall liker
    878
    Torget vurderinger
    35
    500 må være et bra kjøp hvis de er pene, og ellers i orden.
    Men på detta par behöver basarna nya foam-kanter...
    TL3520 er flotte høyttalere som man kan få til å låte meget bra, men prøv for all del å finne "riktige" foam kanter til disse.
    Har sett mye "rart" når det gjelder kanter til disse - ofte alt for store og stive skumkanter - det kan "ødelegge" lyden i dem fullstendig.

    mvh
     

    Kjell_Kranzberg

    Hi-Fi freak
    Moderator
    Ble medlem
    08.03.2005
    Innlegg
    3.392
    Antall liker
    3.419
    Torget vurderinger
    0
    Ferguson.jpg


    Priset!!!
    :confused:

    Annonsen är från svenska Hifitorget.
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.531
    Antall liker
    7.620
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    38
    Det ligger en Pioneer SX1980 til salgs på Ebay ( USA ) til nesten kr 19000,- !!!!!! + frakt + moms. Dette er jo fantastiske maskiner, og drømmer selv om en "monsterreciever", men tror nok selger har litt høye forhåpninger. Skal være i "mint"-condition, men likevel.....


    Høye forhåpninger sier du.......... vel det gikk en på Ebay akurat nå for 4100 USD og i forrige måned ble det omsatt en i Tyskland for 2950 Euro........ så jeg vet ikke jeg........ det jeg vet er at man kan sikkert få min billigere enn det ;)

    Litt morsomt var at jeg fant kvitteringen på min fra November 1978 pålydende 15.950.-........ sammenligner jeg med hva jeg tjente den gangen burde det nærme seg rundt 100k i dag.
     

    hjsteg

    Medlem
    Ble medlem
    10.06.2011
    Innlegg
    24
    Antall liker
    17
    Nytt liv i tråden!

    Jeg fattet interesse på en annonse på Finn på Tandberg Studio Monitor. Tenkte jeg skulle kontakte selger, men da jeg sjekket annonsen sto det at han hadde fått bud på dem:
    Finn 2015.04.29, Tandberg Studio Monitor.JPG

    Jeg synes 12000 kroner er vel drøyt for disse. Jeg hadde sett for meg kanskje 6000 kroner, og dette er himmelhøyt over. I ettertid er jeg glad for at jeg ikke tok kontakt. Hva synes dere er riktig pris for Tandberg Studio Monitor?
     

    AJ84

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    285
    Antall liker
    52
    Hadde selv tenkt å by selger 4000... Googlet litt og fant ut at disse kunne ligge i prisklasse 3-8000. Merkelig at tandberg ligger såpass høyt i pris i norge, sammenligner man med vintage bang & olufsen i danmark så er det mye som gis bort. Resten går for symbolske summer sammenlignet med norske priser. Virker som gammelt er dyrt i norge, både biler og stereo... Det virker som at om man ikke får tusenlapper for vintageprodukter så går det på dynga istede, synd for oss som nyter disse produktene.
    Med slike priser på Tandberg Studio Monitor så sikter jeg heller mot Bang & Olufsen Beovox M75 / M100 eller Beovox studio monitor 6257. Men sistnevnte tror jeg er håpløs å få tak i. Disse har 13" bass fra seas, mellomtone og diskant domene er fra celestion. Dog er disse ca 10 år eldre.

    sm6257.JPG
     

    pekaill

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.10.2011
    Innlegg
    1.672
    Antall liker
    1.091
    Sted
    Averøy
    Torget vurderinger
    5
    Har sett Tandberg studiomonitor flere ganger tilsalgs for rundt 6000, og de er nok verdt det. En får jo alle pengene igjen hvis en vil selgde de videre.

    Jeg hadde nok med glede betalt 6000 hvis de blir til salgs i mitt nærområde.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn