Morsoam sak: http://www.plasmatweeter.de/
klarte ikke å motstå fristelsenIkke kveruler nå. SYSTEMET har godt av avlastning. Tror jeg du også ville hatt..
Adyton høyttalerne har brukt RAVEN R1 med noe modifikasjon. Nå produseres ikke disse lenger. mvh. GuitFountek bånddiskanter er vel noe av det beste tror jeg . Superoppløst ,silkemykt og magisk -iallefall i mine åpen baffelhøyt.med masse fulltoner . Aldri hørt bedre diskant. Disse bånddiskantene står vel i alle Adyton Imagic Høytalerne tror jeg -kanskje det er de dyreste . De jeg har er Fountek Neo 3 -tror jeg den heter. Tror ikke mange slår disse . Og du kan spille meget -meget høyt til øra faller av.
Meget interessant ! hvor deler du ?Hatt flere gode, men min siste tpl 150 H AMT med bakkammer og horn . Jeg synes ikke noe om den til å begynne med . Jeg eendte opp med mer enn 13 forsjellige arbeid tegninger , og nytt lcr meter ,men jeg var lei av gjalling " i hornet .
Jeg synes jeg hadde prøvd allt , og bestemte meg for å selge hele prosjektet,, helt til jeg kom over en kar på netttet som hadde strippet elementet , til med dempe matten på baksiden og netting foran. Jeg strippet mine nye elementene til 3,5k pr stk . Derfra prøvet jeg allt som ikke er anbefalt 6db avsjæring og lavere , Som fritt stående dipol (med en liten fot provesorisk forløbig) og en liten A formet skumbaffel , så spiller den uanstrengt med rom og dybde som bare amt kan , I forhold til hornet føles det mindre retningsbestemt , lyden ble mer åpen og tilstedeværende og mer nærværende , samt som den lille skumbaffelen bedret nedre området mot bassen .Men det helt klart at det er i grense område for belastbarhet , og null fabrikkgaranti etter mod ,Men,,,,,, de spiller bra allerede ved lave volumer som at jeg heller ikke kan registrere annet enn lyden blir deiligere jo mer du dra på ,,,, men hysj nå må jeg høre på Peggy Lee etter å hatt en runde med terry bozzio og sweetwater![]()
Hvis du deler ved denne frekvensen og i tillegg har slake filtre, presser du elementet langt ut over bruksområdet... ikke braLiker å tro at jeg deler ca 800-900hz ,
Har tenkt på den, men finner ingen som har erfaringer med den... Til nå må jeg innrømme at det er en fountek som frister meg mest, i tillegg til alle dem som er utenfor budskjettet selvfølgelig...
Haavard er vel en av de som kan si noe uhildet om denne.Har tenkt på den, men finner ingen som har erfaringer med den... Til nå må jeg innrømme at det er en fountek som frister meg mest, i tillegg til alle dem som er utenfor budskjettet selvfølgelig...
Jeg hadde de i TJL(Troels Gravesen). Synes de var gode diskanter uten tanke på pris(det beste ved den høyttaleren), i tillegg er de jo billige også.Til nå må jeg innrømme at det er en fountek som frister meg mest, i tillegg til alle dem som er utenfor budskjettet selvfølgelig...
Det høres ut som noe jeg er interssert i! Kan du si noe om hvordan de er i forhold til andre diskanter med hensyn til klang, utklinging, oppløsning mm??? Hold meg oppdatert om det skjer noen videre utvikling.Av "dome" diskanter føler jeg nå at SB acoustics Satori TW29r er "oppi der"... Begynner å få litt innspilling og en voldsom flott utklinging. Aldri slitsom.
Jeg kommer gjerne på en prøvelytt om det passer deg. Har fulgt med på tråden din og den ser spennende ut, alltid morsomt å høre hva andre holder på med. Hvilke dag/tidspunkt passer i så fall for deg?Skal komme med noen inntrykk etterhvert men som alt annet er det best å høre selv... Ser du bor i Asker. Jeg bor nå i Oslo og har et ekstremt midlertidig anlegg oppe i en liten leilighet men om du vil og det passer med tid og stunder kan du få en lytt? Dårlig forsterkeri og dårlig til middels signalkilde. Likevel føler jeg dette låter egentlig overaskende bra...
Skrev litt om det her:
http://www.hifisentralen.no/forumet...sterkere-etc/72271-et-lite-morroprosjekt.html
Igjen - dette er dome. Normalt har jeg horndiskant i mine hoved høyttalere men de er plassert på Vestlandet for tiden... Låter ikke ueffent de heller![]()