Diverse Dilldalltråden 1.5

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• weld77

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Antall liker
    17.357
    Dakkal. Etter Tons of Rock og Karpe har nesten 300.000 besøkende hatt det veldig stas og så er det lissom et stort problem at en svært liten håndfull av noen av gressmatettene for en fotballturnering som engasjerer ca 1/10 så mange er i dårlig forfatning?

– Det er krevende med store arrangementer rett i forkant av Norway Cup, men vi vet at både konsertarrangøren og kommunen har jobbet hardt for å klargjøre banene. Det er et par baner som vi ikke ønsker å benytte som planlagt, av hensyn til spillerne, men vi har gode alternativer på Ekebergsletta, skriver Severin Roald, kommunikasjonssjef i Norway Cup, i en e-post til Aftenposten.

Saken er først omtalt av Dagbladet.

Det er banene 31EK11, 39EK9 og 40EK9 som er berørt, ifølge daglig leder Morten Valestrand i Live Nation. Det er selskapet som arrangerte både Karpe World og Tons of Rock.

På førstnevnte bane er det cirka 300 kvadratmeter som ikke er mulig å spille på

Who gives a flhying fuck som de sier i utlandet?

Hønndjevelen

Æresmedlem
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    16.367
    Sted
    Oslo
    Dakkal. Etter Tons of Rock og Karpe har nesten 300.000 besøkende hatt det veldig stas og så er det lissom et stort problem at en svært liten håndfull av noen av gressmatettene for en fotballturnering som engasjerer ca 1/10 så mange er i dårlig forfatning?

– Det er krevende med store arrangementer rett i forkant av Norway Cup, men vi vet at både konsertarrangøren og kommunen har jobbet hardt for å klargjøre banene. Det er et par baner som vi ikke ønsker å benytte som planlagt, av hensyn til spillerne, men vi har gode alternativer på Ekebergsletta, skriver Severin Roald, kommunikasjonssjef i Norway Cup, i en e-post til Aftenposten.

Saken er først omtalt av Dagbladet.

Det er banene 31EK11, 39EK9 og 40EK9 som er berørt, ifølge daglig leder Morten Valestrand i Live Nation. Det er selskapet som arrangerte både Karpe World og Tons of Rock.

De 300.000 på konsert er de som telles opp over 7 dager
    Norway Cup trekker+/-50.000 hver dag over 8 dager, blir litt fler enn 1/10 av tons of Karpe.
    Men de driver vel bare med barneidrett som Northug ville ha sagt

Sist redigert:

weld77

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Antall liker
    17.357
    De 300.000 på konsert er de som telles opp over 7 dager
    Norway Cup trekker+/-50.000 hver dag over 8 dager, blir litt fler enn 1/10 av tons of Karpe.
    Men de driver vel bare med barneidrett som Northug ville ha sagt
    Jeg baserte meg på antall spillere, som er +/- 30k. I tillegg kommer rimelig nok et betydelig antall i tillegg som er der enten av plikt eller lyst.

Ekerbergsletta må være ganske høyt oppe på lista den største arealsløsingen innenfor Oslo. Det er flotte friområder rundt med turstier, angivelig den mest spillte frisbee-golfbanen i verden, lysløype hvor det kan kjøres opp en sløyfe langrennspor om viteren om snøforholdene mot formodning tillater det og så burtetter. De aller fleste utene i året ligger dette store arealet stort sett helt ubenyttet. Jeg har sett en og annen gjeng spille cricket på en liten flik av området, ellers skjer det ikke noe. En gressplen er som kjent også en bilologisk ørken så den har ikke akkurat noen naturfunksjon heller. Området rundt Ekeberg Rideskole er også temmelg mye brukt, spesielt i helegene. Her er det tilrettelagt med en stor lekeplass, cafe og litt annent. Det er også, i motsetning til den store, flate gressplenen et trivelig område.

Til tider kan det virke som en del mener at dette arealet i Oslos eneste eksistensgrunnlag er å kunne arrangere Norway Cup en gang i året. Det mangler sjeldent på artikler om hvordan arrangementer der påvirker banene, spesielt i år som det har vært to store arrangementer i forkant av Norway Cup.

For de som ikke er lokalkjent ser området slik ut - i områdene med tett skog rundt er det masse aktivitet men bortset fra en liten håndfull fotballbaner brukt til kamper og trening er det store arealet svært lite benyttet bortsett fra under Tons of Rock og Norway Cup. Tons of Rock og også i år Karpe World foregår i sin helhet på området som ligger til venstre for Ekerbergveien på kartutsnittet.

1785135242247.png

Handsoer

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.03.2007
    Antall liker
    2.420
    Sted
    Sortland

S

Hvilke briller hadde du på når du leste at det var et stort problem?
    ''Stakkaren'' sier jo at de har gode alternativer....så ikke noe problem egentlig.

At du ikke er tilhenger av sport ( eller barneidrett) får nå være greit -- men den nedlatende tonen kan du vel spare deg for?

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    12.410
    ''Stakkaren'' sier jo at de har gode alternativer....så ikke noe problem egentlig.

At du ikke er tilhenger av sport ( eller barneidrett) får nå være greit -- men den nedlatende tonen kan du vel spare deg for?
    Weld er litt frustrert for tiden, han risikerer å få adresse "Holmlia" i stede for "Nordstrand" :D

weld77

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Antall liker
    17.357

Det har vært en del artikler om hvordan arrangementene påvriker Norway Cup i sommer (skal sies at det også er agrurktid). Jeg har intet imot Norway Cup spesielt eller barneidrett genrelt - det er sikkert et framifrå arrangement for de som deltar (jeg var aldri der da jeg spillte fotball i hine hårde dager). Poenget mitt er strengt tatt at dette er kommunalt areal og ikke et område som primært eksisterer for at Bekkelaget Sportsklubb skal arrangere Norway Cup på men formodentlig bør brukes til et bredt spekter av nytte for byens innbyggere og tilreisende siden det nå en gang ligger der. Og som nevnt må dette være en ganske het kandidat blant friarealer i Oslo som mesteparten av tiden knappest brukes til noesomhelst utover litt hobbykricket (og hundetrening) på en liten flik av arealet - og spesielt gitt størelsen på gressplenene der oppe. Fesivalene i sommer bruker på øyemål under halvparten av arealet på Ekebergsletta og Norway Cup har allerede kamper spredt over store deler av Oslo har jeg inntrykk av selv om det rimelig nok er mest stas å spille der.

Det året jetungen var med på Norway Cup var betydelige deler av Ekebergsletta ubrukelig en del av tiden fordi det hadde regnet veldig mye så det er ikke slik at cupen ramler sammen dersom noen baner har blitt utsatt for vel mye slitasje av andre arrangement(er) i løpet av sommeren. For øvrig spillte de ingen av kampene sine på Ekebergsletta, usikker på om det var planen hele tiden eller en eller flere av de ble flyttet grunnet det nevnte pissregnet.

weld77

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Antall liker
    17.357
    Weld er litt frustrert for tiden, han risikerer å få adresse "Holmlia" i stede for "Nordstrand" :D
    Har ikke fulgt særlig med på dette, men ser fra internett at forslagene er Holmlia, Nordstrand og Ljan - muligens flere også for alt jeg vet. Vi får se hva det blir, jeg skal nok klare meg uansett hva det ender opp med å hete. Jeg er født langt herifra og har bodd litt andre steder i Oslo også så det er ikke noe jeg har særlig forhold til men det er sikkert nok av innfødde her som synes det er Veldig Viktig hva det ender opp med å hete til slutt.

Hønndjevelen

Æresmedlem
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    16.367
    Sted
    Oslo
    Har ikke fulgt særlig med på dette, men ser fra internett at forslagene er Holmlia, Nordstrand og Ljan - muligens flere også for alt jeg vet. Vi får se hva det blir, jeg skal nok klare meg uansett hva det ender opp med å hete. Jeg er født langt herifra og har bodd litt andre steder i Oslo også så det er ikke noe jeg har særlig forhold til men det er sikkert nok av innfødde her som synes det er Veldig Viktig hva det ender opp med å hete til slutt.
    Jeg har bodd lenge på Torshov og er torshaugianer, bryr meg katta om at Torshov nå er en del av Sagene, som er et helt annet område til og med på andre sia av ælva, eller om vi blir en del av Nordre Aker eller hva. Jeg vil for alltid være på Torshau som vi sier.
    Paris har gjort det greit med nummerering .
    Men folk forholder seg fortsatt til Montparnasse og Montmartre

weld77

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Antall liker
    17.357
    Jeg har bodd lenge på Torshov og er torshaugianer, bryr meg katta om at Torshov nå er en del av Sagene, som er et helt annet område til og med på andre sia av ælva, eller om vi blir en del av Nordre Aker eller hva. Jeg vil for alltid være på Torshau som vi sier.
    Uten å ha gjort noe omfattende feltstudie tipper jeg at det vil være større andel, særlig av de litt oppe i årene som bor her i ørtende generasjon, som mener mer om hva bydelen blir hetente enn hva som er tifellet på Torshov/Sagene.

Hønndjevelen

Æresmedlem
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    16.367
    Sted
    Oslo
    Uten å ha gjort noe omfattende feltstudie tipper jeg at det vil være større andel, særlig av de litt oppe i årene som bor her i ørtende generasjon, som mener mer om hva bydelen blir hetente enn hva som er tifellet på Torshov/Sagene.
    Skal love deg det er ingen opp i åra på Torshau som vil finne på å si at de er fra Sagene.
    Men nå er det snart bare gentrifiserte +/- 25-35 åringer her som stikker så fort avkommet er ute av barnevogna

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn