Diverse Dilldalltråden 1.5

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Ble medlem
    06.04.2019
    Antall liker
    14.852
    Torget vurderinger
    2
    I Stavanger skal de flytte inn i nytt sykehus til helga, de har derfor en oppfordring til innbyggerne de neste dagene.

– Vi må redusere antallet innlagte pasienter så mye som mulig før flyttedagen. I den forbindelse har vi et viktig budskap til befolkningen, sier Elisabeth Haga Jacobsen.

– Jeg sier ikke at man ikke skal gå på fest, men det kan kanskje være lurt å droppe de høyeste hælene. Vi vet jo at julebordsesongen gjerne genererer litt ekstra knall og fall. Det er heller ikke nødvendig å rense takrenner uten sikring eller prøve en ny idrett for første gang.

Og oppfordringen for de neste dagene er klar:

• Hold deg mest mulig i ro.
    • Unngå klatring i stiger, rensing av takrenner og felling av trær.
    • Styr unna ekstremsport og bedriftsidrett.
    • Utsett besøk til besteforeldre og andre sårbare personer hvis du er syk.
    • Spar den hardeste festingen til julebordet, og la stiletthælene stå.

duc916

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    3.345
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    3
    5/10-2025 kl. 0500 åpnet det nye sykehuset i Drammen. Kl. 0501 rullet det inn en bil med en guttegjeng "i god stemning". Det viste seg at en av de hadde vondt i den ene hånda (?) og kompisene lurte på om det kunne være et brudd. Det oppstod en liten diskusjon om akutten skulle ta bildet, eller om røntgenavdelingen skulle se på det, synes å huske at det ble akutten.
    Ja, det var et brudd. Og kompisene (?) de var ikke så opptatt av kompisen, men "var han 1e pasienten ?". Ja, det var han...

duc916

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    3.345
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    3
    I Stavanger skal de flytte inn i nytt sykehus til helga, de har derfor en oppfordring til innbyggerne de neste dagene.

– Vi må redusere antallet innlagte pasienter så mye som mulig før flyttedagen. I den forbindelse har vi et viktig budskap til befolkningen, sier Elisabeth Haga Jacobsen.

– Jeg sier ikke at man ikke skal gå på fest, men det kan kanskje være lurt å droppe de høyeste hælene. Vi vet jo at julebordsesongen gjerne genererer litt ekstra knall og fall. Det er heller ikke nødvendig å rense takrenner uten sikring eller prøve en ny idrett for første gang.

Og oppfordringen for de neste dagene er klar:

• Hold deg mest mulig i ro.
    • Unngå klatring i stiger, rensing av takrenner og felling av trær.
    • Styr unna ekstremsport og bedriftsidrett.
    • Utsett besøk til besteforeldre og andre sårbare personer hvis du er syk.
    • Spar den hardeste festingen til julebordet, og la stiletthælene stå.
    Het ikke det prosjektet opprinnelig "SUS-2023" (?)

Sist redigert:

PederP

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.04.2019
    Antall liker
    30.338
    Sted
    Nordvest på Jæren
    Torget vurderinger
    8
    1762903892790.png

Imagine being a 22-year-old trumpeter, just out of Juilliard, playing with Charlie Parker — and Duke Ellington offers you a chair in his orchestra.
    Almost anyone in jazz would have said yes.
    Miles Davis said no.
    It was 1948, and Duke’s band was still one of the most prestigious gigs in music. But Miles had a different idea in mind: a smaller group with a new kind of sound — less flashy, more arranged, blending classical textures with cool understatement.
    He was already planning what would become the Birth of the Cool sessions.
    Turning down Duke wasn’t arrogance — it was vision. He knew he couldn’t innovate inside someone else’s system.
    So instead of joining a legend, he gathered a few forward-thinking players — Gil Evans, Gerry Mulligan, Lee Konitz, John Lewis — and started rehearsing in a New York apartment.
    That decision changed jazz history.
    It’s easy to see it now as destiny, but at the time it looked reckless. Miles could have had stability and fame in Ellington’s band; instead—luckily for us—he chose a risky path that barely paid the rent...
    Creation over comfort

Handsoer

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.03.2007
    Antall liker
    2.184
    Sted
    Sortland
    Uansett størrelsen på gulroten er det akkurat 12 drag med gulrotskrelleren!!
    Hvordan kan det gå an?
    Regner med at det er en konspirasjon?

PeriodeLytter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Antall liker
    5.061
    Altså... igjen ser vi norske aviser proklamerer menneskehandel som om det er normalt i Norge. Denne gang er det Nettavisen.

1763206431862.png

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    11.845
    Møtte en stolt mann på kjøpesenteret idag, han hadde fått ny jakke. Store bokstaver foran og bak;

CAMB
    RIDGE

Hønndjevelen

Æresmedlem
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    13.679
    Sted
    Oslo
    Selv om rikinger som Røkke og Spetalen drar til Sveits så smerter det fortsatt såpass å ikke være en del av adelen i Holmenkollåsen at de bosetter seg et sted som direkte oversatt betyr Gulleråsen (Colina del Oro)

OMF

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Antall liker
    9.866
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Det virker som det smerter deg mer at noen har greid å bygge seg en formue, siden du poster samme kommentar i tråd etter tråd.

Hønndjevelen

Æresmedlem
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    13.679
    Sted
    Oslo
    Det virker som det smerter deg mer at noen har greid å bygge seg en formue, siden du poster samme kommentar i tråd etter tråd.
    Jeg er faktisk en av de som reagerer på at folk stikker av fra regningen og samfunnskontrakten vi har i Norge.
    Mens du kanskje er blant de som heier på dem som tømmer samfinnskassa for å berike seg selv?

OMF

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Antall liker
    9.866
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Ja, som sagt. Dette smerter nok deg mer enn de det gjelder.
    Skrev du ikke at Spetalen hadde betalt 600 millioner i skatt. Hvordan mener du han har tømt samfunnskassa? Røkke har jo betalt mye mer.

Hvor mye skatt har du betalt og hvor mye har du hentet ut igjen? Er du netto bidragsyter?

Hønndjevelen

Æresmedlem
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    13.679
    Sted
    Oslo
    Ja, som sagt. Dette smerter nok deg mer enn de det gjelder.
    Skrev du ikke at Spetalen hadde betalt 600 millioner i skatt. Hvordan mener du han har tømt samfunnskassa? Røkke har jo betalt mye mer.

Hvor mye skatt har du betalt og hvor mye har du hentet ut igjen? Er du netto bidragsyter?
    Jeg har nok hatt en betraktelig høyere skattesats enn både Røkke og Spetalen.
    Men for deg er kanskje koppskatt det ønskede skatteregimet siden du setter innbetalt skatt fra Jørgen Hattemaker opp mot Kong Salomo 's
    Og at Røkke fikk skatteamnesti på røffli 15 milliarder er vel for deg bare vel fortjent?

OMF

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Antall liker
    9.866
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Jeg har nok hatt en betraktelig høyere skattesats enn både Røkke og Spetalen.
    Det mener du sikkert, men dere har vært underlagt samme skattesystem - et system med bunnfradrag og progressiv beskatning, så jeg er 100% sikker på at du har hatt en langt lavere skattesats en Røkke og Spetalen. Og siden alle ytelser har et relativt moderat tak - så er jeg også 100% sikker på at du har fått igjen en langt større andel av dine skattepenger - kanskje til og med fått igjen mer enn du har betalt inn.

Røkke og Spetalen har meldt flytting i godt voksen alder - en alder hvor de fleste begynner å forbruke en del helsetjenester.

Også skjønner jeg at poenget ditt er at aksjene de har eid har steget i verdi uten at det har utløst noen løpende beskatning - og at du derfor har regnet deg frem til at de har betalt lite skatt. Men det er altså ikke slik det norske skattesystemet fungerer og så vidt jeg vet er ikke det foreslått en gang fra Rødt/SV en slik endring.

Eier du egen bolig? Hvor mye skatt har du betalt på den verdistigningen?

Jeg er faktisk en av de som reagerer på at folk stikker av fra regningen og samfunnskontrakten vi har i Norge.
    Det er mange som bryter samfunnskontrakten i Norge, så utover det at det smerter deg at noen har bygd seg så stor formue, så er det vanskelig å se hvilken samfunnskontrakt som er brutt her. Det er ingen regning de stikker fra. Begge har betalt haugevis av skatt og er blant de i landets historie som har bidratt mest.
    Men ja, det er synd at de flytter - vi mister jo enorme skatteinntekter av det.

Mens du kanskje er blant de som heier på dem som tømmer samfinnskassa for å berike seg selv?
    Men for deg er kanskje koppskatt det ønskede skatteregimet siden du setter innbetalt skatt fra Jørgen Hattemaker opp mot Kong Salomo 's
    Og at Røkke fikk skatteamnesti på røffli 15 milliarder er vel for deg bare vel fortjent?
    Hvorfor disse stråmennene?

PederP

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.04.2019
    Antall liker
    30.338
    Sted
    Nordvest på Jæren
    Torget vurderinger
    8
    I dag er det 54 år sidan Intel lanserte verdens første mikroprosessor - Intel 4004.
    Den bestod av 2300 transistorar, som var organisert i 4 bit databus og 12 bit adresse. Klokkefrekvensen var på 740 kHz!
    Og så er det 24 år sidan Microsoft kom med Xbox.

Hønndjevelen

Æresmedlem
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    13.679
    Sted
    Oslo
    Det mener du sikkert, men dere har vært underlagt samme skattesystem - et system med bunnfradrag og progressiv beskatning, så jeg er 100% sikker på at du har hatt en langt lavere skattesats en Røkke og Spetalen. Og siden alle ytelser har et relativt moderat tak - så er jeg også 100% sikker på at du har fått igjen en langt større andel av dine skattepenger - kanskje til og med fått igjen mer enn du har betalt inn.

Røkke og Spetalen har meldt flytting i godt voksen alder - en alder hvor de fleste begynner å forbruke en del helsetjenester.

Også skjønner jeg at poenget ditt er at aksjene de har eid har steget i verdi uten at det har utløst noen løpende beskatning - og at du derfor har regnet deg frem til at de har betalt lite skatt. Men det er altså ikke slik det norske skattesystemet fungerer og så vidt jeg vet er ikke det foreslått en gang fra Rødt/SV en slik endring.

Eier du egen bolig? Hvor mye skatt har du betalt på den verdistigningen?

Det er mange som bryter samfunnskontrakten i Norge, så utover det at det smerter deg at noen har bygd seg så stor formue, så er det vanskelig å se hvilken samfunnskontrakt som er brutt her. Det er ingen regning de stikker fra. Begge har betalt haugevis av skatt og er blant de i landets historie som har bidratt mest.
    Men ja, det er synd at de flytter - vi mister jo enorme skatteinntekter av det.

Hvorfor disse stråmennene?
    Tjener du penger på aksjer etc så skatter du ikke før du tar pengene ut, ingen lønnsmottakere kan få brutto lønna inn på konto og bare skatte av uttak.
    Og inntil de "jævla sossialistene" kom i regjering så ble den utsatte skatteregninga sletta fem år etter utflytting

OMF

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Antall liker
    9.866
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Vel - nå var det vel de "jævla sossialistene" som ganske ordrett sa at folk som Røkke og Spetalen kunne "ryke og reise", og da blir det litt dumt å komme krypende etterpå og surve om at de burde betale mer skatt.

Du vet, for de "jævla sossialistene" så er det alltid noen andre som skal plukke opp regningen. De mener alltid at de har bidratt mest selv og om tallene/regelverket ikke stemmer, så er det bare å finne opp en ny måte å regne på.

Aurora

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Antall liker
    14.677
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Om Spettet betalte 600 mill av de 3mrd i verdiøkning, så bir det 20%... om det var 600 mill av de 5 mrd, så blir det rundt 10- 14% et sted...
    Vanlige folk med kansje 7-800.000 i inntekt betaler typisk rundt 35% et sted... Aksje og finanfsspekkulanter har utalllige hull, som forsåvidt er lovlige, til å reduserere, utsette og unndra skatt.... Det er svært stor forskjell på Hattemakeren og Kongen. Røkke dro nok ikke på grunna v formursskatten alene, men pga de ca 15 mrd i utsatt skatt han hadde akkumulert.... At stakkrs Røkke har betalt skarve 1,5 mrd i skatt fra imperiet sitt ila siste 20 år er faktisk nokså uhørt...
    Men selvsagt - i kveruleringens edle hensiktkan man jo bruke de argumenter man vil - de blir bare ikke mer logiske av den grunn...

Sist redigert:

Hønndjevelen

Æresmedlem
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    13.679
    Sted
    Oslo
    Om Spettet betalte 600 mill av de 3mrd i verdiøkning, så bir det 20%... om det var 600 mill av de 5 mrd, så blir det rundt 10- 14% et sted...
    Vanlige folk med kansje 7-800.000 i inntekt betaler typisk rundt 35% et sted... Aksje og finanfsspekkulanter har utalllige hull, som forsåvidt er lovlige, til å reduserere, utsette og unndra skatt.... Det er svært stor forskjell på Hattemakeren og Kongen. Røkke dro nok ikke på grunna v formursskatten alene, men pga de ca 15 mrd i utsatt skatt han hadde akkumulert.... At stakkrs Røkke har betalt skarve 1,5 mrd i skatt fra imperiet sitt ila neste 20 år er faktisk nokså uhørt...
    Men selvsagt - i kveruleringens edle hensiktkan man jo bruke de argumenter man vil - de blir bare ikke mer logiske av den grunn...
    Jeg har i lang tid hevdet at skattesystemet i Norge er godt rigga for å ta vare på de rike, men tydeligvis mener de rike at det ikke er godt nok rigga.
    Man kan alltids finne et land der rike skattes mindre, og om noe kan trekkes ut fra årets valg så kjøpte ikke norske velgere å gå i den retningen .
    Spetalen og Hagen og Sveaas tapte på å "short handle" AP regjeringa

OMF

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Antall liker
    9.866
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Vanlige folk med kansje 7-800.000 i inntekt betaler typisk rundt 35% et sted... Aksje og finanfsspekkulanter har utalllige hull, som forsåvidt er lovlige, til å reduserere, utsette og unndra skatt.... Det er svært stor forskjell på Hattemakeren og Kongen. Røkke dro nok ikke på grunna v formursskatten alene, men pga de ca 15 mrd i utsatt skatt han hadde akkumulert.... At stakkrs Røkke har betalt skarve 1,5 mrd i skatt fra imperiet sitt ila neste 20 år er faktisk nokså uhørt...
    Det er ingen av oss som betaler skatt av verdiøkning. Ikke du, ikke jeg og ikke Røkke og Spetalen.
    Det er realiseringen som utløser skatteplikten.

Tjener du 800 000,- betaler du 28% skatt hvis du overhodet ikke har noen fradrag - har du "normale" fradrag betaler du 25%.
    Tjener du 700 000,- med litt fradrag så faller skatten til 23%.

Men som sagt - ikke noe uvanlig i at folk tror de bidrar mye mer enn de gjør.

Hønndjevelen

Æresmedlem
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    13.679
    Sted
    Oslo
    Det er det vel heller ingen som har hevdet noe sted.
    Men du liker tydeligvis å sette opp hva jeg betaler i skatt i kroner mot hva fx Spetalen betaler i skatt i kroner.
    Jeg er forøvrig helt sikker på at Spetalen, Sveaas og Røkke også betaler mye mere i mva i kroner enn hva jeg gjør, uten at det har noe i diskusjonen å gjøre

OMF

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Antall liker
    9.866
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Men du liker tydeligvis å sette opp hva jeg betaler i skatt i kroner mot hva fx Spetalen betaler i skatt i kroner.
    Jeg er forøvrig helt sikker på at Spetalen, Sveaas og Røkke også betaler mye mere i mva enn hva jeg gjør, uten at det har noe i diskusjonen å gjøre
    Hvis du leser det innlegget så var det et svar på din påstand om at de 1) løp fra regningen og 2) brøt samfunnskontrakten.
    Hvilken regning løper de fra?

Jeg er sikker på at Spetalen, Sveaas og Røkke skaper flere arbeidsplasser enn det du og jeg gjør, at de betaler mye mer i skatt via sine firmaer enn det du og jeg gjør, de betaler også privat mer i moms, skatt, avgifter, eiendomsskatt osv enn det du og jeg gjør og jeg vil anta at de belaster det offentlige helsevesenet mindre enn det du og jeg gjør.

Men - dette er ikke relevant sier du - fordi du mener de løper fra regningen og bryter samfunnskontrakten. Vel - jeg synes det er relevant.

Og hvis du har fulgt med her på sentralen - så har jeg argumentert for formueskatten og kritisert disse oppkonstruerte eksemplene om at den er ødeleggende.
    Det er jeg er lei - er venstresidens konstante drittslenging om alle de som virkelig jobber hardt for å oppnå det de har lyst til. Om det er toppleder, advokat, lege eller grunder. Det er overhodet ikke synd på de som lykkes, men hvorfor kan man ikke aplaudere knallhard jobbing gjennom mange tiår. Ogås skjønner jeg at det er lett å henge ut de aller rikeste - men de fleste i denne gruppen er litt lengre ned på stigen - og henter ut noen millioner i lønn og betaler tett på 50% av det i skatt, eller tar det som utbytte - hvor skatten fortsatt er tett på 50%. Det er altså denne gruppen som er problemet i Norge i dag, og selv om jeg skjønner at SV og Rødt har lyst til det - så kan de ikke betale for alle andre.

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    11.557
    Sted
    Holmestrand
    Det er ingen av oss som betaler skatt av verdiøkning. Ikke du, ikke jeg og ikke Røkke og Spetalen.
    Det er realiseringen som utløser skatteplikten.

Tjener du 800 000,- betaler du 28% skatt hvis du overhodet ikke har noen fradrag - har du "normale" fradrag betaler du 25%.
    Tjener du 700 000,- med litt fradrag så faller skatten til 23%.

Men som sagt - ikke noe uvanlig i at folk tror de bidrar mye mer enn de gjør.
    En god bit av beskatningen for lønnsmottakere skjer via moms på mat. Som utgjør mye for lavtlønte.
    Det er ikke uvanlig at rike overhodet ikke betaler inntektsskatt, ikke en gang om fritidsbåten har 60-70 tonn marmor ombord.

Snu dette akkurat som du vil:
    Det er ikke synd på dem.
    Tydeligvis.

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    11.557
    Sted
    Holmestrand
    Det kjente kommunistreiret NHH sier dette om de rikes økonomiske uføre:
    «De finner at de én prosent rikeste i Norge, 40.000 personer, betaler mindre skatt av hver tjent krone enn folk flest. De 0,1 prosent rikeste, 4000 personer, betalte i perioden 2004–2018 mellom ni prosent og 17 prosent i skatt.»
    En situasjon de fleste av oss hadde jublet over, mens rike flytter til Sveits.
    De ønsker ikke å bidra.

Hønndjevelen

Æresmedlem
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    13.679
    Sted
    Oslo
    Hvis du leser det innlegget så var det et svar på din påstand om at de 1) løp fra regningen og 2) brøt samfunnskontrakten.

Jeg er sikker på at Spetalen, Sveaas og Røkke skaper flere arbeidsplasser enn det du og jeg gjør, at de betaler mye mer i skatt via sine firmaer enn det du og jeg gjør, de betaler også privat mer i moms, skatt, avgifter, eiendomsskatt osv enn det du og jeg gjør og jeg vil anta at de belaster det offentlige helsevesenet mindre enn det du og jeg gjør.

Men - dette er ikke relevant sier du - fordi du mener de løper fra regningen og bryter samfunnskontrakten. Vel - jeg synes det er relevant.

Og hvis du har fulgt med her på sentralen - så har jeg argumentert for formueskatten og kritisert disse oppkonstruerte eksemplene om at den er ødeleggende.
    Det er jeg er lei - er venstresidens konstante drittslenging om alle de som virkelig jobber hardt for å oppnå det de har lyst til. Om det er toppleder, advokat, lege eller grunder. Det er overhodet ikke synd på de som lykkes, men hvorfor kan man ikke aplaudere knallhard jobbing gjennom mange tiår. Ogås skjønner jeg at det er lett å henge ut de aller rikeste - men de fleste i denne gruppen er litt lengre ned på stigen - og henter ut noen millioner i lønn og betaler tett på 50% av det i skatt, eller tar det som utbytte - hvor skatten fortsatt er tett på 50%. Det er altså denne gruppen som er problemet i Norge i dag, og selv om jeg skjønner at SV og Rødt har lyst til det - så kan de ikke betale for alle andre.
    Røkke er kjent for engang å ha sagt; jeg betaler den skatten jeg må, men legger ikke igjen driks på bordet.
    Han hadde opparbeidet seg en gigantisk, noen hevder 15 milliarder, utsatt skatteregning, der, uheldigvis, reglene var slik at ved 5 års utlendighet så ble den skatten sletta. En økonomi kommentator sammenlignet det med å spise på restaurant og om du tar en lang nok røykepause så strykes regninga.
    Så ja, jeg mener jeg har mine ord i behold om at han og mange med ham, løp fra regninga, lovlig ja, moralsk not so

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    11.557
    Sted
    Holmestrand
    Det er 479 milliardærer i Norge.
    Det er 191 milliardærer i Sverige, enda de i følge rikfolk og deres klakører har MYE bedre vilkår der enn i Norge.

noruego

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Antall liker
    8.989

Nesten romantisk den tanken om at rikdom er en direkte, og sågar kausal og ikke bare korrelasjon av hederlig, hardt arbeide.

OMF

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Antall liker
    9.866
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    En god bit av beskatningen for lønnsmottakere skjer via moms på mat. Som utgjør mye for lavtlønte.
    Det er ikke uvanlig at rike overhodet ikke betaler inntektsskatt, ikke en gang om fritidsbåten har 60-70 tonn marmor ombord.

Snu dette akkurat som du vil:
    Det er ikke synd på dem.
    Tydeligvis.
    Det er ingen som har sagt det er synd på de.
    Å ta moms med i regnestykket er jo en ny vri - det er åpenbart viktig å holde liv i eget verdensbilde.

Det kjente kommunistreiret NHH sier dette om de rikes økonomiske uføre:
    «De finner at de én prosent rikeste i Norge, 40.000 personer, betaler mindre skatt av hver tjent krone enn folk flest. De 0,1 prosent rikeste, 4000 personer, betalte i perioden 2004–2018 mellom ni prosent og 17 prosent i skatt.»
    En situasjon de fleste av oss hadde jublet over, mens rike flytter til Sveits.
    De ønsker ikke å bidra.

Igjen - viktig å holde liv i eget verdensbilde:

Fra artikkelen du linket til:
    Vi gjør dette med et eksempel hvor en svært rik investor har neglisjerbar lønnsinntekt og all sin inntekt fra aksjer. Vi studerer hans skattebelastning i perioden 2004–2018.
    Vi antar at investoren før innføringen av utbytteskatt i 2006 tok ut store utbytter skattefritt og skjøt midlene inn som egenkapital i selskapene han eier.
    Investoren lever av å ta ut de innskutte utbyttene skattefritt ved å skrive ned egenkapitalen, og av utbytte som er skjermet fra skatt over tid.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn