Diverse Dilldalltråden 1.5

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • C

    Cyber

    Gjest
    72 jomfruer for en pensjonist er vel nærmest en utopi. Regner med at de fleste av jomfruene i så fall blir returnert uåpnet.
    Siden jeg nå nærmer meg pensjonistalder, kan jeg opplyse at jeg har like stort behov for 72 jomfruer som jeg har behov for pensjonistrabatt på startkontingenten til Marathon des Sables.

    mvh
    Jomfruer er uansett oppskrytte greier, tkr. Ingen erfaring har de, blør gjør de, og vondt får de. She tried it once and didn't like it.
    Jeg har hørt at det var en feiltolkning av teksten og at det egentlig står "en 72 år gammel jomfru".
     

    Steinar_Lund

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Innlegg
    7.813
    Antall liker
    2.736
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    72 jomfruer for en pensjonist er vel nærmest en utopi. Regner med at de fleste av jomfruene i så fall blir returnert uåpnet.
    Siden jeg nå nærmer meg pensjonistalder, kan jeg opplyse at jeg har like stort behov for 72 jomfruer som jeg har behov for pensjonistrabatt på startkontingenten til Marathon des Sables.

    mvh
    Jomfruer er uansett oppskrytte greier, tkr. Ingen erfaring har de, blør gjør de, og vondt får de. She tried it once and didn't like it.
    Jeg har hørt at det var en feiltolkning av teksten og at det egentlig står "en 72 år gammel jomfru".
    Makes no difference to me.
     
    J

    Jim.I.Hendriksen

    Gjest
    Man skal da ikke måtte bevise sin uskyld i tide og utide? Da blir jo norsk rettspraksis snudd helt på hode. Det kan bli interessant hvis det er veien man skal gå etter hvert. Kom med en anklage mot meg og de få er en DNA prøve, hvis ikke glem det....
     
    Sist redigert:

    Steinar_Lund

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Innlegg
    7.813
    Antall liker
    2.736
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    Hvis man ikke har noe skjule, har man heller ikke noe å skjule. Dette er en etterforskning, ingen rettssak. Og hvorfor er det så viktig å nekte en DNA-test hvis man ikke er anklaget for noe? Det ville jo hjelpe politiet i arbeidet med å luke ut dem som det ikke er aktuelt å anklage for noe?
     
    J

    Jim.I.Hendriksen

    Gjest
    Da mener du det da, helt greit selvfølgelig men jeg ser ikke sånn på det.

    De aller fleste mennesker har ingenting å skjule. Hadde en søt stemme fra politiet ringt meg og spurt om jeg kunne avgi en DNA prøve så hadde jeg ikke fått noen god følelse, jeg hadde følt meg mistenkt og da er ballen hos dem. Hvis jeg vet at jeg er uskyldig så trenger jeg ikke å bevise det for noen. Glem det.

    Man får satse på at man ikke er på feil sted til feil tid, da slipper man spørsmålet. :)
     

    realist

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    3.226
    Antall liker
    267
    Kan Petter ha vært NOX-forgiftet i tillegg til %o under den famøse kjøreturen? Han kjørte tross alt en ny Audi.....

     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Jeg tror Northug først og fremst var full av faen og høy på seg selv.
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.455
    Antall liker
    7.793
    Torget vurderinger
    0
    Jeg tror Northug først og fremst var full av faen og høy på seg selv.
    Jo i visse miljøer vill de nok hevde at han var full av "Fandens drikke", men at du var en av dem overasker meg virkelig......!? ;););)

    Men jo jeg forstår hvor du vil og du har nok helt rett, dessverre.
     
    J

    Jim.I.Hendriksen

    Gjest
    Eller han som i Stavanger ringte til 112 og ville klage på en som snek i taxikøen?
     

    decibelius

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2007
    Innlegg
    7.866
    Antall liker
    1.679
    Sted
    Bislett
    Hva med alle de mødrene som "glemmer" å mate ungen sin, fordi de har mer enn nok med å oppdatere venner og kjente på sosiale medier?
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.455
    Antall liker
    7.793
    Torget vurderinger
    0
    Det er nok "feil" tråd for denne, men jeg fant ikke noen annen som passet bedre i farten. Det er et interessant tema hun tar opp og det er vel langt fra "Dilldall" egentlig.

    Denne er meget godt skrevet og har en fin underfundig humor som gjør den meget underholdende hva enten man er enig med henne eller ikke.

    Anbefales!

    Zomby og Pinky vil nok kunne glede seg over humoren mens Larson med sitt noe dystrere syn på livet helt sikkert finner meningene interessante. :rolleyes:

    Blant de utvalgte
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Dama skriver godt som du sier, har egentlig alltid gjort det. Treffer egentlig godt på mye også, som her. Jeg skal ikke plassere meg selv i dette, det får andre gjøre. Som de fleste som har det greit, og har kommet til rimelig greit dekket bord, så har vel også jeg en tilbøyelighet til å forklare det som gikk bra med mitt eget harde arbeid, og mine egne gode evner og egenskaper.

    Men det er noen der ute som trenger å bli fortalt at det er au pair'en som er hardtarbeidende.

    De fleste av oss her inne kan nok takke pent for en pen porsjon flaks. :D
     

    Fenalaar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Innlegg
    8.474
    Antall liker
    6.793
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    så har vel også jeg en tilbøyelighet til å forklare det som gikk bra med mitt eget harde arbeid, og mine egne gode evner og egenskaper.

    Men det er noen der ute som trenger å bli fortalt at det er au pair'en som er hardtarbeidende.
    Amen...

    Til en viss grad ingeniører og spesielt blårussen anser seg selv for uunnværlige. Sannheten er at bedriften som regel greier seg fint en bra stund, mens ledelsen er borte. Blir rengjørerne borte, så tar det ikke lange tida før det er kroken på døra...


    Johan-Kr
     

    Steinar_Lund

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Innlegg
    7.813
    Antall liker
    2.736
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    så har vel også jeg en tilbøyelighet til å forklare det som gikk bra med mitt eget harde arbeid, og mine egne gode evner og egenskaper.

    Men det er noen der ute som trenger å bli fortalt at det er au pair'en som er hardtarbeidende.
    Amen...

    Til en viss grad ingeniører og spesielt blårussen anser seg selv for uunnværlige. Sannheten er at bedriften som regel greier seg fint en bra stund, mens ledelsen er borte. Blir rengjørerne borte, så tar det ikke lange tida før det er kroken på døra...


    Johan-Kr
    Jeg var blåruss, men jeg har ikke så ofte følt meg uunnværlig. Det er generelt(!) en uting å generalisere ;)
     
    J

    Jim.I.Hendriksen

    Gjest
    [h=4]Politiet mottok nødtelefoner fra kjøttkakemiddag[/h]
    Narvik: En kjøttkakemiddag må ha gått aldeles skeis i Narvik i Nordland onsdag formiddag.
    Politiet i Ofoten tvitret nemlig i 9.30-tiden at de hadde fått to telefoner – en fra en kvinne og en mann – som begge ringte inn på hver sin nødlinje, ifølge Ofotingen.
    «Damen, tilknyttet eskortetjenester, sa hun ble truet av mannen. Mannen sa at kvinnen hadde bitt ham flere ganger. Foranledningen til hendelsen er noe uklar, men mannen hevdet han bare hadde invitert henne på kjøttkaker til middag», heter det i Twitter-meldingen. (©NTB)
     

    Steinar_Lund

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Innlegg
    7.813
    Antall liker
    2.736
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    Politiet mottok nødtelefoner fra kjøttkakemiddag


    Narvik: En kjøttkakemiddag må ha gått aldeles skeis i Narvik i Nordland onsdag formiddag.
    Politiet i Ofoten tvitret nemlig i 9.30-tiden at de hadde fått to telefoner – en fra en kvinne og en mann – som begge ringte inn på hver sin nødlinje, ifølge Ofotingen.
    «Damen, tilknyttet eskortetjenester, sa hun ble truet av mannen. Mannen sa at kvinnen hadde bitt ham flere ganger. Foranledningen til hendelsen er noe uklar, men mannen hevdet han bare hadde invitert henne på kjøttkaker til middag», heter det i Twitter-meldingen. (©NTB)
    Kanskje de hadde divergerende oppfatninger av begrepet kjøttmiddag.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.323
    Sted
    Smurfeland
    så har vel også jeg en tilbøyelighet til å forklare det som gikk bra med mitt eget harde arbeid, og mine egne gode evner og egenskaper.

    Men det er noen der ute som trenger å bli fortalt at det er au pair'en som er hardtarbeidende.
    Amen...

    Til en viss grad ingeniører og spesielt blårussen anser seg selv for uunnværlige. Sannheten er at bedriften som regel greier seg fint en bra stund, mens ledelsen er borte. Blir rengjørerne borte, så tar det ikke lange tida før det er kroken på døra...


    Johan-Kr
    Jeg var blåruss, men jeg har ikke så ofte følt meg uunnværlig. Det er generelt(!) en uting å generalisere ;)
    Jeg syns Fenalaar har et valid poeng, uten at det er ment som hets mot hverken ingeniører eller blåruss. Jeg jobbet et sted en gang hvor daglig leder for å spare penger sa opp avtalen med rengjøringsselskapet som vasket bl.a. toalettene, og vil nok også mene at fraværende ledelse er lettere å holde ut enn fraværende renholdere. På helt generelt grunnlag. :)
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.030
    Antall liker
    9.310
    ......... Jeg jobbet et sted en gang hvor daglig leder for å spare penger sa opp avtalen med rengjøringsselskapet som vasket bl.a. toalettene, og vil nok også mene at fraværende ledelse er lettere å holde ut enn fraværende renholdere. På helt generelt grunnlag. :)
    Den gang da kroppen ble skapt, ville alle kroppsdelene være sjef. Hjernen sa: Da det er meg som kontrollerer alle deler og tenker for alle, skal jeg være sjef. Beina sa: Da det er oss som bærer mennesket dit det vil og utfører det hjernen gir beskjed om, vil vi være sjef. Slik fortsatte øynene, hendene, hjertet og lungene, alle med krav om å bli sjef. Til slutt sa rompa at man skulle velge han som
    sjef. Alle lo av tanken på å få rompa som sjef. Rompa ble fornærmet, snørte seg sammen, og nektet overhodet å fungere. Dermed fikk hjernen feber, øynene streiket, beina ble svake, og hendene hang slapt ned. Ja selv hjertet og lungene hadde vanskelig for å fortsette å arbeide. Til slutt bad alle hjernen om, tross alt, å la rompa være sjef. Slik ble det. Alle de andre utretter nå arbeidet, mens rompa bare sitter og sprer masse dritt. Moral: For å bli sjef, behøver man ikke være et geni, kun et alminnelig rasshøl...;-))
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.323
    Sted
    Smurfeland
    Minner meg litt om en anekdote fra en barnefilm jeg så en gang, den historien der. Eller dukkefilm, iallfall. :)

     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.455
    Antall liker
    7.793
    Torget vurderinger
    0
    så har vel også jeg en tilbøyelighet til å forklare det som gikk bra med mitt eget harde arbeid, og mine egne gode evner og egenskaper.

    Men det er noen der ute som trenger å bli fortalt at det er au pair'en som er hardtarbeidende.
    Amen...

    Til en viss grad ingeniører og spesielt blårussen anser seg selv for uunnværlige. Sannheten er at bedriften som regel greier seg fint en bra stund, mens ledelsen er borte. Blir rengjørerne borte, så tar det ikke lange tida før det er kroken på døra...


    Johan-Kr

    Ja men uunnværlighet betyr ikke så mye for lønna som man først kunne tro.

    Det som betyr mest er hvor lett det er å finne en erstatter. Renholdere får man ganske umiddelbart fra "Arbeidsformidlingen" eller som det heter i dag NAV. Så lenge tilgangen på en type arbeidskraft er bedre enn behovet vil denne type stillinger forbli lavt lønnet.

    Innenfor offentlig virksomhet er det noe andre mekanismer der tildelte budsjetter er dimensjonerende. Finnes det god tilgang på arbeidskraft til de budsjetterte stillingene vil lønna kunne holdes nede, selv om det reelle behovet er mye større en tilgangen på arbeidskraft.

    Er man så heldig at man har en smal kompetanse med få tilbydere og som det er stort behov for vil man gjerne både i privat og offentlig virksomhet vil man kunne oppnå mye rent lønnsmessig. Så for de som hadde illusjoner: Nei verden er ikke rettferdig!
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.554
    Antall liker
    15.583
    Torget vurderinger
    2
    Du legger ikke merke til om Manhattan er uten advokater og folk i finans; uten renholdsarbeidere er det et helvete. (Og det vet jeg, siden jeg var der vinteren 1981).

    enhanced-buzz-16727-1249169017-13.jpg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn