Hele forskningen kan settes i fare, hva nå?
KRONIKK: USAs politiske og økonomiske klima har skapt en situasjon der vitenskapen er under sterkt press.

Jepp, hæppi deis!Seasons in the sun - jøss den vekker minner. Når den kom på radio var mor borte på stereoen og skrudde maks opp.
Hva kjører du?Godt med kø på Kjøpsvik-ferga
Vis vedlegget 1111138
Byd Tang 2023-modellHva kjører du?
Blir muligens ny(ere) bil her ...
Alle substantiv starter med stor bokstav. Virker tungvindt.
Litt tungvint å lure en D inn i det ordet ogsåAlle substantiv starter med stor bokstav. Virker tungvindt.
Ai.... ordboka på tlf. Ordet finnes både med og uten D på telefonen min. Men det er lenge siden Ibsen døde nå.Litt tungvint å lure en D inn i det ordet også
Ifølge min Google var substantiv med stor bokstav rettskriving til 1910Ai.... ordboka på tlf. Ordet finnes både med og uten D på telefonen min. Men det er lenge siden Ibsen døde nå.
Fornøyd med den?Byd Tang 2023-modell
Javisst. Svært bra komfort, mye plass, god å kjøre. Tilstrekkelig rekkevidde for vårt bruk.Fornøyd med den?
Ja, kjøp kinabiler!Javisst. Svært bra komfort, mye plass, god å kjøre. Tilstrekkelig rekkevidde for vårt bruk.
Johan-Kr
Ja, sliter litt med den.Ja, kjøp kinabiler!
Der sliter jeg ikke ...Tesla, da....![]()
Det er veldig enkelt - når jeg kjøpte bilen, så var det ingen europeiske produsenter som hadde noe som matchet plass, 4wd og utstyr uten å bikke millionen.Ja, kjøp kinabiler!
8 eller 11, that's the question...![]()
Put the Classic PDP-8 Minicomputer on Your Shelf
This Raspberry Pi–powered replica runs all the original PDP-8 software with enough cycles left to double as a media serverspectrum.ieee.org
Kunne vært en kul mediaspiller. Brukt knappene til å velge spillelister og radiostasjoner.![]()
Put the Classic PDP-8 Minicomputer on Your Shelf
This Raspberry Pi–powered replica runs all the original PDP-8 software with enough cycles left to double as a media serverspectrum.ieee.org
Men det vi ser på bildet er bare en liten del av en PDP-10,En PDP-10 vil også være en pryd for ethvert stuemiljø.
Fru arkitekten ved siden av meg i sofaen virker ikke helt overbevist.![]()
PDP-10 replica kit: the PiDP-10 by Obsolescence Guaranteed on Tindie
A faithful replica of the 1960s PDP-10 mainframe, running the famous ITS operating system with tons of software. Raspberry Pi inside.www.tindie.com
Our goal is not to show computer history, but to keep hands-on experience of it alive. The PiDP-10 lets you operate highlights of the AI Lab hardware, the ITS operating system, and hundreds of applications as they evolved during the late 1960s and 70s. One particular example is Shrdlu: the first demonstration of AI that in the 70s, triggered the first massive wave of interest in the field.
Det mildt fascinerende er at funksjonen av PDP’en nå kan emuleres av en Raspberry Pi gjemt bak kontrollpanelet, og så kan man bruke resten av kabinettene til f eks klesskap, vaskemaskin, tørketrommel etc.Free software was born here, Stallman was one of the ITS hackers. But, funny enough, Microsoft as well: Bill Gates and Paul Allen wrote Micro Soft Basic on a PDP-10 at Harvard, running their homebrew 8080 emulator. Allen’s love for the PDP-10 drove him to a full restoration of a KA10 in the 2010s. And in fact, when that restored machine came to life, it gave us the one and only opportunity to check our our replica against a live real machine. Sadly, Allen passed away just before the restoration was completed, and the future of The Last KA10 looks dim now. Making us even more grateful for that tiny time slot in which we could perfect the replica's behaviour.