Diverse Dilldalltråden 1.5

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Tøtsjer innpå en av grunnene til at jeg er 'sånn passe' tilhenger av selve institusjonen. Er det nødvendig at noen skal ha dette valget i det hele tatt? Eller enda verre at noen ikke skal ha valget?

    Håkon Magnus og mesteparten av familien hans virker som bra folk. Märta Louise en smule snål, men neppe ond. Kunne de ikke bare hatt en jobb, og et privatliv, og ferdig med det? Mennesker er kanskje blant de dyrene som fungerer aller dårligst i bur på en zoologisk hage.

    Om man skulle kritisere lille Marius for noe, forresten. Fy faen så udelikat den sleiken er! Jeg stemmer for inndragelse av all hårgelé på ubestemt tid.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Han ser vel litt ut som en parodi på et "rampete" UH-medlem fra beste Frogner, men det er vel kanskje slik man skal se ut i hans kretser? Uansett så er denne saken så godt fundamentert i både juss og redaktørplakat for pressens (Se & Hør) vedkommende at Hennes Kongelige Høyhets rådgivere burde ha stoppet henne før hun og kongehuset blamerte seg i denne parentesen av en sak. :rolleyes:
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Dette er vel dilldall som noe, men alvorlig dilldall!

    https://www.vg.no/rampelys/tv/i/J1qLpJ/elg-skadet-seg-med-motorsag-maatte-sy-26-sting

    MAN BRUKER IKKE MOTORSAG UTEN VERNEUTSTYR!!!! Selv om man er kjent musiker! Skumpf!
    Ja noen er så korket at de fortjener skade. Naustegubbe. Jeg skulle jo bare ... jævla idiot. Respekter motorsag eller ... blø til du dør. Jeg kødder ikke en gang, det er det farligste redskapet som blir solgt uten trening og lisens, til ukyndige. Du ser det samme hver høst etter en storm, fuckings bondeknøler som skulle visst så mye bedre ligger strødd rundt i kongeriket etter at de bare skulle .. felle nedblåste trær på eiendommen.
     
    Sist redigert av en moderator:

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.525
    Antall liker
    7.854
    Torget vurderinger
    0
    Dette er vel dilldall som noe, men alvorlig dilldall!

    https://www.vg.no/rampelys/tv/i/J1qLpJ/elg-skadet-seg-med-motorsag-maatte-sy-26-sting

    MAN BRUKER IKKE MOTORSAG UTEN VERNEUTSTYR!!!! Selv om man er kjent musiker! Skumpf!
    Ja noen er så korket at de fortjener skade. Naustegubbe. Jeg skulle jo bare ... jævla idiot. Respekter motorsag eller ... blø til du dør. Jeg kødder ikke en gang, det er det farligste redskapet som blir solgt uten trening og lisens, til ukyndige. Du ser det samme hver høst etter en storm, fuckings bondeknøler som skulle visst så mye bedre ligger strødd rundt i kongeriket etter at de bare skulle .. felle nedblåste trær på eiendommen.
    Å gå løs på vindfall er i alle fall arbeid for folk som kan. Det er vanvittig farlig! Men man kan jo også se det som en mulighet til å høyne den gjennomsnittlige IQ i landet!:p

    Men pussig at skateboard og Segway har vært forbudt her i landet mens motorsag har vært i fritt salg hele tiden....????
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.740
    Antall liker
    13.230
    Kom til å tenke på en fyr hjemmenfra i ungdommen. Han hadde vært på sin første tur med fiskebåt og hadde, i alle fall etter sin og vår standard, ræva full av penger. Han gikk på den lokale sjappa (velutstyrt, dette var i bygdenorge) og rope «Ej skal ha den argeste motorsaga dokke he!». Så fikk han og på nachspiel den kvelden var det tid dor kutting av tilfeldige trær.

    Det gikk mirakuløst nok bra.
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.323
    Antall liker
    13.404
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    ^Vi bør kanskje ikke tenke på hvordan Ryanair og Norwegian løser slike problemer?
    Ryanair och Norwegian hanterar dessa problem på lik linje med SAS när det sker. Samma regelverk och myndigheter. Varför menar du att det skulle hanteras annorlunda där?
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.638
    Antall liker
    15.725
    Torget vurderinger
    2
    Motorsag er livsfarlig. Bruker verneutstyr, men man skal likevel være forsiktig. Har aldri (bank i alt av treverk) fått en skade, men en gang "jeg bare skulle ta ned en gren som lå over gjerdet" lot jeg være å ta på vernebukse. Sagen smatt gjennom grenen og ned mot låret kjappere enn jeg klarte å holde igjen. Før kjeden stanset rakk den å nappe unna stoffet på en fjellreven-bukse jeg hadde på. Fint skår i buksen, ikke så mye som et hår som forsvant fra låret.

    Slik flaks kan tosker ha.
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Dette er vel dilldall som noe, men alvorlig dilldall!

    https://www.vg.no/rampelys/tv/i/J1qLpJ/elg-skadet-seg-med-motorsag-maatte-sy-26-sting

    MAN BRUKER IKKE MOTORSAG UTEN VERNEUTSTYR!!!! Selv om man er kjent musiker! Skumpf!
    Ja noen er så korket at de fortjener skade. Naustegubbe. Jeg skulle jo bare ... jævla idiot. Respekter motorsag eller ... blø til du dør. Jeg kødder ikke en gang, det er det farligste redskapet som blir solgt uten trening og lisens, til ukyndige. Du ser det samme hver høst etter en storm, fuckings bondeknøler som skulle visst så mye bedre ligger strødd rundt i kongeriket etter at de bare skulle .. felle nedblåste trær på eiendommen.
    Å gå løs på vindfall er i alle fall arbeid for folk som kan. Det er vanvittig farlig! Men man kan jo også se det som en mulighet til å høyne den gjennomsnittlige IQ i landet!:p

    Men pussig at skateboard og Segway har vært forbudt her i landet mens motorsag har vært i fritt salg hele tiden....????
    Jeg kødder ikke nå. Jeg kan bruke slik sag, jeg har papirer på at jeg kan bruke den hengende fra tau oppe i et tre. Jeg har trening og jeg kan gjøre rare ting med en slik sag, jeg vet forskjellen på en sprø ask eller en seig furu, men fuck. Hvis du ikke har .. så få noen andre til å gjøre det.

    Seriøst alle mann, ikke lek med motorsager og tro du kan ..

    life pro tip fra Deph.

    Bare ikke gjør det. Pliis, vær MAN på tusen andre måter men ikke lek med motorsag.

    Respekter dette på samme måten som du ikke stikker lillefingrene inn i støpselet, bare på gøy.

    Sag litt ved og alt det der men, ikke skip beskyttelsen. Bukse, støvler og så kan du få sage ved. Ha respekt her.
     
    Sist redigert av en moderator:

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.525
    Antall liker
    7.854
    Torget vurderinger
    0
    Har også "dokumentert opplæring" på motorsag gjennom "Aktivt Skogbruk" og starter ikke opp motorsag uten at jeg er fullt utstyrt med verneutstyr.

    Dessverre er jeg vel den eneste i nabolaget som er så "feig".
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Totte har en slik liten Stihl trepleiesag med god motor og kort sverd som kan brukes med en hånd. Nå får visst ikke forhandlerne selge slike til amatører lenger siden den gjør det enda enklere å skade seg selv. Totte mistenker at ny-ordningen er kommet til med tanke på nettopp slike som ham.
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Totte har en slik liten Stihl trepleiesag med god motor og kort sverd som kan brukes med en hånd. Nå får visst ikke forhandlerne selge slike til amatører lenger siden den gjør det enda enklere å skade seg selv. Totte mistenker at ny-ordningen er kommet til med tanke på nettopp slike som ham.
    Enhåndssager et topp når du er oppe i et tre og henger i et tau, men de fleste har ikke noe der å gjøre og jeg ser få andre bruksområder til slikt. Hvis du ikke er islamistisk sadist som har spilt for mye Doom på edb-maskinen i gamledager da.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Totte har en slik liten Stihl trepleiesag med god motor og kort sverd som kan brukes med en hånd. Nå får visst ikke forhandlerne selge slike til amatører lenger siden den gjør det enda enklere å skade seg selv. Totte mistenker at ny-ordningen er kommet til med tanke på nettopp slike som ham.
    Enhåndssager et topp når du er oppe i et tre og henger i et tau, men de fleste har ikke noe der å gjøre og jeg ser få andre bruksområder til slikt. Hvis du ikke er islamistisk sadist som har spilt for mye Doom på edb-maskinen i gamledager da.
    Tror det er betydelig flere ateistiske sadister som spiller Doom enn islamister... :rolleyes:
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Totte har en slik liten Stihl trepleiesag med god motor og kort sverd som kan brukes med en hånd. Nå får visst ikke forhandlerne selge slike til amatører lenger siden den gjør det enda enklere å skade seg selv. Totte mistenker at ny-ordningen er kommet til med tanke på nettopp slike som ham.
    Enhåndssager et topp når du er oppe i et tre og henger i et tau, men de fleste har ikke noe der å gjøre og jeg ser få andre bruksområder til slikt. Hvis du ikke er islamistisk sadist som har spilt for mye Doom på edb-maskinen i gamledager da.
    Tror det er betydelig flere ateistiske sadister som spiller Doom enn islamister... :rolleyes:
    Avliving av kattunger og oppskjæring av Norsk Rødt Fe fra Meny er to andre bruksområder, men la oss ikke mase mer i denne tråden.
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.740
    Antall liker
    13.230
    For mange ukjente i forhold til antall ligninger ;)
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.214
    For mange ukjente i forhold til antall ligninger ;)
    Som siste nødløsning vi kan ta mønsteret på svaret og bare ignorere hva som er på venstresiden.

    n = (n_-1 + n_-2 ) * 2

    Så vi kan si svaret er (5 + 18 ) *2 = 46.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Det må jo ett eller annet produkt til, noe helsekost/kosttilskudd, en eller annen slags trolldom.

    For pene piker promper ikke....

    Uten navn.png
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Selv om promping hjelper mot luft i magen. Kanskje var det slik Camilla ble kvitt tarmgassen?
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.525
    Antall liker
    7.854
    Torget vurderinger
    0
    Det heter så smukt "When pigs can fly" når man ønsker å beskrive noe som aldri vil skje.

    Man må nå muligens finne på noe annet?

    Pigs can fly!.jpg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn