Dikemark, en byggetråd til....

avalanco

Medlem
Ble medlem
03.03.2006
Innlegg
10
Antall liker
0
Hvor finner jeg den kober lederen som blir brukt på dikene ?
Jeg var på Clas ohlson idag, men det eneste jeg fikk av det jeg trengte var pvc røret.
Det lå på lageret.

Ellers gikk jeg igjennom alle kablene jeg kunne finne, og den nærmeste var på 0,8 mm Ellers en haug med 0,19 0,52 osv osv.
 

holger1

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.12.2004
Innlegg
412
Antall liker
0
Tror du får det hos din lokale elektriker.

Lykke til.
 

joaredge

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.08.2005
Innlegg
320
Antall liker
3
Gikk til innkjøp av bullets på lørdag, må bare få skrapet sammen resten av delene så er jeg i gang. Gleder meg til og sette igang.

Skal også begi meg ut på diy nettkabel etterhvert.
 

WildRover

Medlem
Ble medlem
12.03.2006
Innlegg
19
Antall liker
0
Hvor dyre signalkabler kan disse sammelignes med? Hvor mye er de verd? Hvilke spesifikke kabler kan de sammenlignes med?

Mvh Øyvind
 
C

cosmos

Gjest
det var mye plastikk gitt. tror duelund hadde snudd seg i grava ;D
 

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
3.677
Antall liker
6
Duelund så vel verre ting mens han levde enn dette, og såvidt jeg husker ble vel også Dikemark-kabelen presentert mens han levde.

Men det kunne vært artig å prøve å bruke "anorakksnor" i bomull fremfor begge plastslangene i Dikemark for å høre om det ble noen forskjell... ;)
 

us3

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.01.2006
Innlegg
236
Antall liker
0
jeg kan skrive under på at en enkel biltema høyttalerledning blir bedre ved litt duelundìng. ;) har hørt det samme på kondensatorer.
 

WildRover

Medlem
Ble medlem
12.03.2006
Innlegg
19
Antall liker
0
Noen sier at bullet-pluggene er helt overlegne biltema rca. Kan man jo forstå med prisforskjellen.. Men jeg syntes bulletene er for dyre. Skal ha flere kabler. Er forskjellen så stor at biltema ikke er noe vits? fins det andre alternativer som kan være bedre enn biltema?
Noen sliter med støy. Hvordan skal man kvitte seg med det problemet?

Mvh
Øyvind
 

joaredge

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.08.2005
Innlegg
320
Antall liker
3
Da var ett par dikemark med bullets ferdig ,sammen med tre nye ölflex nettkabler.

Hjem og teste litt nå etterpå og la det spille over natta.
 
Topp Bunn