Digitaloppsett-hva skal jeg velge?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Fenalaar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Innlegg
    8.515
    Antall liker
    6.917
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Sånn apropos valg av løsning, så er iTunes-løsningene mere brukevennlige, mens Squeezebox+server/NAS-løsningen er mere elegant, iom at den kan nøye seg med en lagrings-boks og SB.

    Dersom du har en Mac eller PC stående på et hjemmekontor, så kan du fjernstyre denne med remote og iPhone/iPod touch og streame musikken via airport express til stereoen. Dvs at du trenger ikke å ha maskinen stående i stua. Du kan og bruke en enkeltstående PC eller Mac som server til en SB.

    Sånn sett så vil da Airport Express+apple remote fungere omtrent som en SB duet. Forskjellen rent bruksmessig er at Aiport express har avspillerfunksjonen i PCen, og bare kan servere en stream i slengen - dvs at du kan ikke ha flere airport express koblet til samme maskinen og få de til å spille av forskjellig musikk. Det du kan gjøre er å kringkaste samme musikk til flere AE samtidig.

    Sånn sett så er iTunes+AE+Apple Remote en enkelt avspiller, mens SB er et ekte multiromsystem.

    Johan-Kr
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    Fenalaar skrev:
    Quicktime-settingene har ikke innvirkning på air tunes (streamingen i iTunes). Airport Express vil spille av 16 bit 44,1kHz uansett. Annet materiale konverteres til dette. Unntaket er at den visstnok skal være i stand til å overføre AC3...

    Johan-Kr
    Tviler ikke på at det du sier er riktig, men fungerer I-Tunes uten quick time.
    Når en laster ned Tunes følger ikke Quick times avspilleren med....

    Hvilken sammenheng/betydning tilknyttes QT spilleren I-Tunes ?

    MVH Johnny
     

    Fenalaar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Innlegg
    8.515
    Antall liker
    6.917
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    iTunes bruker funksjoner i QuickTime.

    AirTunes er noe som en normalt kun kjører fra iTunes. Quicktime har normalt sett ikke tilgang til AirTunes. Det finnes et program (AirFoil) som lar deg sende audio fra hvilken som helst applikasjon igjennom air tunes. De har også programvare som lar deg streame musikk til andre maskiner.

    http://rogueamoeba.com/airfoil/

    Johan-Kr
     
    O

    omholt

    Gjest
    Jurassic skrev:
    Kaprer tråden her litt jeg, får meg en Dell XPS maskin om en måneds tid med Blueray brenner og HDMI som jeg vil ha i stua, hvis jeg vil ha fjernkontroll til den og et ok brukergrensesnitt, hva går jeg for da? Windows mediaplayer og bluetooth tastatur og mus?
    Har LCD TV som jeg har planlagt å bruke som monitor.

    Følger denne tråden med spenning jeg
    Jeg foreslår at du starter en ny tråd om dette. Holder selv på å sette opp HTPCen med fjernkontroll. Kan komme med noen tips (i ny tråd) og sikkert andre som kan foreslå løsninger.
     
    B

    BjornE

    Gjest
    Husk at Sonos har en maks på 50.000 melodier. Det er ikke så mye som det høres ut som!
     

    Boden9

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.04.2005
    Innlegg
    460
    Antall liker
    75
    Torget vurderinger
    2
    BjornE skrev:
    Husk at Sonos har en maks på 50.000 melodier. Det er ikke så mye som det høres ut som!
    Helt enig at dette ikke er mye hvis en "låner" mye musikk 8). Ellers er det ca 4.500 CDer.

    Med siste oppdateringen (2.6) ble dette utvidet til maks 65.000.

    Mvh
    BOden9
     

    Boden9

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.04.2005
    Innlegg
    460
    Antall liker
    75
    Torget vurderinger
    2
    Et annet eksempel på brukervennligheten til Sonos (fra YouTube): Water Love. ;D

    Mvh
    Boden9
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn