Jeg har tre digitalkabler, og hører forskjell på samtlige. Det er DP Blå, en Supra og en Monster Silver (et eller annet...) Jeg vil ikke kvitte meg med noen av disse, da de alle har sine særegenheter, og ettersom jeg rett som det er har utstyr fra andre på besøk, er det greit å kunne ha litt å skalte og valte med, for å lokke frem best mulig lyd av utstyret.
Teorien omkring RCA/BNC er noe jeg aldri har fått testet ut, i mangel på drivverk med begge typer utgang, men jeg har kikket inni mange "bokser", og lurer derfor på en ting: I de fleste boksene løper signalet relativt langt før det støter på en dippedutt som behandler det på et eller annet vis. Hvordan går det med de ideelle 75 ohmene her? Eksempelvis i min egen DAC, hvor det ser ut til at signalet "fanges" opp av en uisolert sølvtråd som er ca 3cm lang, før det løper videre i printets bane. Det ser identisk ut bak BNC og RCA inngangen. Derfor lurer jeg på dette med RCA- kontra BNC-plugg. Hvor kritisk kan det egentlig være, så lenge det er "fri flyt" på innsiden..? ???