Hallo! Kommer med lite uppdatering av den nya lättviktsvingen Svanå tagit fram. Denna vinge är perfekt för montage i taket. Jag tog vita som jag monterade upp i mitt befintliga akustiktak. Dom kommer i längden 1200mm x 600mm, sen blir det att vika och sätta ihop delarna som är förvikta och "kragar" som har utstansade hål.Dom kommer som ett platt paket. Väldigt smidigt att sätta ihop. Dom bygger 180 mm på djupet och väger ingenting (tror dom väger ungefär 2 kg/st), inga problem om man har tex gipstak. Uttagen i mitt tak har måtten 580mmx580mm och det var smidigt att skära till och anpassa efter dom mått jag har.
Det roliga är effekten som var större än jag trodde. Dom är riktigt effektiva, det hörs verkligen och då hade jag golden horn tidigare på första reflexen. Så nu har jag 60/40 med golden horn/vingar i taket.Taket är 3 x 3 meter.
Mvh Krelle
ps bilden är från en kamrat (samma tak som ovan)som nu har ramat in det med lister. Jag har gjort lite annorlunda hos mig, bilder på det kommer senare. Min kamrat lyste ikapp med solen igår efter att hört effekten av dessa vingar. Jag kan bara varmt rekommendera lättviktsvingen för att höja musikupplevelsen i hemmamiljö.
img]http://i871.photobucket.com/albums/ab272/hanstommya/IMG_1873.jpg[/img