Hei, da har jeg testet litt:
Jeg har altså en Western Digital My Book Essential på 1 TB. Den er formatert i FAT32. Det er en ekstern harddisk (ikke en NAS).
Jeg har laget en enkel mappestruktur med korte navn, også på musikkfilen, eksempel:
"mp3" - "Nils Loftgren" - "Acoutic Live" - "Big Tears Fall.mp3"
Jeg gjorde dette med 4 filformater; mp3, wav, wma og flac. Og jeg merket første mappen med samme navn som filformatet, så i eksempelet over der første mappen het mp3 så var sluttfilen en mp3.
Jeg la innpå alle 4 mappene samlet først, og så jeg la dem innpå individuelt, ingenting fungerte!
Nad sier: "Device Not Supported" alle gangene.
Det som er merkelig er at følgende gikk helt fint:
64GB Scan Disk USB 3.0 minnepenn fylt med ca 50GB musikk fordelt på hundrevis av mapper med dype strykturer (gjerne 10 undermapper)
250GB Western Digital My Passport (ca 4-6 år gammel) fylt med ca 80GB musikk fordelt på hundrevis av mapper med dype strukturer
Alle disse filene var mp3 og wav. Og NAD leste alle mappene og spilte av alle låtene jeg testet. Både USB i front og bak. Ingen problem!
Begynner å lure på om det er noe feil med WD My Book...eneste forskjellen på denne og WD My Passport er vel at den har betydelig større kapasitet og ca et dobbelt så stort bibliotek. Men My Book'en fungerer jo helt fint når den er koblet opp til pc'en, alle filene kan spilles av. Så den er ikke korrupt.
1) En liten FAT32 formatert minnepinne med 1 sang på. Bruk kort navn på et par bokstaver.
2) Formatert WD MyBook med FAT32 og lagt 1 sang i FLAC på. Bruk kort navn på et par bokstaver.
3) Legge inn 1 mappe med et album på WD MyBook. Pass på at mappe og sanger har korte navn.
4) Legge inn hele musikkbiblioteket på disken