Devialet vennetråd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Fugazi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.05.2009
    Innlegg
    917
    Antall liker
    259
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    13
    Er den innebygde riaa til devialet så bra at en ikkje vil ha behov for ekstern riaa? Ser på å sette opp anlegg nr 3 i en nyinnkjøpt leilighet. Prøver å få ned antall bokser så devialet er et av dei naturlige valgene.
    Også, hvilke høytalere bruker folket? Tenker då helst på mindre høytalere av stativ/bokhylle format
    Hei. Jeg kan jo bare svare for meg selv. Jeg har eid både ASR basis Exclusive MK3 og Cary PH 302 og testet jo opp mot den interne Riia.
    Jeg foretrakk den interne Riia. Stort pluss er jo også at man har alle mulige justeringsmuligheter i forhold til pickup last. Kan gjøres "on the Fly" med fjernkontrollen.
    Dette er et meget godt verktøy ved finlytting.
     
    • Liker
    Reaksjoner: nat

    rocknrolla

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.09.2009
    Innlegg
    312
    Antall liker
    22
    Sted
    Florø
    Torget vurderinger
    1
    Vurdere vel egentlig en brukt devialet mot en nyerr integrert ala roksan blak. Eg har hørt devialet et par ganger og den har imponert kver gang.
     

    Quisten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.07.2012
    Innlegg
    929
    Antall liker
    419
    Sted
    Stavanger
    Noen med Phantom som evt følger litt med om de kommer med eq muligheter, evt romkorresjon via appen spark i nær fremtid?

    Har en Phantom Gold på besøk, men den er noget basstung for min lille stue.
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.827
    Antall liker
    14.886
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Noen med Phantom som evt følger litt med om de kommer med eq muligheter, evt romkorresjon via appen spark i nær fremtid?

    Har en Phantom Gold på besøk, men den er noget basstung for min lille stue.
    Tror hverken romkorreksjon eller EQ kommer til Spark i uoverskuelig framtid. Roon eller liknende via optisk inngang fungerer fint, da får du også mulighet for romkorresjon og EQ. Spark har nattmodus som kutter en del bass under 50 hz, prøvd det?
     

    Quisten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.07.2012
    Innlegg
    929
    Antall liker
    419
    Sted
    Stavanger
    Noen med Phantom som evt følger litt med om de kommer med eq muligheter, evt romkorresjon via appen spark i nær fremtid?

    Har en Phantom Gold på besøk, men den er noget basstung for min lille stue.
    Tror hverken romkorreksjon eller EQ kommer til Spark i uoverskuelig framtid. Roon eller liknende via optisk inngang fungerer fint, da får du også mulighet for romkorresjon og EQ. Spark har nattmodus som kutter en del bass under 50 hz, prøvd det?
    Hei.

    Vet om nattmodusen ja, men jeg føler den kutter av alt for mye generelt over hele lydbildet. Kom på igår at Spotify som blir mitt bruksområdet har Eq, så får prøve å se hva det kan gjøre for lyden.

    Har et litt vanskelig rom med mye glatte flater desverre.

    Edit : Eq på Spotify virker ikke når det kjøres via connect på andre enheter.
     
    Sist redigert:

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.827
    Antall liker
    14.886
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Noen med Phantom som evt følger litt med om de kommer med eq muligheter, evt romkorresjon via appen spark i nær fremtid?

    Har en Phantom Gold på besøk, men den er noget basstung for min lille stue.
    Tror hverken romkorreksjon eller EQ kommer til Spark i uoverskuelig framtid. Roon eller liknende via optisk inngang fungerer fint, da får du også mulighet for romkorresjon og EQ. Spark har nattmodus som kutter en del bass under 50 hz, prøvd det?
    Hei.

    Vet om nattmodusen ja, men jeg føler den kutter av alt for mye generelt over hele lydbildet. Kom på igår at Spotify som blir mitt bruksområdet har Eq, så får prøve å se hva det kan gjøre for lyden.

    Har et litt vanskelig rom med mye glatte flater desverre.

    Edit : Eq på Spotify virker ikke når det kjøres via connect på andre enheter.
    Hva med Spotify via Chromecast Audio? Har ikke Spotify selv så vet ikke om EQen kuttes.
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Hei.

    Jeg har tidligere hatt Devialet 120 etterfulgt av en 130. Dette med ulike høyttalere. Så fikk ikke hørt 120 direkte opp mot 130 Pro på samme høyttaler. Har nå en 120 igjen, men til mine Dynaudio C1. Vurderer en 220 Pro. Men er det en av dere her inne som har hørt Expert serien direkte opp mot Expert Pro? Mitt inntrykk selv med ulike oppsett var kanskje at Pro hadde noe mer varme i lyden? Er selve lydsignaturen jeg er ute etter, ikke de tekniske forskjellene. De kjener jeg til :) Helst om du har hørt/eid en Expert opp mot Pro på samme høyttaler ;)
     

    Quisten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.07.2012
    Innlegg
    929
    Antall liker
    419
    Sted
    Stavanger
    Noen med Phantom som evt følger litt med om de kommer med eq muligheter, evt romkorresjon via appen spark i nær fremtid?

    Har en Phantom Gold på besøk, men den er noget basstung for min lille stue.
    Tror hverken romkorreksjon eller EQ kommer til Spark i uoverskuelig framtid. Roon eller liknende via optisk inngang fungerer fint, da får du også mulighet for romkorresjon og EQ. Spark har nattmodus som kutter en del bass under 50 hz, prøvd det?
    Hei.

    Vet om nattmodusen ja, men jeg føler den kutter av alt for mye generelt over hele lydbildet. Kom på igår at Spotify som blir mitt bruksområdet har Eq, så får prøve å se hva det kan gjøre for lyden.

    Har et litt vanskelig rom med mye glatte flater desverre.

    Edit : Eq på Spotify virker ikke når det kjøres via connect på andre enheter.
    Hva med Spotify via Chromecast Audio? Har ikke Spotify selv så vet ikke om EQen kuttes.
    Utenom veldig tung og fysisk bass på enkelte materiale, så har vel Phantom omnidireksjonale lydstråling, noe som muligns ikke er det best egnede for rommet mitt. Tror mye akustiske tiltak er eneste måte å angripe dette på seriøst, å der har jeg ikke kunnskap, eller gidder å gå helt. Så den går muligens i retur desverre.

    Takker uansett for innspill :)
     

    Heipådeg

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.06.2016
    Innlegg
    226
    Antall liker
    178
    Noen med Phantom som evt følger litt med om de kommer med eq muligheter, evt romkorresjon via appen spark i nær fremtid?

    Har en Phantom Gold på besøk, men den er noget basstung for min lille stue.
    Ang spark app og tidal: er det slik at albumer vil legge seg alfabetisk , og dette ikke kan velges.....hadde vært ok og alltid sett først det siste innlagte.......en må jo bla bla for å finne eks det siste innlagte ......utrolig tungvint
     

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.456
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Utenom veldig tung og fysisk bass på enkelte materiale, så har vel Phantom omnidireksjonale lydstråling, noe som muligns ikke er det best egnede for rommet mitt. Tror mye akustiske tiltak er eneste måte å angripe dette på seriøst, å der har jeg ikke kunnskap, eller gidder å gå helt. Så den går muligens i retur desverre.

    Takker uansett for innspill :)
    Phantom er latterlig basstung. Her ser man Phantom vs mine Kii Three plassert på samme sted og samme volum;
    phantom og kii frekvensrespons 20-500.jpg


    Jeg løste dette problemet ved å kjøpe romkorreksjonsprogrammet Dirac på pc. Da så det slik ut før og etter;

    før og etter dirac silver phantom.jpg


    I tillegg til å roe ned bassen en hel del ble lydbildet oppover i frekvens mye bedre. Phantom har to grunnleggende problemer i mine øyne; altfor basstung og en "ørevennlig" dip i frekvensresponsen mellom 2000-3000 hz. Behagelig på det meste av musikk, men mister litt nærvær i musikken på den måten. Dirac fikset begge deler. Man kan også regulere dette selv via avspiller-programmer på pc som Jriver med vanlig EQ.

    Forøvrig er ikke Phantom omni-direksjonal (annet enn i bassen), spredningen er faktisk ekstremt jevn og fin og er Phantom sin aller beste side lydmessig.
     

    Kathrine

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.01.2017
    Innlegg
    297
    Antall liker
    433
    Endelig!

    Nå får jeg snart en Devialet 200 i posten. Gleder meg stort! Noen som har brukt den med Dynaudio C20 eller Kef Reference 1?
     

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Nå får jeg snart en Devialet 200 i posten. Gleder meg stort! Noen som har brukt den med Dynaudio C20 eller Kef Reference 1?
    Hei, har tilligere spillet på Devialet, 200 og 400, med lidt forskjellige Høytaleren.

    Og Dynaudio C20 vil være en særdeles god kombination.

    Der er et par opsetnings tips, og triks, vedr at få maximalt udbyttte av Devialet 200 lydmessig, men det kan vi ta senere vis du ønsker det.

    Ska i Tivoli idag, m Barne barn.

    Mvh
     

    Kathrine

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.01.2017
    Innlegg
    297
    Antall liker
    433
    Nå får jeg snart en Devialet 200 i posten. Gleder meg stort! Noen som har brukt den med Dynaudio C20 eller Kef Reference 1?
    Hei, har tilligere spillet på Devialet, 200 og 400, med lidt forskjellige Høytaleren.

    Og Dynaudio C20 vil være en særdeles god kombination.

    Der er et par opsetnings tips, og triks, vedr at få maximalt udbyttte av Devialet 200 lydmessig, men det kan vi ta senere vis du ønsker det.

    Ska i Tivoli idag, m Barne barn.

    Mvh
    Takk for svar :) Og ja jeg vil gjerne ha tips om oppsett når den er i hus.
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Nå får jeg snart en Devialet 200 i posten. Gleder meg stort! Noen som har brukt den med Dynaudio C20 eller Kef Reference 1?
    Hei. Gratulerer med finfin forsterker. Har selv en Devialet 120 med Dynaudio C1. Hadde også C20 innom, men da hadde jeg ikke Devialet forsterker med dem under sammenligning. Men C20 er noe slankere/strammere i lyden enn C1. Nå har du sjansen til å bruke SAM med C20 og vil dermed få økt fylden med SAM på lavere volum. Med de spiller meget godt, så du blir nok ikke skuffet om du går for et par C20. De trenger litt omhu angående plassering. Med en god del toe in og ikke alt fort tett på vegger så løftet det lyden betraktelig.
     

    rocknrolla

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.09.2009
    Innlegg
    312
    Antall liker
    22
    Sted
    Florø
    Torget vurderinger
    1
    Nå når eg har googla meg fram til ka Sam er. så er jo neste spørsmål om alle forsterkerane har dette?
     

    Kathrine

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.01.2017
    Innlegg
    297
    Antall liker
    433
    Takk Øyvind. Ser ut som de fleste går for Dynaudio i stedet for Kef, er et par Kef Reference 1 på finn som ikke er så galt priset, ingen som har erfaring med de?
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Ikke erfaring med Kef Reference. Hadde ls50 og R500 før. Begge er glimrende høyttalere. Så jeg vil anta du ikke trår feil med Reference 1 og Devialet. Kef har en herlig mellomtone. Og overgangen mellom diskant og mellomtone er sømløst grunnet at diskant sitter inni mellomtoneelementet. Stereoperspektivet sitter også støpt på Kef jeg har hørt. Til prisen på finn for Ref1 minus gjerne litt i prutning? Så ville jeg faktisk gått for Kef. Jeg ble dessverre ikke solgt med C20. De manglet litt fundament på moderate lyttenivåer etter min smak. Noe jeg er nokså sikker på du har mer av i Kef. Men dette er min synsing :) Kef og Devialet matcher forøvrig flott også.

    PS! Leste testen til lyd og bilde. De er nokså nøytrale. Med litt forsiktig øvre mellomtone. Ved ukomprimert/ moderne musikk kan de bli litt slank i lyde. Focal Sopra 1 har tydeligvis mer tyngde og kjøtt på beinet. Kanskje også en høyttaler verdt å vurdere? Hvert stort er rommet de skal spille i?
     
    Sist redigert:

    Kathrine

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.01.2017
    Innlegg
    297
    Antall liker
    433
    Ikke erfaring med Kef Reference. Hadde ls50 og R500 før. Begge er glimrende høyttalere. Så jeg vil anta du ikke trår feil med Reference 1 og Devialet. Kef har en herlig mellomtone. Og overgangen mellom diskant og mellomtone er sømløst grunnet at diskant sitter inni mellomtoneelementet. Stereoperspektivet sitter også støpt på Kef jeg har hørt. Til prisen på finn for Ref1 minus gjerne litt i prutning? Så ville jeg faktisk gått for Kef. Jeg ble dessverre ikke solgt med C20. De manglet litt fundament på moderate lyttenivåer etter min smak. Noe jeg er nokså sikker på du har mer av i Kef. Men dette er min synsing :) Kef og Devialet matcher forøvrig flott også.
    Takk igjen, har prutet litt, men ingen svar så langt. Eneste problemet med Kef ref 1 er utseendet. Ser jo ut som noe fra 70-tallet. Litt irriterende på en så dyr høyttaler. Det blir jo litt gambling, har alltid likt Kef lyden, men har aldri hørt ref serien. Uansett får man ikke noe god test før den er hjemme i eget utstyr.
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Det er sant. Ingenting er givet før man hører i eget oppsett og rom. Har du hørt noen av kandidatene i butikk for å få et visst inntrykk?
     

    Kathrine

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.01.2017
    Innlegg
    297
    Antall liker
    433
    Det er sant. Ingenting er givet før man hører i eget oppsett og rom. Har du hørt noen av kandidatene i butikk for å få et visst inntrykk?
    Nei har igrunn ikke det. Eneste er hva som er forklart i tester av lydsignatur. Og begge er attraktive i den sammenheng. Eksempelvis er Kef'en ikke SÅ nøye på hva du fôrer med, altså det faller ikke sammen selv om du har på litt 80-talls musikk, noe jeg spiller mye av. Det eneste med Kef er kanskje det at du MÅ sitte i sweetspot for at det skal være bra. Noen ganger liker jeg å skru opp og sette meg ute, andre gjøremål inne osv. Altså om de er utydelige i en situasjon man ikke lytter? Dynaudio har jeg kun hørt i butikk, selv om det er en stund siden. Begge merkene er veldig anerkjente, og jeg har lyst til å prøve de ut. Uansett hvem av de. Mistenker at Dynaudio er mer i min gate, men kan jo ta feil der.
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Kan jeg få spørre deg om hva du liker i lydsignatur? Bør det spille mot det varme og fyldige? Eller supernøytalt og mer klinisk?
     

    sammy

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    909
    Antall liker
    455
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    5
    Jeg kan gå god for Focal Sopra. Herlig mellomtone og en oppløsning bare beryllium diskanter kan trylle frem. Prismessig havner Sopra på samme nivå som Kef Reference, og dukker til tider på brukten.
     

    Kathrine

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.01.2017
    Innlegg
    297
    Antall liker
    433
    Kan jeg få spørre deg om hva du liker i lydsignatur? Bør det spille mot det varme og fyldige? Eller supernøytalt og mer klinisk?
    Litt av begge, synes det skal være litt stramt, men med stort rom. 3D er også noe jeg liker, samt et spikret sweetspot. Liker ikke å bevege hodet frem og tilbake for å få stemmen der den skal være etc, om du forstår. Kanskje en dårlig sammenligning, endog synes jeg ECI-1 var for mørk og kjedelig i forhold til Sansui AU-X 911DG.
     

    Kathrine

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.01.2017
    Innlegg
    297
    Antall liker
    433
    Jeg kan gå god for Focal Sopra. Herlig mellomtone og en oppløsning bare beryllium diskanter kan trylle frem. Prismessig havner Sopra på samme nivå som Kef Reference, og dukker til tider på brukten.
    Er ikke disse nær sagt forferdelig ærlige? Kommer det litt dårlig innspilling, så blir de litt uengasjert? Rappet inntrykket fra en test.
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Kan jeg få spørre deg om hva du liker i lydsignatur? Bør det spille mot det varme og fyldige? Eller supernøytalt og mer klinisk?
    Litt av begge, synes det skal være litt stramt, men med stort rom. 3D er også noe jeg liker, samt et spikret sweetspot. Liker ikke å bevege hodet frem og tilbake for å få stemmen der den skal være etc, om du forstår. Kanskje en dårlig sammenligning, endog synes jeg ECI-1 var for mørk og kjedelig i forhold til Sansui AU-X 911DG.
    Da kan nok C20 være ok. Men Kef har jo spesielt den egenskapen med sweetspot. Den er større enn vanlig. Så du slipper å sitte spikret i midten og søke. Hvis du leser testen i Lyd&Bilde så skriver de om det angående Kef Ref 1. Men høres ut som de også kan være noe for deg. Synd du ikke får hørt dem før evt kjøp. C20;er som du ønsker, stramme og kontante. Men litt for magre i lyden før man får opp skikkelig volumet. Det ødelegger for helheten. Mine C1 er betydelig bedre på dette området. De spiller bass fra starten av. No som får lyden oppover til å bli mer fyldig også. Men mellomtonen i C1 er varmere i utgangspunktet enn C20 og. Har nok med den nye bass/mellomtone elementet de benyttet i C20 kontra C1. En jeg kjenner byttet C20 ut med C1 Platinum og falt til ro. Så også han likte ikke C20 sin noe spinkle lyd på moderat volum. Noe å tenke på.
     

    Kathrine

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.01.2017
    Innlegg
    297
    Antall liker
    433
    Jeg får nok høre Kef'en, selger ville at jeg skulle komme å se de, kanskje jeg også kan få høre de der også. Og ja, manglende bass på lavt volum kan være litt irriterende, det er jeg enig i. Nå er det forøvrig ganske tørke mtp Dynaudio på bruktbørsen, kunne tenkt meg å ta en titt på C1 Platinum. Litt usikker enda hva jeg gjør, antagelig tar jeg det jeg får tak i først. Mine XTZ 26.99mk2 får jo ikke noe SAM støtte.

    Edit: Jeg ser litt film også, så de må tåle litt av det også, leste akkurat en test av C1-Signature i L&B som forteller at de ikke er særlig høytspillende? Spiller forøvrig ikke så høyt, men det er jo litt gøy av og til.
     
    Sist redigert:

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Jeg får nok høre Kef'en, selger ville at jeg skulle komme å se de, kanskje jeg også kan få høre de der også. Og ja, manglende bass på lavt volum kan være litt irriterende, det er jeg enig i. Nå er det forøvrig ganske tørke mtp Dynaudio på bruktbørsen, kunne tenkt meg å ta en titt på C1 Platinum. Litt usikker enda hva jeg gjør, antagelig tar jeg det jeg får tak i først. Mine XTZ 26.99mk2 får jo ikke noe SAM støtte.

    Edit: Jeg ser litt film også, så de må tåle litt av det også, leste akkurat en test av C1-Signature i L&B som forteller at de ikke er særlig høytspillende? Spiller forøvrig ikke så høyt, men det er jo litt gøy av og til.
    Tro meg, mine C1 spiller mer enn høyt nok på mine 20 kvm. Bassen holder for meg både til musikk og film. Jeg også drar på av og til. Jeg personlig liker C1 best. Ikke vær redd for at det ikke blir nok volum :) Så lenge du ikke har en ballsal å spille på.
     

    Kathrine

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.01.2017
    Innlegg
    297
    Antall liker
    433
    Jeg får nok høre Kef'en, selger ville at jeg skulle komme å se de, kanskje jeg også kan få høre de der også. Og ja, manglende bass på lavt volum kan være litt irriterende, det er jeg enig i. Nå er det forøvrig ganske tørke mtp Dynaudio på bruktbørsen, kunne tenkt meg å ta en titt på C1 Platinum. Litt usikker enda hva jeg gjør, antagelig tar jeg det jeg får tak i først. Mine XTZ 26.99mk2 får jo ikke noe SAM støtte.

    Edit: Jeg ser litt film også, så de må tåle litt av det også, leste akkurat en test av C1-Signature i L&B som forteller at de ikke er særlig høytspillende? Spiller forøvrig ikke så høyt, men det er jo litt gøy av og til.
    Tro meg, mine C1 spiller mer enn høyt nok på mine 20 kvm. Bassen holder for meg både til musikk og film. Jeg også drar på av og til. Jeg personlig liker C1 best. Ikke vær redd for at det ikke blir nok volum :) Så lenge du ikke har en ballsal å spille på.
    Ok godt å vite. Tenkte jeg skulle spørre om sub på Devialet, går det greit? Altså jeg har aldri koblet på en sub slik. MÅ jeg ha subutgang?
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Jeg får nok høre Kef'en, selger ville at jeg skulle komme å se de, kanskje jeg også kan få høre de der også. Og ja, manglende bass på lavt volum kan være litt irriterende, det er jeg enig i. Nå er det forøvrig ganske tørke mtp Dynaudio på bruktbørsen, kunne tenkt meg å ta en titt på C1 Platinum. Litt usikker enda hva jeg gjør, antagelig tar jeg det jeg får tak i først. Mine XTZ 26.99mk2 får jo ikke noe SAM støtte.

    Edit: Jeg ser litt film også, så de må tåle litt av det også, leste akkurat en test av C1-Signature i L&B som forteller at de ikke er særlig høytspillende? Spiller forøvrig ikke så høyt, men det er jo litt gøy av og til.
    Tro meg, mine C1 spiller mer enn høyt nok på mine 20 kvm. Bassen holder for meg både til musikk og film. Jeg også drar på av og til. Jeg personlig liker C1 best. Ikke vær redd for at det ikke blir nok volum :) Så lenge du ikke har en ballsal å spille på.
    Ok godt å vite. Tenkte jeg skulle spørre om sub på Devialet, går det greit? Altså jeg har aldri koblet på en sub slik. MÅ jeg ha subutgang?
    Devialet kobler man sub til som på andre stereoforsterkere, via linjeutgang (pre out) Så det er fullt mulig. Så om behovet for mer bass skulle være der, så kan du det.
     

    fry

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2012
    Innlegg
    801
    Antall liker
    437
    Torget vurderinger
    10
    Bare vær obs på at SAM og sub ikke fungerer så godt sammen. Jeg hadde devialet 200 og dynaudio c2, og c1 og det var meget bra. Spesielt c2. Er litt skeptisk til SAM på høyttalere med bassrefleks, men det virker ikke som om så mange andre er det. Har troen på at det fungerer strålende på høyttalere med lukket kabinett, f.eks noen atc-modeller, eller Manger.
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Tror det også bunner ut i hvordan høyttalerne spiller bassen i utganspunktet. F.eks syns jeg mine C1 spilte best med SAM av. Men de er også noe varme/tyngre i bassen hvis jeg skal ta en direkte sammenligning med C20. De er strammere og mer tilbakeholdt i bassen på,lavere volum. Der vil nok SAM være med å gi noe ekstra tyngde fra begynnelsen. Fikk dessverre ikke testet C20 med Devialet. Jeg la merke til at bassporten på C20 var nesten halve diameteren av C1. Så det kan nok også forklare bassoutput og hvordan de spiller litt ulikt der. Derimot hadde jeg Franco Serblin Accordo med Devialet 130 Pro. Der var det best med SAM aktivert på ca 50%. Det gav en ekstra oktav bunn og la til litt fylde oppover samtidig. De hadde bassrefleks løsning. Så er ikke givet at det funker best med lukket løsning.
     

    Quisten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.07.2012
    Innlegg
    929
    Antall liker
    419
    Sted
    Stavanger
    Devialet phantom gold død etter ca 10 dager. Den ville til slutt ikke boote opp igjen som normalt etter reset. Har prøvd å resette på mange forskjellige måter, men ingen lyd i enheten.

    Er innenfor angrefristen, så jeg er på å returnere, eller be om ny unit, ikke helt bestemt meg.

    Et flott produkt som virkelig har satt sine spor i meg å fått meg til å se litt anderledes på hele hobbyen, desverre noe overskygget av disse feilene de sliter med.
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Kjedelig å høre. Jeg hadde nok bare returnert om det er innen muligheten. Da slipper du et reparert produkter i ettertid. Uansett blir det jo dekket av garanti. Du får ta en rask og resolutt avgjørelse :) Håper det ordner seg. Hørte forsåvidt ca 10 minutter på Phantom Gold på Soundgarden i fjor. Låt overraskende bra. Eneste jeg vil si er at de i mindre rom kan fort bli litt basstung når man drar på. Ellers vil jeg gi dem skryt for resten. Kunne nok levd med slike jeg også.
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Da er det jo forsåvidt hipp som happ om du tar det på garanti eller bare får en ny enhet ved å returnere og kjøpe på nytt. Men du kommer nok til en enighet med de du kjøpte høyttalerne fra hvis du spør dem. Spesielt siden dette er 10 dager siden.
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.827
    Antall liker
    14.886
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Devialet phantom gold død etter ca 10 dager. Den ville til slutt ikke boote opp igjen som normalt etter reset. Har prøvd å resette på mange forskjellige måter, men ingen lyd i enheten.

    Er innenfor angrefristen, så jeg er på å returnere, eller be om ny unit, ikke helt bestemt meg.

    Et flott produkt som virkelig har satt sine spor i meg å fått meg til å se litt anderledes på hele hobbyen, desverre noe overskygget av disse feilene de sliter med.
    Kjipt å lese. Jeg ville bedt om en ny. Har ikke inntrykk av at Devialet har store problemer med kvaliteten. Har selv Gold og har ikke har noen problemer. Har du kjørt direkte fra Devialet eller via forhandler?
     

    John BM

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    14.05.2016
    Innlegg
    63
    Antall liker
    34
    Jeg hadde devialet 200 på B&W 804D3 med svært god lyd. Etter at jeg fikk dev200 tilbake fra oppgradering til 220 pro var spenningen stor da den ble koblet til mine 804d3. 220 pro oppleves som mer analog og med mer kraft.


    jbm
     

    Quisten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.07.2012
    Innlegg
    929
    Antall liker
    419
    Sted
    Stavanger
    Devialet phantom gold død etter ca 10 dager. Den ville til slutt ikke boote opp igjen som normalt etter reset. Har prøvd å resette på mange forskjellige måter, men ingen lyd i enheten.

    Er innenfor angrefristen, så jeg er på å returnere, eller be om ny unit, ikke helt bestemt meg.

    Et flott produkt som virkelig har satt sine spor i meg å fått meg til å se litt anderledes på hele hobbyen, desverre noe overskygget av disse feilene de sliter med.
    Kjipt å lese. Jeg ville bedt om en ny. Har ikke inntrykk av at Devialet har store problemer med kvaliteten. Har selv Gold og har ikke har noen problemer. Har du kjørt direkte fra Devialet eller via forhandler?
    Via norsk forhandler. Regner med en ny ikke skulle være noe problem, de må jo bare ta det videre til devialet.
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.827
    Antall liker
    14.886
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Devialet phantom gold død etter ca 10 dager. Den ville til slutt ikke boote opp igjen som normalt etter reset. Har prøvd å resette på mange forskjellige måter, men ingen lyd i enheten.

    Er innenfor angrefristen, så jeg er på å returnere, eller be om ny unit, ikke helt bestemt meg.

    Et flott produkt som virkelig har satt sine spor i meg å fått meg til å se litt anderledes på hele hobbyen, desverre noe overskygget av disse feilene de sliter med.
    Kjipt å lese. Jeg ville bedt om en ny. Har ikke inntrykk av at Devialet har store problemer med kvaliteten. Har selv Gold og har ikke har noen problemer. Har du kjørt direkte fra Devialet eller via forhandler?
    Via norsk forhandler. Regner med en ny ikke skulle være noe problem, de må jo bare ta det videre til devialet.
    Tror heller ikke det blir et problem. Beklager mange skrivefeil i forrige innlegg, litt uregjerlig autokorrektur.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn