Deutsche Grammophon @320kbps!

K

kbwh

Gjest
Jupp. Deutsche Grammophon har bygget om og lanserer netthandel med høykvalitets mp3 (hører du forskjell på 320kbps mp3 og 16/44,1 er du god...).

Det beste av alt: Masse OOP-greier er gjort tilgjengelig. Enjoy.

Veggen

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.04.2006
Antall liker
6
Men hvorfor i all verden kan de ikke tilby lossless også?

Jada, jeg vet jeg hadde hatt problemer med å høre forskjell, men føler meg ikke komfortabel med lossy uansett. Harddiskplass har jeg nok av, og så fort det er komprimert er det kompromittert.

Tabbe av DG dette, tror mange av deres potensielle kunder tenker som jeg.

K

kbwh

Gjest
Jeg håper også at lossless kommer, Veggen.
Hva synes du om prisingen, forresten? Er 12 Euro ok for et nedlastet album i dette formatet?

Soundproof

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.07.2007
Antall liker
0
Man betaler vel 80 kroner fra iTunes store for et album i lavere oppløsning, så 12 euro er effent.

Enig når det gjelder lossless, men det kommer sikkert. Naxos selger 5.1 high-rez dts versjoner av sitt arkiv gjennom musicgiants.com

Og Stereophile har nettopp gitt en Editors' Choice award til Linn Records for deres høyoppløsningsfiler.

Så dette kommer som et ekspresstog neste år.

Takker for tipset!

K

kbwh

Gjest
Interresserte som vil følge med kan tegne abbonnement på gratis e-nyhetsbrev. Da får man et spor. En Mahlersats (f.eks fra Boulez' åtter) er ganske mye musikk gratis.

Jeg valgte en Monteverdivesper med McCreesh.

berxter

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.01.2007
Antall liker
5.068
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
jøss, her var det mye fint. Vet noen om hvordan de har gjort dette med DRM? Går ut fra at de har "vannmerket" filene?
(Finner fortsatt ikke Prima Missa In Nativitate Domine Nostri Jesu Christe, men nå er det ihvertfall håp)

Bernt K

K

KindOfBlue

Gjest
Takk for den, Bernt.

I morgen skal jeg ha en presentasjon for en kunde vedr. mulighetene for nedlasting av høyoppløsnings innhold over nett -- og dette kommer perfekt med!

N

nb

Gjest
Bach_Man skrev:
Ser forresten at Linn har levert et nytt innlegg i harddisk-debattenn. Nå vil de selge oss hele hardddisken eller en NAS med Linn-katalogen lagt inn i hi-rez.

http://www.audiophile.no/Visnyhet.asp?Id=197
Artig prosjekt - men ganske risky synes jeg. De leverer jo i praksis hele katalogen sin ferdig piratkopiert. Men kanskje kundegruppen ikke driver så mye med den slags uansett.

K

KindOfBlue

Gjest
Nei, GUIen til Klimaks DS er fullstendig etter bridge-logikk. Jeg tror at Apple kommer til å "eie" hvordan vi kontrollerer komponenter, etterhvert som AJAX standarden griper om seg. Men det Linn har gjort er veldig positivt -- de har både gjort opptak tilgjengelige i høye oppløsninger, samt skapt avspillingsutstyr for virkelig å nyttiggjøre konseptet. Forbilledlig holdning til kvalitet.

Jeg burde få inn en Klimaks i mitt lytterom, bare for å høre hvor stor forskjell det ev. er fra mitt nåværende oppsett. Det virker som om oppsamplingen til riktig høye rater (over 300kHz) er avgjørende for inntrykket.

Det er jo dette vi er ute etter - fra beskrivelsen av Barb Jungr i Stereophile:

Generally, recordings that build like that start out on a dynamic plane that remains more or less consistent no matter how many instruments are added. In real life, the more people are playing, the louder things get—more is more. And so it was with the Studio Master files. The tablas were life-sized and did not get smaller when the bass entered. The bass was big, but when Jungr came in, it didn't overpower her—quite the opposite—and with each addition the sound and the soundstaging grew.
Så nå skal jeg laste ned den. Har et par andre spor med henne, men lastet ikke ned akkurat dette. Det er spesielt overgangen som beskrives fra trommer til bassen kommer inn som er vesentlig.
Carla Bleys "Copyright Royalties" fra albumet Social Studies har den samme egenskapen. Det begynner med en blåssekvens som bygger, men hvor det plutselig tar av når bassen kommer inn, og rommet åpner seg så du nesten ikke tror det.

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Antall liker
8.698
Bach_Man skrev:
Ser forresten at Linn har levert et nytt innlegg i harddisk-debattenn. Nå vil de selge oss hele hardddisken eller en NAS med Linn-katalogen lagt inn i hi-rez.

http://www.audiophile.no/Visnyhet.asp?Id=197

Særdeles interessant. Såvidt jeg kan forstå kommer NAS-løsningen med en disk med Linn-katalogen, og med plass til tre disker til?

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
30.081
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Var innom DG akkurat, og det slo meg plutselig at en av de kjekkeste tingene med opplegget er at man kan velge et enkeltverk fra en OOP-plate.

Jeg fattet interesse for Emersonkvartettens innspilling av Mozarts fantastiske d-mollkvartett KV421. €7 omtrent, mens hele platen koster €12.

Topp Bunn