Dette lukter muffins?

T

Thomas1

Gjest
Fikk den store ære av å bli rygget på av en middelaldrende kvinne i en sprell ny BMW i dag.

Jeg var på vei inn på en parkeringsplass for å finne meg en plass og var litt yr da jeg skulle ut å prøve noen nye høytalere jeg har ventet på...

Vel inne på parkeringsplassen merker jeg at kvinnen foran legger seg vel mye ut i midten av kjørefeltet og overlot særdeles liten plass til bilene i motsatt fil.

Damen begynner å rygge og "bump" En flott bulk og knust lykt på bilen min.

Vi fyller ut skademeldingsskjema. Damen tar kontakt med meg litt senere i kveld og lurer på om jeg kan møte opp på et lokalt verksted i morgen tidlig. Der skal bilen min takseres.
Det hun lurer på er om hun kanskje skal betale meg for skadene uten å blande inn forsikringsselskapet...

Hva om hun kjenner noen på verkstedet og gir meg en dårlig pris?

Kan jeg kreve forsikringsoppgjør?

Fikk litt bange anelser?

G

Gjestemedlem

Gjest
Ikke sikkert at det er noe muffins med dette. Hvis hun blander inn forsikringen vil hun nok miste bonus og det er gjerne dyrere enn det det vil være å betale for skaden direkte. Ganske vanlig egentlig, spesielt når hun har en bil som er dyr å forsikre.

Du kan jo møte og for så å vurdere selv hva de kommer frem til? Men du har ikke noe som helst plikt til å følge opp forslaget hennes. Så hvis du foretrekker kan du la saken gå sin gang gjennom forsikriksselskapene. Du kan jo også prøve å forhandle litt ekstra penger fra dama siden bilen din nå er "kollisjonsskadet" og dermet vil miste verdi ved videresalg.

Ellers kan du ta kontakt med ditt forsikringsselskap for å høre hva de har å si om saken.

T

Thomas1

Gjest
Kanskje du er inne på noe vesentlig. Ho har muligens høy egenandel uten at jeg gidder å spekulere for mye i det. Jeg prøver å være relativt lovlydig, men dette er jo ikke ulovlig forspørsel/forslag fra hennes side.

Jeg kjører forøvrig en bil som blir totalvrak v skader over 15000 tenker jeg.

topline

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2005
Antall liker
0
Skjønner ikke helt problemet her.
Du mener at det lukter............småkaker??

Det kan jo hende at dama drev å bakte muffins før hun "traff deg", og at lukten stammer derfra..?

Om det derimot hadde vært noe muffens det luktet.......så hadde det vært grunn til skepsis.. ;D ;D ;D

Forøvrig; sånne skader blir fort en 5-10000 i rep. Om du har en gammel bil så ta pengene, kjøp en brukt lykt hos høgger'n, og drit i resten!
Og du har tjent på uhellet! ;)

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
794
Torget vurderinger
5
Det er bare å melde inn til forsikringsselskapene. Forsikringsselkapet vil si i fra hvis det ikke er lønnsomt å ta det på forsikringen.

Det høres ut som om det er hennes skyld og at hun har innrømt det. Stemmer det?

Skadene på bilen din må uansett takseres. Har hun underskrevet og tatt ansvaret i skyldspørsmålet er det jo det samme hvilken verdi skaden din blir taksert til.

Er du redd for å få dårlig pris hvis hun skal betale er det vel bare å utføre reparasjonen på samme sted som takseringen. Eller vil du kanskje på merkeverksted?

Men, alltid godt å være litt skeptisk. Jeg hadde uansett sendt inn skademeldingen.

Lykke til.

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
794
Torget vurderinger
5
Skjønner ikke helt problemet her.
Du mener at det lukter............småkaker??

Det kan jo hende at dama drev å bakte muffins før hun "traff deg", og at lukten stammer derfra..?

Om det derimot hadde vært noe muffens det luktet.......så hadde det vært grunn til skepsis.. ;D ;D ;D
Alltid godt med saklige tilbakemeldinger. ;)

T

Thomas1

Gjest
Hun har erkjent sin skyld.

Klart jeg vil på merkeverksted! hehe

Jeg hadde nok greid å banket ut skadene på bilen selv og fått rimlig lakkering, men jeg har fått en innbyttepris, lav sådan, på min bil på en bilbutikk.

Dette er nok bare en slik "skal/skal ikke" beslutsomhetsvegring fra min side...

Muffins? nam nam topline..

topline

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2005
Antall liker
0
Alltid godt med saklige tilbakemeldinger. ;)
Hehe.....det var tema på P4 her om dagen, altså forskjellen på muffins og muffens. Det satt litt i bakhodet på meg. ;D

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Hva med betaling i naturalia? Hm, bare en tanke. 8)

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Rutinerte damer skal man ikke kimse av. De vet hva de holder på med.

Bx

Bransjeaktør
Ble medlem
04.08.2005
Antall liker
4.855
Fikk den store ære av å bli rygget på av en middelaldrende kvinne i en sprell ny BMW i dag.

Jeg var på vei inn på en parkeringsplass for å finne meg en plass og var litt yr da jeg skulle ut å prøve noen nye høytalere jeg har ventet på...

Vel inne på parkeringsplassen merker jeg at kvinnen foran legger seg vel mye ut i midten av kjørefeltet og overlot særdeles liten plass til bilene i motsatt fil.

Vi fyller ut skademeldingsskjema. Damen tar kontakt med meg litt senere i kveld og lurer på om jeg kan møte opp på et lokalt verksted i morgen tidlig. Der skal bilen min takseres.
Det hun lurer på er om hun kanskje skal betale meg for skadene uten å blande inn forsikringsselskapet...

Fikk litt bange anelser?
Du bør få ordentlig takst. Send inn skademelding, så kommer forsikringsselskapapet ditt med en takstmann.

Senere er det opp til dama om hun vil bruke forsikringen eller punge ut selv.

Og opp til deg om du vil ha reperasjon eller cash. Det er mulig kontantbeløp vil gi et lavere kronebeløp, men det vet takstmannen.

Jeg hadde en lignende sak for noen år siden, men valgte da å bruke pengene på mer presserende utbedringer enn den lille bulken jeg hadde fått i siden.

T

Thomas1

Gjest
Du bør få ordentlig takst. Send inn skademelding, så kommer forsikringsselskapapet ditt med en takstmann.
Er det ikke hennes selskap som ordner takstmann da?

Dessuten har jeg et forsikringselskap som er nettbasert, men jeg får vel slå på tråden til de og høre på hva slags rutiner de har.

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Antall liker
7.876
Torget vurderinger
4
Rutinerte damer skal man ikke kimse av. De vet hva de holder på med.
.....og det gjelder ikke bare ved kollisjoner... ;-)

T

Thomas1

Gjest
DET LUKTET IKKE BARE MUFFINS, DET VAR SKIKKELIG BAKVERK!

Selvfølgelig var hun en venn av takstmann/verksmesteren. Kontordamen fortalte meg det, mens takstmannen spilte dum.

Jeg fikk ikke greie på hva det ville koste, men hun fikk greie på hve skaden hennes ville koste.

Damen fikk ikke mer skade enn jeg skulle ha greid å forårsaket med en tannbørste, mens min ser ut som den skal ha blitt slått med slegge, allikavel trodde han ikke min skade kom til å koste noe særlig mer enn hennes....
MORNA JENS!!

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Krev takst fra et seriøst verksted eller forlang forsikringsoppgjør.

T

Thomas1

Gjest
Ja, jeg tror ikke det er det dummeste i dette tilfelle...

AlexanderK

Overivrig entusiast
Ble medlem
08.10.2004
Antall liker
1
Sted
Nøtterøy
Torget vurderinger
1
DET LUKTET IKKE BARE MUFFINS, DET VAR SKIKKELIG BAKVERK!

Selvfølgelig var hun en venn av takstmann/verksmesteren. Kontordamen fortalte meg det, mens takstmannen spilte dum.

Jeg fikk ikke greie på hva det ville koste, men hun fikk greie på hve skaden hennes ville koste.

Damen fikk ikke mer skade enn jeg skulle ha greid å forårsaket med en tannbørste, mens min ser ut som den skal ha blitt slått med slegge, allikavel trodde han ikke min skade kom til å koste noe særlig mer enn hennes....
MORNA JENS!!
For en møkkakjerring. Du skulle tatt et karatespark i leggen hennes og slått ho i skuldra. Det burde hjelpe.

Nei, du må nok gjøre det "på den ordentlige måten" gitt. Men det har du nok helt sikkert skjønt.. ;) Får håpe den tøsen ikke lager mer krøll for deg nå da..

T

Thomas1

Gjest
Det blir nok ikke så mye krøll, men jeg synes hun tar et par snarveier...

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Antall liker
7.644
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
Så lenge du har en underskrevet skademelding så har du ditt på det tørre.

Hvis dette er på et verksted, så får du bare verkstedet til å gi deg en skriftlig fastpris på å ordne skaden, og så får dama punge ut. Hvis verkstedet gir for lav takst, så er det demmes problem....

Ble forøvrig påkjørt mens jeg stod parkert i fjor av en gammel dame i en 94-modell Galant.... Dama trengte mere svingradius enn hun hadde beregna seg.

Skade på hennes bil: Svær bulk i forskjerm, voldsomme skraper på støtfanger og fullstendig mosa lykteinnsats.
Skade på min bil: 5mm bøy i nummerkiltholderen :D

Jeg fikk dama til å fylle ut skademeldingsskjema likevel - så hadde jeg mitt på det tørre. Orka ikke engang å reparere nummerskiltholderen :D

Johan-Kr

T

Thomas1

Gjest
Hvis dette er på et verksted, så får du bare verkstedet til å gi deg en skriftlig fastpris på å ordne skaden, og så får dama punge ut. Hvis verkstedet gir for lav takst, så er det demmes problem....
Det var de ikke intresert i å gjøre!
Jeg måtte bare bestille time så skulle de sende regning. Prisen får jeg aldri greie på.

Silisium

Hi-Fi interessert
Ble medlem
05.05.2003
Antall liker
0
er det noe tvil lenger hva du skal gjøre ? holde deg unna både verkstedet og dama, la alt gå gjennom forsikringsselskapet du. Hyse.

Monoas

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.03.2004
Antall liker
1

Fikk litt bange anelser?

Det er en utbredt misforståelse at man mister bonus eller må ta skaden på forsikringen hvis man "sier fra" til forsikringsselskapet. Dette kan man ta stilling til helt til slutt.

Du bør ringe ditt forsikringsselskap, hvis du har en ferdig utfyllt skademelding hvor det er opplagt at dette ikke er din skyld, kan du bare levere bilen til verksted etter anvisningene fra ditt forsikringsselskap eller eventuelt få et kontantoppgjør isteden. Damen kan ikke nekte denne fremgangsmåten.

T

Thomas1

Gjest
kan du bare levere bilen til verksted etter anvisningene fra ditt forsikringsselskap
Det er kun mulig dersom jeg har Kasko på bilen og det har jeg ikke. Men at forsikringselskapet skal blandes inn, har jeg bestemt meg for.

topline

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2005
Antall liker
0
Det er kun mulig dersom jeg har Kasko på bilen og det har jeg ikke. Men at forsikringselskapet skal blandes inn, har jeg bestemt meg for.
Kasko er kun for skader der du selv har skylden.
I dette tilfellet går det på ansvarsforsikringen til dama.

Du kan bare sette inn bilen å få den reparert.

styx

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.12.2004
Antall liker
3
Spurte du kontordama? Godt detektivarbeid :)

T

Thomas1

Gjest
Hehe...inspektør snusen. Ho sa det egentlig uten at jeg spurte, jeg bare insinuerte..

Topp Bunn