Det Verminske hjem

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    6.999
    Antall liker
    5.917
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Min er litt custom, litt tykkere og pulverlakkert svart.
    Men 301 og 401 har samme dim på lager og tallerk så de er interchangeable
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.883
    Torget vurderinger
    24
    Gratulerer med flott arm Vermin! Skikkelig sikleobjekt!
     

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    6.999
    Antall liker
    5.917
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Suksess med armbytte, Enterprise C låter tilnærmet dønn likt Conqueror med bittesmå forbedringer.
    Enterprise er litt tightere nedover og har en håndfull mere luft rundt instrumentene enn Conqueror.
    Det hele er mer «tyst» og det gir litt sortere bakgrunn.
    Puh, var litt bekymret faktisk for jeg har vært så enormt fornøyd med Conqueror at jeg var redd for og miste noen av de tingene jeg satt mest pris på med denne armen.

    Imens skal Colibrien på en service i hjemlandet, så da stepper Delos inn fra reservebenken i 4Point. Den pickupen slutter aldri og imponere meg, uansett arm.
    7946491B-4421-4140-876D-88C944D31D02.jpg


    Enda en suksesshistorie i dette innlegget.
    Jeg solgte som tildigere nevnt DCS-settet mitt etter jeg kjøpte den nye OPPO-205 multispilleren fordi jeg syntes den bittelille forskjellen absolutt ikke kunne forsvare prisdifferansen. OPPO sin interne dac låter på alle måter så high-end man kunne ønske seg fra digitalt i 2019. Jeg har spilt masse digitalt også på den, og med Roon og nå Qobuz støtte streames det masse moro fra alle sjangere. Det at det også er en multispiller har gjort at jeg har sittet og kost meg med gamle DVD-Audio plater fra hyllene og diverse innkjøp av blu-Ray audio fra bla Kscope. Konserter er jo også moro og jeg har 2-300 stykker i hyllene som har fått nytt liv :)
    Uansett, Hagto hadde liggende ett linjært powersupply til 205 fra Clones audio så jeg måtte jo prøve.
    15min med ett stjernejern var alt som trengtes, alt gikk smertefritt.
    Lydmessig er det slettes ikke ekstreme forskjeller, men man føler iallfall at det både låter litt bredere og med mere kropp enn tidligere. Lavere støynivå kanskje? Uansett vel verdt pengene imho og fullt reversibelt på under kvarteret om man skulle angre eller selge.
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.955
    Antall liker
    13.297
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    du har ikke vurdert ART 1000 da?
    DST versjonen til AT
     

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    6.999
    Antall liker
    5.917
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    du har ikke vurdert ART 1000 da?
    DST versjonen til AT
    Jo, men er ikke overbegeistret for konseptet med og flytte spolene så nær plata. Har hatt London Decca og tiltross for ekstreme kvaliteter ifm lydkvalitet har det sine utfordringer vedr mikrofoni og generell platehygiene.
     
    • Liker
    Reaksjoner: LMC

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.955
    Antall liker
    13.297
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    kult det beslutningstreet ditt.....
    sier mere enn 1000 ord
     

    aircanada

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.07.2012
    Innlegg
    636
    Antall liker
    318
    Sted
    Ørsta
    Torget vurderinger
    3
    Ikke utenkelige, men bare 50/50 for det! Kom både i mono og stereo, derav spørsmål.
     

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    6.999
    Antall liker
    5.917
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    som i rytme og drive?
    Der er nok fortsatt Atlas kongen på haugen.
    Førsteinntrykk av Proteus er at den har en litt mykere tilnærming, med en solid mellomtone.
    Men jeg har ikk spillt lenge nok, og man nå nok påregne noe innspillingstid på denne også, samt småjusteringer underveis.
    Uansett, so far so good, strålende pickup!
     

    Næss

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.08.2014
    Innlegg
    1.128
    Antall liker
    1.593
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    4
    Er svak for Transfiguration, spiller på lillebroren Phoenix S og har gjort det lenge. Har ikke sammenlignet med Lyra (men er nysjerrig), så spent på 2. og 3. inntrykket når du får spilt litt mer på Proteusen.

    Er vel 50-60k i prisforskjell på Atlas og Proteus, men så er det jo ikke alltid dyrere er bedre selv om en forventer det :)
     

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    6.999
    Antall liker
    5.917
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Er svak for Transfiguration, spiller på lillebroren Phoenix S og har gjort det lenge. Har ikke sammenlignet med Lyra (men er nysjerrig), så spent på 2. og 3. inntrykket når du får spilt litt mer på Proteusen.

    Er vel 50-60k i prisforskjell på Atlas og Proteus, men så er det jo ikke alltid dyrere er bedre selv om en forventer det :)
    Det er nok ikke tvil allerede nå at den ikke når opp til Atlas, men den er iallfall bedre enn feks Etna.
    Pris kan gjerne være en guideline, ofte er det slik at på pickuper så gjelder "jo dyrere jo bedre" med noen få unntak. Denne er nok i den kategorien. Strålende mye pickup for pengene
     

    Næss

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.08.2014
    Innlegg
    1.128
    Antall liker
    1.593
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    4
    Er svak for Transfiguration, spiller på lillebroren Phoenix S og har gjort det lenge. Har ikke sammenlignet med Lyra (men er nysjerrig), så spent på 2. og 3. inntrykket når du får spilt litt mer på Proteusen.

    Er vel 50-60k i prisforskjell på Atlas og Proteus, men så er det jo ikke alltid dyrere er bedre selv om en forventer det :)
    Det er nok ikke tvil allerede nå at den ikke når opp til Atlas, men den er iallfall bedre enn feks Etna.
    Pris kan gjerne være en guideline, ofte er det slik at på pickuper så gjelder "jo dyrere jo bedre" med noen få unntak. Denne er nok i den kategorien. Strålende mye pickup for pengene
    Interessant, Etna er jo også noe kroner dyrere enn Proteus. Har hørt både Proteus og Axia i samme oppsett men til forskjellig tid (tror i hvertfall det var Proteus sist), men Axian overrasket meg veldig, syntes den låt "vilt" bra ift pris (Edit: den gang kostet den ca 10k hvis jeg husker rett).
    Har uansett lekt med tanken på å prøve noe fra Lyra en gang, men Atlas blir for dyrt her. Må i så fall vente til jeg bli voksen(ere) :rolleyes:
     
    Sist redigert:

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.955
    Antall liker
    13.297
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    Morro med noe nytt, igjen ;)
    Dette var en skikkelig godbit, enormt bra!
    Så avspilles det ultimate innen vinyl, nærmeste man kommer spolebånd. Utrolig bra utgivelse

    Vis vedlegget 541313
    En plate av Hendrix med god lyd? Trodde ærlig talt ikke det eksisterte. Men da bør jeg kanskje sjekke denne utgivelsen...
    for dårlig anlegg? :rolleyes:
    de er ekstremt bra, men vanskelige å gjengi på reeelt nivå
     

    prnesse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2005
    Innlegg
    1.525
    Antall liker
    321
    Sted
    Southwest
    Torget vurderinger
    2
    Morro med noe nytt, igjen ;)
    Dette var en skikkelig godbit, enormt bra!
    Så avspilles det ultimate innen vinyl, nærmeste man kommer spolebånd. Utrolig bra utgivelse

    Vis vedlegget 541313
    En plate av Hendrix med god lyd? Trodde ærlig talt ikke det eksisterte. Men da bør jeg kanskje sjekke denne utgivelsen...
    for dårlig anlegg? :rolleyes:
    de er ekstremt bra, men vanskelige å gjengi på reeelt nivå
    lOl, ja kvaliteten på anlegget kan nok diskuteres.
    Mener du at alle utgivelser av Hendrix er bra, eller mener du denne spesifikke utgivelsen?
     

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    6.999
    Antall liker
    5.917
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Hatt en forfriskende helg i Oslo, helt alene på tur uten unger eller kvinnemenneske.
    Annledningen var konfirmasjon til min kusine som jeg også er fadder for, en vakker tenåringsjente med bein i nesa og beina godt plantet på jorda!
    Det ble heldigvis en tur på byen med hifi-folk, noe av det aller triveligste jeg kan tenke meg.
    Dette er en flott hobby folkens, nesten uansett hvor man reiser i Norge kan man nå ut til andre som lider av samme sykdommen og stort sett velge om man drar hjem til folk eller møtes og tar en øl.
    Folka er hyggeligere enn gjennomsnittet i denne hobbyen, det er jeg overbevist om!

    Nå er det beina opp før ny uke og en travel en også, neste helg er det Europamøte i den lokale RT klubben så da venter vi 120 gjester for en solid 4 dagers :eek:

    CA23A171-044D-43FD-9DF4-D2D6BC70FCFC.jpg
     

    Teobald

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.02.2002
    Innlegg
    443
    Antall liker
    402
    hifi_katedral.jpg


    Oppsettet er bare så hinsides (positivt ment) og har virkelig noe guddommelig og mektig over seg.
    Det fremstår som en slags katedral hvor orglet har blitt ny tech :p
    Kanskje et krusifiks på en måte er prikken over i'en og vil forsterke musikkopplevelsen :confused:
     

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    6.999
    Antall liker
    5.917
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Haha! Fantastisk tøft teobald :cool:

    Bak gardinene befinner det seg ett vindu ut i det aller helligste :D
     

    Teobald

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.02.2002
    Innlegg
    443
    Antall liker
    402
    Ah Trossen, ditt innlegg inspirerte meg umiddelbart.....

    Dette rommet har uante muligheter for berikelse av livskvaliteten. Bare fantasien setter grenser.
    To eksempler på å ære og nyte kvinnen dukket umiddelbart opp i mitt indre blikk......:p

    Satan v4.jpg


    :p:p:p Spennende sex :p:p:p


    SatanTempelv2.jpg


    >:D>:D>:D Sataniske ritualer >:D>:D>:D
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn