"...det tar vi på pm.."

Distinctive

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2006
Antall liker
3.597
Sted
Stavanger
Det blir fint dersom vi samtidig kan slippe halleluja og fatwaer i teknikktrådene.
Kan slippe?? den stakkars faen som våger hevde noe ikke övrigheta på de foruma har godkjent opp og i mente, får vel en fatwa utstedt på seg om man råkar sleppa en ytring som ikke passer rådet, halleluja tror jeg gjengen i innbyrdes beundran fordeler godt seg imellom , imo selvsagt ;)

mvh
Uten å ta noen i forsvar her så oppfattet jeg at innlegget til Valentino var spesifikt myntet på 'Tech hjørnet' ref. mandat:
'Her kan det diskuteres tekniske forklaringer innen elektronikk, kabel og høyttalerteknologi. Ingen synsing her'
Men, det er mulig det er jeg som misforstår.....(?)

M

musicus

Gjest
Det blir fint dersom vi samtidig kan slippe halleluja og fatwaer i teknikktrådene.
Kan slippe?? den stakkars faen som våger hevde noe ikke övrigheta på de foruma har godkjent opp og i mente, får vel en fatwa utstedt på seg om man råkar sleppa en ytring som ikke passer rådet, halleluja tror jeg gjengen i innbyrdes beundran fordeler godt seg imellom , imo selvsagt ;)

mvh
Uten å ta noen i forsvar her så oppfattet jeg at innlegget til Valentino var spesifikt myntet på 'Tech hjørnet' ref. mandat:
'Her kan det diskuteres tekniske forklaringer innen elektronikk, kabel og høyttalerteknologi. Ingen synsing her'
Men, det er mulig det er jeg som misforstår.....(?)
Det var det jeg mente også, underforstått (og selvsagt) skal man respektere det, om bare den samme respekten ble vist i den andre delen, der det snakkes mer opplevelser og synsing, det behöver ikke teppebombes med techforklaringer, feilkonstruerte komponenter, placebo etc etc...hver gang noen vil diskutere på ett ikke tech nivå, opplevelser og subjektive erfaringer helt enkelt. Forumet burde ha plass for begge leire og det burde väre en gjensidig forståelse (om ikke nödvendigvis enighet) for dette, derfor er det, imo, forståelig at noen heller tar det på pm eller holder seg unna det offentlig.
En annen uting at det her löftes frem en spesifikk person som "henges" ut, mannen kan ha sine grunner, kan väre de tidligere nevnte f.eks, joda, har også fått pm og svarer stort sett höflig selv om ikke jeg nödvendigvis har samme synspunkt. Men det er klart, gapestokken kan funke den, men jeg gir ikke så mye for de som slutter opp om hylekoret rundt bruken av den, der er det mye vikarierende motiver, tror jeg.....imo selvsagt.

mvh

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Antall liker
2.739
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Angående pm: Jeg har ved flere anledninger etter å ha skrevet innlegg der jeg promoterer diy-kabler, fått pm fra en som skriver voldsomt entusiastisk om lyden med navngitte ekstremt dyre kabler i anlegget. Gjerne skrevet med en overbærende tone også. Fyren har vært medlem på hfs siden 2008, og har ikke postet et eneste innlegg så langt på sentralen. Hva faen er det som feiler fyren? Tør man ikke skrive innlegg på hfs, så får man holde fingrene fra tastaturet når det gjelder pm også.

mvh
larkuz
Hmm.. Er jeg frøktelig på bærtur hvis jeg sier fire bokstaver?

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
PM er fint til og:

*Holde kontakten med de som er venner, alt må ikke meddeles omverdenen. Noe om privatspfæren, gjøre avtaler osv.

*Komme med f.eks prisinformasjon eller personlige opplysninger som nødvendigvis ikke er så smart å meddele resten av verden. For min egen del reagerer jeg hvis en eller annen klubb/forening her legger ut i det vide og brede om sine rabatter. Ikke sikkert at de som gir rabattene mener det er like kult at gud og hvermansen er informert.

PM er sikkert veldig fint for de som vil slenge avgårde dritt, de om det.

Ellers har jeg flere ganger hatt glede av både gi og motta PMer med gode tips som ellers kunne druknet i støyen i enkelte tråder.

Forøvrig er det muligens symptomatisk for sentralen at tråden skal dreies over i kabelsalat

Sist redigert:
M

musicus

Gjest
Forøvrig er det muligens symptomatisk for sentralen at tråden skal dreies over i kabelsalat
Kanskje ikke noen bombe om man tenker etter litt, det er vel ett av de temaene mange kvier seg for å spörre/poste noe om offentlig, de gidder ikke ta stöyen som kommer av de sedvanlige antikabelgnagerene som mener man tar feil, ingen forskjell, bare solid core gjelder, bransjen er full av kyniske drittsekker som kun skal flå deg, forsterkeren din er feil konstruert om du hörer forskjell på kabler osv osv osv...enklere å ta det på pm da, i så måte er vel kabler ett lysende eksempel på hvorfor noen velger å ta det på pm, synes nå jeg 8)...

mvh

L

larkus

Gjest
Jøje meg! Er det blitt så ille her på hfs????

mvh
larkuz

marsboer

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2010
Antall liker
1.908
Sted
Phobos
Neppe. Jeg kan ikke på noen måte se at antallet opphetede kabeltråder står i stil med sytingen fra et par-tre enkeltpersoner i denne og andre tråder jeg har sett her i det siste. De oppfører seg som småbarn som ikke har fått viljen sin.

X

X186841

Gjest
Sånne bortskjemte drittunger du ser i kassakøen i butikken og får lyst på å stappe opp i frysedisken og lukke lokket :)

L

larkus

Gjest
Kabeltilhengerene går under "jorden" og kommuniserer via eget nettverk (også kalt pm) for å unngå vreden fra Antikabelgnagerene. Akkurat slik som de kristne måtte gjemme seg i katakombene i Roma for ikke å bli tatt av dage i romertiden. Slik er det altså blitt på hfs........................

mvh
larkuz

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Antall liker
2.739
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Kabeltilhengerene går under "jorden" og kommuniserer via eget nettverk (også kalt pm) for å unngå vreden fra Antikabelgnagerene. Akkurat slik som de kristne måtte gjemme seg i katakombene i Roma for ikke å bli tatt av dage i romertiden. Slik er det altså blitt på hfs........................

mvh
larkuz
Det var da voldsomt til sammenligning. Og det dreiet seg kanskje om litt andre kabler den gang.

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
21.098
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
Neppe. Jeg kan ikke på noen måte se at antallet opphetede kabeltråder står i stil med sytingen fra et par-tre enkeltpersoner i denne og andre tråder jeg har sett her i det siste. De oppfører seg som småbarn som ikke har fått viljen sin.
Her kunne jeg sagt at du er nok en av årsakene til at enkelte velger slike løsninger. Men jeg sier det ikke. ...
Småbarn? Ja, det er en måte å si det på når noen stadig må vite med sin kunnskap. ... Selv der den ikke er ønsket.

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Antall liker
2.739
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Her kunne jeg sagt at du er nok en av årsakene til at enkelte velger slike løsninger. Men jeg sier det ikke. ...
Småbarn? Ja, det er en måte å si det på når noen stadig må vite med sin kunnskap. ... Selv der den ikke er ønsket.
??

Distinctive

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2006
Antall liker
3.597
Sted
Stavanger

mvh
larkuz
Frisk mening :)

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
21.098
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
??
Les resten av tråden, les tråden denne er ledet ut fra. Og les hva Høvdingen har sagt angående regelendring, slik at tråder som omhandler lytteetfaringer må få kunne være nettopp det; tråder om lytteetfaringer.

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Antall liker
32.286
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Unødvendig å gå i skyttergraver og insinuere i værste mening i en tråd som handler om ønsket om åpenhet..Og inkludering uavhengig av ståsted ifht bla de jæ.. kablene.. :mad:.. Kjenner på meg at et par tre her inne har eq på str med et ekorn som ikke greier å dy seg for å spre MØKK. Skjerpings!!!

KjellR

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.07.2008
Antall liker
3.647
Sted
Moss (eller enda bedre - Rygge!)
Og her kunne man sagt at du er en av de "små" som ikke får det som du vil - med påfølgende syting. Men man sier det ikke...

Sist redigert:

Nikko03

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.11.2008
Antall liker
2.957
Torget vurderinger
3
Det går helt fint ann å skrive om sine lytteerfaringer her på hfs. Å påstå noe annet er bare tull.
Hvorfor Høvdingen vil ha regelendringer er for meg personlig helt uforståelig.
Det vil alltid finnes mennesker som sier jeg tar feil. Det er og skal være helt greit.
Er det ikke derfor det kalles ett diskusjonsforum.
Det er hvordan jeg takler de forskjellige meningene som utgjør forskjellen.
Hvis noen forklarer meg med tekniske termer hvorfor jeg ikke kan høre det jeg hører kan jeg
(a) Velge å høre på dette og prøve å finne ut om det er sånn.
Eller.
(b) Velge å se helt bort i fra den forklaringen. For deretter å slå meg til ro med at jeg liker det jeg hører. Å trur hva faen jeg vil.

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Antall liker
9.267
Torget vurderinger
1
Det var det jeg mente også, underforstått (og selvsagt) skal man respektere det, om bare den samme respekten ble vist i den andre delen, der det snakkes mer opplevelser og synsing, det behöver ikke teppebombes med techforklaringer, feilkonstruerte komponenter, placebo etc etc...hver gang noen vil diskutere på ett ikke tech nivå, opplevelser og subjektive erfaringer helt enkelt. Forumet burde ha plass for begge leire og det burde väre en gjensidig forståelse (om ikke nödvendigvis enighet) for dette, derfor er det, imo, forståelig at noen heller tar det på pm eller holder seg unna det offentlig.
Problemet er jo ikke at det ikke er plass til det subjektive men at den leiren du forsvarer hevder det subjektive er objektivt.

Distinctive

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2006
Antall liker
3.597
Sted
Stavanger
Og har kunne man sagt at du er en av de "små" som ikke får det som du vil - med påfølgende syting. Men man sier det ikke...
Kanskje man kan illustrere den refererte problemstillingen (i overført betydning) med at noen bare ønsker å vite tiden når man spør hva klokken er, istedenfor blir man presentert for hvordan viserene er bygget opp og det kan jo resultere i en smule besserwizzer-irritasjon. Istedenfor at man tar til seg kunnskap så blir resultatet at man går i skyttergraven. 'Se hvor flink jeg er' passer jo ikke oss nordmenn spesielt bra. Tilstrekkelig informasjon til rett tid uten overlessing er vel enkeltes oppfatning her. Jeg mener personlig at man kan filtrere og hoppe over de innleggene som måtte irritere.

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
21.098
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
Problemet er jo ikke at det ikke er plass til det subjektive men at den leiren du forsvarer hevder det subjektive er objektivt.
Lyder noe bedre, er det bedre. Selvsagt er det en objektiv sannhet.

G

Gjestemedlem

Gjest
Til ukjente galakser

Fire millioner amerikanere sier de har vært bortført av romvesener. Betty og Barney Hill var to av dem. Nå har forskere funnet ut at de som tror det får fysiske symptomer.

jannickesak.jpg

Gry Jannicke Jarlum forteller her om sine objektive opplevelser fra ufo-kidnappingene.

Til ukjente galakser - Magasinet - Dagbladet.no

Walton(reconstitution).png

Hun er hører sogar usedvanlig godt, til og med stemmene fra døde mennesker. Respekt!

Gry Jannicke Jarlum fikk kontakt med døde mennesker under «Allsang»-opptak - God Kveld Norge - TV 2 Underholdning

...

Så kan man jo spørre seg hvor lang man kommer innen disse emnene om det eneste man skal tillate er de objektive opplevelsene til disse menneskene, eller om man også skal kunne tillate at man løfter på lokket og prøver å se hva som er mekanismene bak disse fenomenene.

Den første versjonen er sikkert mer fargerik og gøyal...

maling.jpg

Men sluttproduktet er nok av begrenset interesse.

De som måtte være dypt uenig får ta det på PM, til hverandre.

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Antall liker
2.739
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
??
Les resten av tråden, les tråden denne er ledet ut fra. Og les hva Høvdingen har sagt angående regelendring, slik at tråder som omhandler lytteetfaringer må få kunne være nettopp det; tråder om lytteetfaringer.
Og tråder som omhandler bruk av PM må få kunne være nettopp det; tråder om bruk av PM?

Edit: Jeg har lest tråden. Og jeg har ikke lest den andre tråden du nevner. Ikke interesserer det meg heller - det er denne tråden jeg befinner meg i, og det er denne tråden jeg kommenterer.

Jeg har notert meg at i denne tråden var det du, i innlegg nr 6, som vred denne tråden over på kabler. Og du presterer altså å skrive det jeg har markert med rødt, i en tråd som handlet om noe helt annet enn kabler. Kunne ikke denne tråden få lov til å handle om det som var temaet, nemlig bruk av PM? Å opptre slik er respektløst overfor trådstarter.

Sist redigert:

Final

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.03.2013
Antall liker
5.671
Sted
Bærum
Torget vurderinger
4
Som ny på sentralen er jeg overrasket over temperaturen og konfliktnivå. Tror folk vegrer seg for å komme med synspunkter fordi det raskt medfører utstrakt stempling og kategorisering. Mange tyr vel da til et PM for å sagt sin mening til den det gjelder uten å motta en skur av kritikk.

Selv har jeg byttet rundt på svært mye utstyr, HT, forsterkere,kabler,platespillere osv og trukket endel personlig (og dyr) lærdom av det. Bedre,dårligere, eller bare annerledes? Når feil kommer frem skyldes det det nye produktet, eller er det slik at det nye produktet avslører hva som er feil andre steder? Dette synes jeg er interessant og prøve å finne ut av. Bytte for byttingens skyld er lite interessant for meg. Det koster bare penger. Jeg vil nærmest mulig kilden/musikken på platen eller CD'en. Gjør det meg til en objektivist eller subjektivist?

Ikke vet jeg, men jeg synes stemplingen av debattanter er uheldig og takhøyden litt lav. Kanskje kommer dette av at mange har investert store beløp i produkter som de opplever direkte eller indirekte kritikk av og så går i forsvar? Noen ganger virker det som andre enn en egne synspunkter oppfattes som en fornærmelse.

Tror det er viktig å bevare nysgjerrigheten også etter at vi har kjøpt et produkt og ikke bare lete etter informasjon som understøtter de valg vi har tatt. Hvis ikke blir et forum som dette bare en menighet og ikke et sted der kunnskap deles.

Topp Bunn