Forresten... jeg kan jo heller får tråden tilbake i sporet ved å stille et par spørsmål:
Jeg ble nemlig for en ukes tid siden ble druknet av PM'er fra en forhandler fordi jeg la inn kritiske kommenterer i en vennetråd for hans produkter. Eller kritisk og kritisk... Jeg stilte nemlig fullt legitime spørmål i en tråd som egentlig minner om en ukritisk facebook side for vedkommendes produkter.
I steden for å ta til motargument - det ville han ikke komme noen vei med - så prøvde han i steden å skremme meg vekk fra tråden. Ved å sende PM'er. Noe han tilsynelatende har klart. Jeg vil aldri kjøpe hans produkt selv om jeg i utgangspunktet var på stdet til å prøvelytte hans produkter.
Mitt spørsmål blir dermed:
1: Skal en forhandler styre dagsorden i en vennetråd? Eller er HifiSentralen til for oss brukere?
2: Skal en vennetråd bare være en koseklubb der ingen kritiske spørsmål skal stilles? Eller skal sannheten kunne sies?
F.eks av typen: Er egentlig en forsterker til ti tusen en rett match til høyttalere i 100 tusen kr klassen? Eller burde man heller bruke litt mer på forsterkeri først?
3: Burde ikke heller forhandleren ta diskusjonen åpent selv om dette kunne føre til at han mistet ansikt og dermed mindre salg?
Resultatet er ihvertfall at den siste Pm'en fra vedkommende ble slettet ulest. Jeg har ingen interesse av å diskutere med en selger på PM.
Et annet resultat er at jeg ikke har noen interesse av hans produkter mer og dermed ikke har noe på hans vennetråd å gjøre. Legg merke til ordet hans....
Ps: Fanken... med så lange innlegg så stryuker jeg nok med lenge før jeg æresmedlem....

(Ikke noe vondt ment i det hele tatt dette heller....)