Det svakeste leddet

O

om.s

Gjest
BjornE skrev:
Tror sikkert dere hører forskjell, og sikkert er det også at forskjellen er større ettersom prisen på ledningen øker, men det er det ingen andre som gjør.
Det her er en riktig dårlig og usakelig kommentar, det er hevdet maaange ganger at pris/ytelse ikke alltid henger ihop, noen ganger kan man nesten få inntrykk at det er vanskeligere for noen å lese hva folk skriver enn hva det er å høre forskjeller på kabler, også stømkabler....

mvh
 
O

om.s

Gjest
SAL skrev:
KJ skrev:
SAL skrev:
...
Hvordan vet du det, hadde du prøvd nettkabler eller ikke.? Skjønner at rommet er viktigere, eller å ha ett rom..............
Jeg skal ikke svare på theStigs vegne, det har jeg selvfølgelig intet grunnlag for.

På egne vegne, som aspirant til «kunsktørr trangsynt teoretiker», så er jeg opptatt av å prøve å forstå hvordan ting virker. Hva er det «hifi»-nettkabler gjør til forskjell fra andre nettkabler? og hvilken betydning har det for tilsluttet apparatur og omgivelsene? Kort og godt sammenhengen mellom årsak og virkning. Jeg har en viss forståelse for at skjerming av nettkabler kan ha en viss betydning (merk: «kan», dvs. behøver ikke). Men resten ... Hvorfor skal en hifi-nettkabel ha noen som helst lydmessig betydning?

mvh
KJ
Kanskje på tide med en tur til Porsgrunn? Kan ikke forklare hvorfor ting låter sånn og sånn, men har kabler og anlegg stående så det er bare å komme og høre?
Ikke ta fra noen det forum opportunistiske livet de lever foran egen skjerm SAL, det er jo tross alt bedre å sitte hjemme i egen trygge stue og foran egen skjerm og vite hva folk har for erfaringer og opplevelser rundt om på hva temaet angår, vær nå litt snill ;) ....

mvh
 
O

om.s

Gjest
BjornE skrev:
Forøvrig - dersom kablene er det svakeste leddet i kjeden har du et ille dårlig anlegg! Dersom loppisen du kjøpte anlegget på åpner igjen så prøv å få igjen pengene!
Slike kommentarer får meg til å undres om ikke det er anlegget som er det svakeste leddet hos noen....

mvh
 

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Innlegg
23.862
Antall liker
38.648
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
Slike kommentarer får meg til å undres om ikke det er anlegget som er det svakeste leddet hos noen.

klarer desverre ikke å få noen forskjell med den ene eller den andre nettkabelen.
 
O

om.s

Gjest
motoren skrev:
Slike kommentarer får meg til å undres om ikke det er anlegget som er det svakeste leddet hos noen.

klarer desverre ikke å få noen forskjell med den ene eller den andre nettkabelen.
Da sparer du pengene og kjøper musikk isteden (og tester engang til om bytter anlegg (ikke ironisk her)) ;)

mvh
 

Vidar Øierås

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.01.2003
Innlegg
3.202
Antall liker
341
Rhesus skrev:
Low-Q skrev:
Er du glad i å lodde?
En kar jeg vet om lånte et par 60mH spoler av meg som serieinduktans mellom likeretter og kondensatorbatteri i en forsterker. I følge han ble all støy helt borte. Det fungerte faktisk svært bra. Mulig det går an å legge inn slike spoler i serie med strøminntaket istedet, og få omtrent samme nytten. Spørs om det bli CE-merket noen gang, men det er nok værdt forsøket :). Fitere på elektronikken, gjør mer nytte for seg enn finurlige strømkabler, men strømkabler kan med tilpasset arkitektur gjøre nytte for seg de også - men de trenger ikke være så påkostet for å fungere.

Mvh.

Vidar
En slik spole vil nok ha alt for lav resonansfrekvens til å gjøre nytte som nettstøyfilter.
Her er typen som må benyttes.
http://www.schaffner.com/components/en/product/masterproduct4.asp?language_id=12&level=2
En spole har ikke resonansfrekvens alene. Den sitter dessuten i serie med strømbanene etter likeretterbroen, og med et noen titalls tusen uF kondensatorer i parallell etter denne, gir det et lavpassfilter som kun slipper gjennom subsoniske lyder og 0 hørbar støy.

Vidar
 

SAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.10.2006
Innlegg
3.471
Antall liker
4.271
Torget vurderinger
10
:s
om.s skrev:
SAL skrev:
KJ skrev:
SAL skrev:
...
Hvordan vet du det, hadde du prøvd nettkabler eller ikke.? Skjønner at rommet er viktigere, eller å ha ett rom..............
Jeg skal ikke svare på theStigs vegne, det har jeg selvfølgelig intet grunnlag for.

På egne vegne, som aspirant til «kunsktørr trangsynt teoretiker», så er jeg opptatt av å prøve å forstå hvordan ting virker. Hva er det «hifi»-nettkabler gjør til forskjell fra andre nettkabler? og hvilken betydning har det for tilsluttet apparatur og omgivelsene? Kort og godt sammenhengen mellom årsak og virkning. Jeg har en viss forståelse for at skjerming av nettkabler kan ha en viss betydning (merk: «kan», dvs. behøver ikke). Men resten ... Hvorfor skal en hifi-nettkabel ha noen som helst lydmessig betydning?

mvh
KJ
Kanskje på tide med en tur til Porsgrunn? Kan ikke forklare hvorfor ting låter sånn og sånn, men har kabler og anlegg stående så det er bare å komme og høre?
Ikke ta fra noen det forum opportunistiske livet de lever foran egen skjerm SAL, det er jo tross alt bedre å sitte hjemme i egen trygge stue og foran egen skjerm og vite hva folk har for erfaringer og opplevelser rundt om på hva temaet angår, vær nå litt snill ;) ....

mvh
Jeg tror du har rett Om.s! En annen merkelig ting med dette er at jeg har ett ganke bra anlegg som en skulle tro at folk med "hi-fi galskap" ville ta en kjøretur på ett par timer for å i det minste høre på? ;)
 
O

om.s

Gjest
SAL skrev:
:s
om.s skrev:
SAL skrev:
KJ skrev:
SAL skrev:
...
Hvordan vet du det, hadde du prøvd nettkabler eller ikke.? Skjønner at rommet er viktigere, eller å ha ett rom..............
Jeg skal ikke svare på theStigs vegne, det har jeg selvfølgelig intet grunnlag for.

På egne vegne, som aspirant til «kunsktørr trangsynt teoretiker», så er jeg opptatt av å prøve å forstå hvordan ting virker. Hva er det «hifi»-nettkabler gjør til forskjell fra andre nettkabler? og hvilken betydning har det for tilsluttet apparatur og omgivelsene? Kort og godt sammenhengen mellom årsak og virkning. Jeg har en viss forståelse for at skjerming av nettkabler kan ha en viss betydning (merk: «kan», dvs. behøver ikke). Men resten ... Hvorfor skal en hifi-nettkabel ha noen som helst lydmessig betydning?

mvh
KJ
Kanskje på tide med en tur til Porsgrunn? Kan ikke forklare hvorfor ting låter sånn og sånn, men har kabler og anlegg stående så det er bare å komme og høre?
Ikke ta fra noen det forum opportunistiske livet de lever foran egen skjerm SAL, det er jo tross alt bedre å sitte hjemme i egen trygge stue og foran egen skjerm og vite hva folk har for erfaringer og opplevelser rundt om på hva temaet angår, vær nå litt snill ;) ....

mvh
Jeg tror du har rett Om.s! En annen merkelig ting med dette er at jeg har ett ganke bra anlegg som en skulle tro at folk med "hi-fi galskap" ville ta en kjøretur på ett par timer for å i det minste høre på? ;)
Det er stor forskjell på HiFi i virkeligheten og HiFi livet fremfor skjermen, jeg har hørt mye godt om anlegget ditt (Viking var her nede i sommer) skulle gjerne tatt en lytt om man var forbi der oppe engang ;) :D .....

mvh
 

Rhesus

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.11.2006
Innlegg
2.466
Antall liker
11
Low-Q skrev:
En spole har ikke resonansfrekvens alene. Den sitter dessuten i serie med strømbanene etter likeretterbroen, og med et noen titalls tusen uF kondensatorer i parallell etter denne, gir det et lavpassfilter som kun slipper gjennom subsoniske lyder og 0 hørbar støy.

Vidar
Det har den, og det er spesielt viktig i EMC sammenheng.
Spolen har strøkapasitans. Induktansen sammen med kapasitansen som er mellom viklingene innbyrdes, og mellom viklingene og kjerna, gir egenresonansen til spolen. En common-mode spole slik som jeg linka til, har en resonans på ca 1MHz. Det betyr at impedansen ved 10MHz er ca lik impedansen ved 100kHz. En ukompensert spole på 60mH er nødt til å ha en svært lav resonansfrekvens, p.g.a. antall viklinger som er nødvendig. Helt sikkert under 100kHz, mer mot 10kHz tipper jeg. Det betyr at over 100kHz er den så og si uvirksom.
 

R.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.03.2002
Innlegg
3.476
Antall liker
12
BjornE skrev:
Dersom anlegget gir:

- Hakeslepp opplevelse
- Totalt endret
- mer detaljert og avslappet lyd, eller mer ambient om du heller vil, større rom kort sagt en mer fordragelig musikk presentasjon.
- bakgrunnen ble langt eh! "sortere" og mellomtonen fikk jeg inntrykk av at ble mere oppløst.

Dere må ha anlegg med elendige nettdeler! Disse utsagnene fra denne tråden er helt utrolige! Det høres ut som om forskjellen mellom standard nettkabel og dyr nettkabel er større enn forskjellen mellom nettkabel og ikke nettkabel.

Kabel diskusjoner hadde blitt betyedlig bedre dersom man hadde brukt litt mer edruelige ord og uttrykk. Tror sikkert dere hører forskjell, og sikkert er det også at forskjellen er større ettersom prisen på ledningen øker, men det er det ingen andre som gjør. Det blir absolutt ikke bedre av utsagn som de som er sitert her. Utifra det jeg harlest i denne lille tråden er kabeldebatt sludder og vås - legg penger i høytalere, forsterkere og kilder. Kabel får man hos Biltema eller Clahs

"Elendige nettdeler"; la du merke til hvaslags utystyr det dreide seg om :p
Her er det snakk om utsyr i en klasse svært få har hørt utenfor messer. Dermed høres det virkelig når noe endres, på en helt annen måte enn hva som ville være tilfelle på enklere saker der den ene dynamikkfellen tar over etter den andre. Det er stor forskjell på å trimme en Ford Fiesta og en Dodge Viper. I tillegg hjelper det selvfølgelig å ha ett visst gehør.


Mvh. RS
 

Diy Duke

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2007
Innlegg
2.182
Antall liker
2
Low-Q skrev:
Poseidon skrev:
Hei folkens.

Det er jo så mangt man går rundt og lurer på. I dag så lurer jeg på hva en dyr nettkabel kan gjøre for mitt anlegg når kabelen inn til huset og ikke mindst kabelen fra sikringsskap til uttak er standard. Har selv standard kabler mellom komponentene og nettfilter per dags dato.

Apropos nettfilter så var det noe jeg mener jeg fikk litt valutta for pengene.

Er det noen som kan gi meg en god grunn til å svi av noen kroner og tømme kontoen! :)

Mvh,
Steve
Er du glad i å lodde?
En kar jeg vet om lånte et par 60mH spoler av meg som serieinduktans mellom likeretter og kondensatorbatteri i en forsterker. I følge han ble all støy helt borte. Det fungerte faktisk svært bra. Mulig det går an å legge inn slike spoler i serie med strøminntaket istedet, og få omtrent samme nytten. Spørs om det bli CE-merket noen gang, men det er nok værdt forsøket :). Fitere på elektronikken, gjør mer nytte for seg enn finurlige strømkabler, men strømkabler kan med tilpasset arkitektur gjøre nytte for seg de også - men de trenger ikke være så påkostet for å fungere.

Mvh.

Vidar
En Duelund strømfilterspole er flere efter hinanden koblede LC led og et plasticfrit kabel på en gang. I mine ører det bedste og mest naturligtlydende støjfilter på markedet.
 

Vidar Øierås

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.01.2003
Innlegg
3.202
Antall liker
341
Rhesus skrev:
Low-Q skrev:
En spole har ikke resonansfrekvens alene. Den sitter dessuten i serie med strømbanene etter likeretterbroen, og med et noen titalls tusen uF kondensatorer i parallell etter denne, gir det et lavpassfilter som kun slipper gjennom subsoniske lyder og 0 hørbar støy.

Vidar
Det har den, og det er spesielt viktig i EMC sammenheng.
Spolen har strøkapasitans. Induktansen sammen med kapasitansen som er mellom viklingene innbyrdes, og mellom viklingene og kjerna, gir egenresonansen til spolen. En common-mode spole slik som jeg linka til, har en resonans på ca 1MHz. Det betyr at impedansen ved 10MHz er ca lik impedansen ved 100kHz. En ukompensert spole på 60mH er nødt til å ha en svært lav resonansfrekvens, p.g.a. antall viklinger som er nødvendig. Helt sikkert under 100kHz, mer mot 10kHz tipper jeg. Det betyr at over 100kHz er den så og si uvirksom.
Disse spolene fungerte i allefall etter hensikt. Jeg vet at spoler kan lekke høyfrekvent støy, men det kommer ikke av kapasitansen i dem, men av at lederen i spolen fungerer som en antenne ved svært høye frekvernser. Dette forplanter høyfrekvent støy gjennom spolen som om den ikke var der. Common mode spoler har to viklinger i motsatt fase, og dermed kanselleres denne overføringen - ikke fordi den har kapasitans mener jeg å ha lært.

Vidar
 

Rhesus

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.11.2006
Innlegg
2.466
Antall liker
11
Low-Q skrev:
Disse spolene fungerte i allefall etter hensikt. Jeg vet at spoler kan lekke høyfrekvent støy, men det kommer ikke av kapasitansen i dem, men av at lederen i spolen fungerer som en antenne ved svært høye frekvernser. Dette forplanter høyfrekvent støy gjennom spolen som om den ikke var der. Common mode spoler har to viklinger i motsatt fase, og dermed kanselleres denne overføringen - ikke fordi den har kapasitans mener jeg å ha lært.

Vidar
The effect of Non Ideal Inductors:
http://www.murata.com/emc/knowhow/pdfs/te04ea-1/21to22e.pdf

Den første siden sier i grunnen alt.

Legg forøvrig merke til at ved egenresonans så har spolen en mye høyere impedans enn en ideell spole ville ha hatt.

Kondensatorer har egenskaper som er en paralell til dette. Da er den ekvivalente kretsen en kondensator i paralell med en spole. I egenresonans har kondensatoren en mye lavere impedans enn en ideell kondensator.
EDIT: Huff! Det skal jo selvfølgelig stå serie, ikke paralell.
Dette er grunnen til at man kobler lavere verdi kondensatorer i paralell med større. De med lavere verdi har høyere egenresonans enn de store. Denne teknikken kan også benyttes ifbm spoler. Da vil man f.eks. dele opp en stor induktans i flere forskjellige verdier, og koble dem i serie.
 

Diy Duke

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2007
Innlegg
2.182
Antall liker
2
Rhesus skrev:
Low-Q skrev:
Disse spolene fungerte i allefall etter hensikt. Jeg vet at spoler kan lekke høyfrekvent støy, men det kommer ikke av kapasitansen i dem, men av at lederen i spolen fungerer som en antenne ved svært høye frekvernser. Dette forplanter høyfrekvent støy gjennom spolen som om den ikke var der. Common mode spoler har to viklinger i motsatt fase, og dermed kanselleres denne overføringen - ikke fordi den har kapasitans mener jeg å ha lært.

Vidar
The effect of Non Ideal Inductors:
http://www.murata.com/emc/knowhow/pdfs/te04ea-1/21to22e.pdf

Den første siden sier i grunnen alt.

Legg forøvrig merke til at ved egenresonans så har spolen en mye høyere impedans enn en ideell spole ville ha hatt.

Kondensatorer har egenskaper som er en paralell til dette. Da er den ekvivalente kretsen en kondensator i paralell med en spole. I egenresonans har kondensatoren en mye lavere impedans enn en ideell kondensator.
Dette er grunnen til at man kobler lavere verdi kondensatorer i paralell med større. De med lavere verdi har høyere egenresonans enn de store. Denne teknikken kan også benyttes ifbm spoler. Da vil man f.eks. dele opp en stor induktans i flere forskjellige verdier, og koble dem i serie.
I en Duelund spole ligger kapaciteten ikke henover spolen men henover de 230V.
 

ch

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.05.2007
Innlegg
1.671
Antall liker
1.262
Det jeg ikke helt forstår med hensyn på strømkabler, er hvorfor alle (eller i hvert fall de fleste) produsenter av forsterkere, CD-spillere osv. i den (harde?) konkurransesituasjon som de fleste befinner seg i, velger å selge produktet med en standard strømkabel når en design kabel hadde ført til at produktet hadde spilt bedre og dermed gitt dem en konkurranse fordel.
Skal vi virkelig tro at konstruktørene av kjente forsterkere f.eks. ikke har peiling på hva de gjør når de leverer noe så "ødeleggende" for lyden til produktet deres som en "alminnelig" strømkabel?
Ikke særlig sannsynlig i min oppfatning.
Jeg setter pengene mine på at konstruktørene av forsterkere, CD spillere osv. har utmerket peiling på hva de holder på med, og at produktene deres derfor fungerer optimalt med den strømkabelen det leveres med.
Og så bruker jeg heller pengene på noe annet. F. eks. musikk. Eller kanskje øl. Whatever. I hvert fall ikke strømkabler.

mvh
 

Pengvim

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2005
Innlegg
2.184
Antall liker
2
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
hvordan kan en fancy strømledning endre noen ting når strømmen allerede har gått mange, mange mil med såkalt drittkabel? ???

det skjønner ikke jeg.
 
O

om.s

Gjest
Pengvim skrev:
hvordan kan en fancy strømledning endre noen ting når strømmen allerede har gått mange, mange mil med såkalt drittkabel? ???

det skjønner ikke jeg.
Noe av svaret tror jeg du finner om du leser R.Solhaugs svar, #21 i denne tråden.....

mvh
 

Pengvim

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2005
Innlegg
2.184
Antall liker
2
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
R.Solhaug skrev:
Overprisede juggelkabler fra div. magiske leverandører til flere tusinger er bortkastede penger, en god, helst skjermet kvalitetskabel gjør nytta. Ettersom jeg ikke har hemninger bruker jeg det ultimate, nemlig skjermet kabel med massive ledere i form av EKKJ fra ELFA (ca 20,- pr. m)

Det værste man kan gjøre mot utstyret er å la strømmen gå gjennon skjøteledninger. Jo flere meter, jo mer forrigning av strømmen.
skal gå til innkjøp av EKKJ. :) NOAC-E er ikke bedre da?
www.elfa.se/elfa-bin/dyndok.pl?lang=no&vat=0&dok=2016280.htm

men hva skal man gjøre om man har 4-5 komponenter som skal kobles på samme uttak da? ???
hos meg er det koblet først et lynvern med forgrener, så en isotrafo med to utganger. ::) må jeg bare bruke et annet uttak på de andre komponentene da?
 

SAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.10.2006
Innlegg
3.471
Antall liker
4.271
Torget vurderinger
10
om.s skrev:
SAL skrev:
:s
om.s skrev:
SAL skrev:
KJ skrev:
SAL skrev:
...
Hvordan vet du det, hadde du prøvd nettkabler eller ikke.? Skjønner at rommet er viktigere, eller å ha ett rom..............
Jeg skal ikke svare på theStigs vegne, det har jeg selvfølgelig intet grunnlag for.

På egne vegne, som aspirant til «kunsktørr trangsynt teoretiker», så er jeg opptatt av å prøve å forstå hvordan ting virker. Hva er det «hifi»-nettkabler gjør til forskjell fra andre nettkabler? og hvilken betydning har det for tilsluttet apparatur og omgivelsene? Kort og godt sammenhengen mellom årsak og virkning. Jeg har en viss forståelse for at skjerming av nettkabler kan ha en viss betydning (merk: «kan», dvs. behøver ikke). Men resten ... Hvorfor skal en hifi-nettkabel ha noen som helst lydmessig betydning?

mvh
KJ
Kanskje på tide med en tur til Porsgrunn? Kan ikke forklare hvorfor ting låter sånn og sånn, men har kabler og anlegg stående så det er bare å komme og høre?
Ikke ta fra noen det forum opportunistiske livet de lever foran egen skjerm SAL, det er jo tross alt bedre å sitte hjemme i egen trygge stue og foran egen skjerm og vite hva folk har for erfaringer og opplevelser rundt om på hva temaet angår, vær nå litt snill ;) ....

mvh
Jeg tror du har rett Om.s! En annen merkelig ting med dette er at jeg har ett ganke bra anlegg som en skulle tro at folk med "hi-fi galskap" ville ta en kjøretur på ett par timer for å i det minste høre på? ;)
Det er stor forskjell på HiFi i virkeligheten og HiFi livet fremfor skjermen, jeg har hørt mye godt om anlegget ditt (Viking var her nede i sommer) skulle gjerne tatt en lytt om man var forbi der oppe engang ;) :D .....

mvh
Du er velkommen når som helst! Har prøvd å lokke div. kabelskeptikere på veddemål om kabler, cd-spillere og div. men ingen dukker opp, merkelig....? :)
 

R.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.03.2002
Innlegg
3.476
Antall liker
12
Pengvim skrev:
skal gå til innkjøp av EKKJ. :) NOAC-E er ikke bedre da?
www.elfa.se/elfa-bin/dyndok.pl?lang=no&vat=0&dok=2016280.htm

men hva skal man gjøre om man har 4-5 komponenter som skal kobles på samme uttak da? ???
hos meg er det koblet først et lynvern med forgrener, så en isotrafo med to utganger. ::) må jeg bare bruke et annet uttak på de andre komponentene da?

Kunsten er å gjøre seg en forgrener/padde der det lar seg gjøre å påmontere EKKJ ;)


Mvh. RS
 

Pengvim

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2005
Innlegg
2.184
Antall liker
2
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
R.Solhaug skrev:
Kunsten er å gjøre seg en forgrener/padde der det lar seg gjøre å påmontere EKKJ ;)
tenker jeg dropper EKKJ siden den ikke er godkjent som apparatledning her i norge jeg. finnes vel andre bra..
 
O

om.s

Gjest
SAL skrev:
om.s skrev:
SAL skrev:
:s
om.s skrev:
SAL skrev:
KJ skrev:
SAL skrev:
...
Hvordan vet du det, hadde du prøvd nettkabler eller ikke.? Skjønner at rommet er viktigere, eller å ha ett rom..............
Jeg skal ikke svare på theStigs vegne, det har jeg selvfølgelig intet grunnlag for.

På egne vegne, som aspirant til «kunsktørr trangsynt teoretiker», så er jeg opptatt av å prøve å forstå hvordan ting virker. Hva er det «hifi»-nettkabler gjør til forskjell fra andre nettkabler? og hvilken betydning har det for tilsluttet apparatur og omgivelsene? Kort og godt sammenhengen mellom årsak og virkning. Jeg har en viss forståelse for at skjerming av nettkabler kan ha en viss betydning (merk: «kan», dvs. behøver ikke). Men resten ... Hvorfor skal en hifi-nettkabel ha noen som helst lydmessig betydning?

mvh
KJ
Kanskje på tide med en tur til Porsgrunn? Kan ikke forklare hvorfor ting låter sånn og sånn, men har kabler og anlegg stående så det er bare å komme og høre?
Ikke ta fra noen det forum opportunistiske livet de lever foran egen skjerm SAL, det er jo tross alt bedre å sitte hjemme i egen trygge stue og foran egen skjerm og vite hva folk har for erfaringer og opplevelser rundt om på hva temaet angår, vær nå litt snill ;) ....

mvh
Jeg tror du har rett Om.s! En annen merkelig ting med dette er at jeg har ett ganke bra anlegg som en skulle tro at folk med "hi-fi galskap" ville ta en kjøretur på ett par timer for å i det minste høre på? ;)
Det er stor forskjell på HiFi i virkeligheten og HiFi livet fremfor skjermen, jeg har hørt mye godt om anlegget ditt (Viking var her nede i sommer) skulle gjerne tatt en lytt om man var forbi der oppe engang ;) :D .....

mvh
Du er velkommen når som helst! Har prøvd å lokke div. kabelskeptikere på veddemål om kabler, cd-spillere og div. men ingen dukker opp, merkelig....? :)
Takker for tilbudet man vet jo aldri, jo man har jo lagt merke til at de bakker ut i tur og orden ettersom tilbudet om en lytt er tilbudt, for meg virker det som om mange er mer opptatt av "teoretisk HiFi" foran skjermen fremfor å teste ut litt av sine teorier i virkeligheten, tenk om det var noen forskjeller å höre ;) :) ....

mvh
 
Topp Bunn