- Ble medlem
- 07.11.2008
- Antall liker
- 1.132
Hmm, vekten?
Er det egentlig noe tema i en slik sammenheng, og i så fall hvorfor?
Er det egentlig noe tema i en slik sammenheng, og i så fall hvorfor?
|
Har montert diverse typer føringer i jobbsammenheng,både runde og firkanta søyler.Dimensjonene varierte fra 20mm til 60mm(runde)og opp til 80mm brede firkanta.Du har polert bollene dine med dreiespon?
Et-par dager dager har gått med til å fundere på hvilke føringer jeg skal bruke, og jeg sitter igjen med to muligheter, føler jeg.
Denne typen er den som brukes av de store gutta
Vis vedlegget 155693
men de koster deretter og er antakelig den beste løsningen.
Denne er en avart av den jeg avviste tidligere.
Vis vedlegget 155696
Forskjellen her, er at ringen er lukket og derfor antakelig mer målriktig og stabil enn den første. Men i og med at den må løpe fritt, kreves større dimensjoner på stålstengene de skal løpe langsetter enn den gromme føringa.
Har bestillt en av hver av disse i 16, 20, 25 og 30 mm.
Vis vedlegget 155699
Disse koster nesten ingenting fra kina og tenker å prøve å matche dem med stålstenger jeg finner her hjemme for å se om presisjonen er god nok eller om de går i søpla.
Inntil jeg får avgjort dette, står framdriften litt i stampe. Jeg får likevel skisset litt på begge muligheten i mellomtiden slik at jeg er litt forberedt når det smeller.
Ellers er det kommet brev fra Posten på at Nema 23-motorene har landet. Jeg undres litt over hvorfor DHL og alle utlendingene greier å levere direkte på døra mens Posten først sender ut brev med hjemmeoppgave som skal bæres til bake til posten før man får varene utlevert. De store gutta ringer dessuten ofte på forhånd men det gjør aldri posten. Jeg lurer bare på hvorfor.
Noen som har meninger eller erfaringer med føringer?
Har ikke peiling på bygging av fres nei,dessverre...Maskinene vi bygde var en såkalt "rotasjons sveisemaskin".Disse bruker rotasjon for å sveise muffer på plastrør,friksjonGerundula;
Det var en skrekkelig bekreftelse du kom med - om enn ikke overraskende. Her du noe å fortelle om fresen - styringer, programvare, bilder osv.?
Hadde vært artig med noen trønderbilder.