Det omnipolare vidunder

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Innlegg
32.190
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Lille_Adam skrev:
JanR skrev:
Får melde meg som 1 reserve :)
Det ramler nok inn andre som ikke har vært nedom Lille_adam så de bør vel komme før meg i køen.

/jan
Kan se ut som om det blir plass til deg Jan, så stikk bare innom om du har lyst og anledning.

Det er som vanlig ikke krav om pent antrekk, i fall du lurte.
Se hva jeg får til :)
Middag hos søster i eftan så skal kjerringa ut på raid men regner med at hu er tilbake til 7 tia.

/jan
 

Mbare

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2003
Innlegg
2.436
Antall liker
11
Så da tegne det til å bli meg, JanR, Lagga og (naturlig nok) Lille_Adam? Høres ut som en potensielt veldig hyggelig kveld, det. Skal ta med noen cd'r å plage folk med også.
 

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Innlegg
32.190
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Spøker litt for meg, slenger over en sms ila ett par timer Lille_Adam.

/jan
 

Lille_Adam

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2007
Innlegg
1.686
Antall liker
14
Den er grei du. Håper det flasker seg!

Ellers er alt klappet og klart - huset er (bittelitt mer) shina (enn det var før), kaffen klar og baksten står på bordet.
 

Lille_Adam

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2007
Innlegg
1.686
Antall liker
14
RoDa skrev:
Lille_Gutt: Takker for Rebecca-tipset, nyter dama nå :)

R
Regner med at gutten er meg og at Rebecca har Pidgeon som etternavn? Bare hyggelig - hvilken har du handla?
 
R

RoDa

Gjest
Det ble Raven, kjempefin plate. SACD såklabbert.

Mvh
Rolf
 

Lille_Adam

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2007
Innlegg
1.686
Antall liker
14
Få med deg "The Four Marys" ved neste korsvei, så har du alt som trengs. Resten er langt fra kritisk.
 

Lagga

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2005
Innlegg
8.957
Antall liker
28.060
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Annerledes er vel ordet, iallfall fra mitt ståsted.......

- sa han, lett kryptisk.

:-\ ;)

Morten
 

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Innlegg
32.190
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Lagga skrev:
Annerledes er vel ordet, iallfall fra mitt ståsted.......

- sa han, lett kryptisk.

:-\ ;)

Morten
Hadde du med deg varene fra solberg ?

/jan
 

Lagga

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2005
Innlegg
8.957
Antall liker
28.060
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Hi hi,
det er ingen av gutta som satt der hele kvelden som har lyst til å si et kløyva ord,
det er komisk.... ;D

For min del ble det annerledes, fordi jeg kun var innom i to korte seanser, ja, det vil
si, det første besøket følte jeg meg skikkelig utenfor - mest fordi ingen lukket opp.
Men det var seff min egen feil, som ikke kjente på døren....... :-\

Ellers var jeg nedom en gang til, når det viste seg at det jo VAR mennesker der, men
da hadde jeg bare tid til å være julenisse.

Jodå, eg har dei same talarene, så lyden er eg kjend med, og no har eg og henta reparerte
diskantar, kven veit, kan hende det vert lyd....

Morten
 

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Innlegg
32.190
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Lagga skrev:
Hi hi,
det er ingen av gutta som satt der hele kvelden som har lyst til å si et kløyva ord,
det er komisk.... ;D

Morten
Ja.


Lagga skrev:
For min del ble det annerledes, fordi jeg kun var innom i to korte seanser, ja, det vil
si, det første besøket følte jeg meg skikkelig utenfor - mest fordi ingen lukket opp.
Men det var seff min egen feil, som ikke kjente på døren....... :-\

Morten
Hehehehe, lært nå ?


Lagga skrev:
Jodå, eg har dei same talarene, så lyden er eg kjend med, og no har eg og henta reparerte
diskantar, kven veit, kan hende det vert lyd....

Morten
Trodde kanskje du hadde de med ned til adamski.

/jan
 

Mbare

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2003
Innlegg
2.436
Antall liker
11
Noen av oss har jobb. Og det er snart jul. Så ting tar litt tid. :)

Den seansen som ble innledet av Laggas ankomst, leveranse og nyheter tror jeg nok Lille_Adam ønsker å forbigå i stillhet, så vi lar det være med det. Morro var det, dog. :D

Ellers var det et veldig hyggelig besøk, som ventet. Kaffe, kaker og whisky, hva mer kan man ønske seg når det hele toppes med godt selskap? Har lånt med meg en signalkabel av kabelagnostikeren som jeg skal teste ut i anlegget mitt. Blir gøy, det.

Lyden? Hva skal man si? Har ikke hørt anlegget til Lille_Adam før, så det var morsomt. Lyden var... bra, rett og slett. Jeg vet ikke helt hvor mye mer jeg orker å skrive om det? :) Jeg skjønner at Lille_Adam er fornøyd og ikke har noen planer om å gjøre noe med det og det skjønner jeg. Nok ikke helt min cup-of-tea, men jeg er jo transepannekakemann, så jeg må vel leve med det.
 

Lille_Adam

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2007
Innlegg
1.686
Antall liker
14
Mbare skrev:
Noen av oss har jobb. Og det er snart jul.
Mens andre bare kuler'n og spiller nye (gamle) plater. Nåvel, jeg hadde egentlig et visst håp om at det endelig skulle komme en tilbakemelding a'la "å fy faen, det spilte helt rævva jo!", men så skjedde det altså ikke denne gangen heller. :-\

Ellers er det flere kabler å låne med seg om du skulle slippe opp for tidtrøyte Mbare, det er bare å si fra. ;) Takker for hyggelig besøk og velkommen tebars anytime.

Vel, tilbake til platene. Snart tid for å slenge årets første pinnekjøtt i gryta også.
 

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Innlegg
32.190
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Lille_Adam skrev:
Mens andre bare kuler'n og spiller nye (gamle) plater. Nåvel, jeg hadde egentlig et visst håp om at det endelig skulle komme en tilbakemelding a'la "å fy faen, det spilte helt rævva jo!", men så skjedde det altså ikke denne gangen heller. :-\
Er helt håpløst det her Adamski.
Irriterende at folk ikke klager og syter ;D

Kos deg med nye og gamle plater, nydes sammen med en singel malt :) Bedre blir det ikke.

/jan
 

Lille_Adam

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2007
Innlegg
1.686
Antall liker
14
Veldig sant. Kult av moder'n å sende nedover en Lagavulin 16yo forøvrig; jeg får vel sprette'n i kveld kanskje, etter middagen.

Ellers kan jeg jo tipse folket om MusicStack og GEMM i fall noen ikke har kjennskap til dem - begge er glimrende steder for dem som har hull i platesamlingen som snarest bør lappes.

Ja, også får jeg kanskje si God Jul til folket siden det visstnok er lille Julaften:
 

Vedlegg

Mbare

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2003
Innlegg
2.436
Antall liker
11
God jul til deg og. Kabelen jeg fikk lånt av deg kan det hende du må se langt etter å få i retur. Foreløpig høres det meget lovende ut, noe som vel tyder på at jeg er flink til å innbille meg ting (og brodern også) sia det ikke er forskjell på kabler. ;)

Lyden i anlegget ditt? Skal jeg slakte det? Kan sikkert gjøre det, men jeg måtte løyet en del, da. Unødvendig det, spes. sia det er julaften og pakker rett rundt hjørnet og jeg vil nødig hisse på meg nissen. Overraskende: at lyden var såpass samlet mellom HT og ikke fylte ut mer i bredden. Positivt: at lyden var svært sammenhengende og at det ga lite mening å "dele den opp". Seff spiller det noe dypere i bassen enn mitt anlegg, men det er det jo mye som gjør. Anlegget mitt er nok mer oppløst og lydbildet er større, men... det er svært sweet-spot avhengig og det kan man virkelig ikke anklage anlegget ditt for å være. Det kommer jo ned til disse leie prioriteringene, som alltid. :)
 

Lille_Adam

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2007
Innlegg
1.686
Antall liker
14
Nei bevares, jeg ønsker meg slett ikke slakt - det var nå mest en fleip det, serru. Bare koselig at denslags uteblir så klart. Enig i betraktningene rundt bredden på lydbildet, skjønt den er noget betinget av både innspilling og rom. Mest rommet sikkert og det er det nå uansett lite å gjøre med. Da er det heldig at jeg ganske enkelt lar være å høre etter denslags parametre og heller bare hygger meg med musikken. ;) Oppløsningen vet jeg ikke helt om jeg er med på; jeg tror vel heller at den opplevde forskjellen ligger i frekvensgang og resulterende divergerende fokus. Nå som jeg har sjalta inn Air Tighten igjen høres rukkelet ganske så annerledes ut, blant annet mer oppløst, men samtidig vet jeg at alle detaljene var der før også; de ligger bare mere opp i dagen nå.

Så fint at kablene falt i smak da; jeg kvitter meg jo svært gjerne med dem jeg. Det ligger som sagt flere her som er tilgjengelige for utlån når som helst. RCA-settet fra samme fyren kanskje? Aktiv skjerming på det også må vite. Hva med noen strømkabler? Bare å si fra.

Ellers var pinnekjøttet svingodt, Lagavulinen likeså og natta har gått med på å gjenoppdage Billy Joels output fra 1973 til 1986. Old, but not forgotten- or at least not in my living room. En 10 år gammel Madeira fra Henriques & Henriques hjalp også på stemningen.

Sånn innimellom er livet relativt tålelig.
 

Mbare

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2003
Innlegg
2.436
Antall liker
11
Spennende med Air-Tight, må få hørt på anlegget ditt med det engang. Strømkabler, sirru? Fra samme fyren eller hjemmemekk eller noe helt annet? Kabler er gøy for smågutter som enda ikke har blitt kabel-tørr, så du skal ikke se bort i fra at jeg står på døra og sanker inn kabler en dag. Hvordan er forøvrig helga for din del? Planer? Lurte litt på å trekke med meg brodern på gåtur til deg, hvis du er hjemme og har tid?
 
R

RoDa

Gjest
Så det pent ut med racket forresten?

Hvis disse tilbakemeldingene føles tynne, Lille_Adam, så får du heller bla tilbake til tråden min. ;)

Pinnekjøttet har havna oppå bjørkepinnene her også, så nå er det bare å glede seg.

God Jul!

R
 

Lagga

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2005
Innlegg
8.957
Antall liker
28.060
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Se her ja,

synd jeg ikke kunne avsette mer tid her om dagen, men vet jo at Adams dør stort sett er åpen, - bare jeg husker å kjenne på klinken...... ::)
Må komme en tur og høre på Air Tight'en hos deg, må innrømme at jeg sniklyttet litt på den her hjemme, og det var jamen ikke
dumt! ;)
Nå er det jul her og gitt, har lyttet og grått litt til Enya's gæliske Oiche Chiun (Silent Night), det er tradisjon.......
Og selv om jeg spiller på reserve-DVD-spiller og lånehøyttalere, gidder jeg ikke å hisse meg mere opp enn at freden kan få senke seg.

God Jul alle sammen! God Jul alle sammen! God Jul alle sammen!

Morten
 

Lille_Adam

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2007
Innlegg
1.686
Antall liker
14
Mbare skrev:
Spennende med Air-Tight, må få hørt på anlegget ditt med det engang. Strømkabler, sirru? Fra samme fyren eller hjemmemekk eller noe helt annet? Kabler er gøy for smågutter som enda ikke har blitt kabel-tørr, så du skal ikke se bort i fra at jeg står på døra og sanker inn kabler en dag. Hvordan er forøvrig helga for din del? Planer? Lurte litt på å trekke med meg brodern på gåtur til deg, hvis du er hjemme og har tid?
Jobber i helga er jeg redd, så det må nok utgå. Fri fra mandag morra og seks dager fremover, så om brutter er her såpass lenge så er det bare å legge ut på vandring. Er han det ikke, så får du komme og hanke med deg kablene alene.

RoDa skrev:
Så det pent ut med racket forresten?

Hvis disse tilbakemeldingene føles tynne, Lille_Adam, så får du heller bla tilbake til tråden min. ;)

Pinnekjøttet har havna oppå bjørkepinnene her også, så nå er det bare å glede seg.

God Jul!

R
Koselig tråd det, helt klart. Om tvilen noen gang skulle snike seg på, så vil jeg tro at å lese den omatatte vil kurere meg omgående. :D

Vel, leggetid her nå. Må samle krefter før nytt inntak av pinnekjøtt sånn rundt midnatt en gang.

Kos dere folkens!
 

Lille_Adam

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2007
Innlegg
1.686
Antall liker
14
Lagga skrev:
Må komme en tur og høre på Air Tight'en hos deg, må innrømme at jeg sniklyttet litt på den her hjemme, og det var jamen ikke
dumt! ;)
Vi må så absolutt få til noe neste uke synes jeg. Fryktelig kjedelig å ha all denne gamle whiskien i hus vettu....

Hvordan skilte AT'en seg fra ARCen da, vil du si?

Nå er det jul her og gitt, har lyttet og grått litt til Enya's gæliske Oiche Chiun (Silent Night), det er tradisjon.......
Og selv om jeg spiller på reserve-DVD-spiller og lånehøyttalere, gidder jeg ikke å hisse meg mere opp enn at freden kan få senke seg.
Her ble pinnene fortært til Jethro Tulls Christmas Album. Det er vel for nytt til å kunne passere som tradisjon ennå, men dog. Ellers har det gått i The Rat Pack, Bing, Loreena McKennitt, Blackmore's Night og The Voice Squad, for å nevne noen av de julerelaterte platene.

Nei som sagt - sove nå. Håper julefreden senker seg i de respektive hjem.
 

Lille_Adam

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2007
Innlegg
1.686
Antall liker
14
RoDa skrev:
Så det pent ut med racket forresten?
Du må gjerne finne svaret sjøl, ved å troppe opp og inspisere i egen person. Dessuten vet du jo aldri om folk juger eller ei.
 

Mbare

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2003
Innlegg
2.436
Antall liker
11
Mitt inntrykk er at Lille_Adam er fullt ut i stand til å påføre seg selv bank hvis det er behov for det. Kan hende Val er i stand til å gjøre det samme slik at vi slipper å bryte oss ut på 1. juledag og kjøre til Mjøsas kyster?
 

Lille_Adam

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2007
Innlegg
1.686
Antall liker
14
Storsjarmøren har jo ikke svart enda da; hans intensjoner kan jo tross alt ha vært uskyldige. I motsatt fall er jo Mjøsen en dekorativ pytt og uansett verdt et kjapt besøk. Noen ganske få minutter burde være tilstrekkelig før hjemveien kaller.
 

Valentino

JB rünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
28.794
Antall liker
21.705
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Jeg har skjelden glist mer av noen tråd enn denne. Årsaken er den samme som første gang jeg leste tegneserien Ullkorn.

Ullkorn 1: Helt på viddene
Ullkorn 2: Ikke et får bedre
Ullkorn 3: Like dyr leker mest
Ullkorn 4: Bø, Bø, Lille Lam
Ullkorn 5: Det løsnet i skogen
Ullkorn 6: Varsko vææær!!
Ullkorn 7: Når nettene blir trange
Ullkorn 8: Søyer i det høye
if you get my drift.
 

Mbare

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2003
Innlegg
2.436
Antall liker
11
Det omnipolare vidunder har igjen blitt besøkt, beskuet og belyttet. Av meg og brodern, denne gang. Som alltid, svært hyggelig hos Lille_Adam: vi hadde tatt med morell-krem og vafler, han hadde kaffe og whisky. Musikken var variert, stemningen var god og lyden var veldig, veldig bra. Jeg var rimelig overrasket over hvor stor forandringen var siden sist, når den eneste endringen han har gjort er å sette inn Air Tight-pre'en. Og nå spiller det virkelig som ei kule hos han.

Jeg syns lyden var større, bredere, mer oppløst og kontant og med bedre klang og farger. Rett og slett mer liv - dette kan jeg like godt. Utrolig morsomt å høre et anlegg som høres bra ut omtrent hvor du står i rommet, i motsetning til mitt (jeg har vurdert å installere skrustikke til å sette hodet inn i når jeg skal lytte aktivt).

Prøvde også ut RIAA til brodern som igjen spilte bra. Jeg er rimelig imponert over hva han har fått til for et greit budsjett etter å ha hørt den i både JanR, RolfOzzy og nå Lille_Adam sitt anlegg.

Vi fikk med oss en hel pose med kabler på retur, så nå er det ut på kabel-galeien igjen. Oh well, kabel-agnostikere er greit å ha som hi-fi venner i så måte. 8) Takk for besøket og si fra hvis du vil komme å sitte i sweet-spot hos meg.
 

Lille_Adam

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2007
Innlegg
1.686
Antall liker
14
Mange takk for besøket, det var svært så hyggelig sett fra min side også. Takk også for nydelig morell-krem og vafler, som jeg synes fungerte veldig bra sammen med single malt fra Islay. :D

Hyggelig at anlegget falt bedre i smak denne gangen, takket være Air Tighten. Jeg skal ikke dvele ved lyden, annet enn å gjenta at for min del er det snakk om annerledes heller enn bedre/dårligere. Uansett, denslags er kun smak og behag. Brodern's RIAA var så absolutt alvorlig kompetent og ganske så imponerende med tanke på den (går jeg ut fra) enkle JFET-konstruksjonen. En veldig hyggelig boks med et svært attraktivt design. Den hadde definitivt forsvart en ganske så heftig prislapp om den sto på en butikkhylle.

Godt å bli kvitt en haug med kabelstyr også, om enn bare midlertidig. Skjønt om det skulle bli permanent så er ingenting bedre enn det. Denslags gir fred i sjelen. Om det i tillegg gjør at det klinger litt mer i lomma så griner en jo ikke av den grunn. ;D

Vel verdt en gjentagelse når anledningen byr seg!
 
Topp Bunn