Det kom et tog til okka "by"

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.782
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    tutuut!
    nsb går inn for landing igjen. et togsett har løsnet og togføreren henger utafor et stup.
    vi fortsetter imorra. eller overimorra. eller neste uke. eller kanskje etterpå...
    takk for følge så langt!
     

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    6.999
    Antall liker
    5.917
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Gago skrev:
    tutuut!
    nsb går inn for landing igjen. et togsett har løsnet og togføreren henger utafor et stup.
    vi fortsetter imorra. eller overimorra. eller neste uke. eller kanskje etterpå...
    takk for følge så langt!
    Mutha... :-X .....
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.782
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    vi måtte gi opp å koble til dcs-dacen.
    det var ikke noe galt med dacen.
    og det var ikke noe galt med anlegget til vermin.
    ergo var det noe galt med oss.
     

    Vedlegg

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Blir sånn kooooze tråd detta her :) Sånn btw ifht bondebass og lyden her hos meg, synes jeg du beskriver lyden og bassen fint. Var innom HSobstad og hørte på basshorna hans. Synes dine betraktninger rundt bondebass vs. AG basshorn er veldig dekkende. Mer slam i mellombass med bondebass, AG bassene er nok litt bedre oppløst ihvertfall i forhold til mitt rom og oppsett. Lurer på hva to bondebasser kan gjøre gitt ;D Telefunken e88cc i Calypso gjorde imidlertid en hel del med definisjon og bass. Nå ligger resten av rørene jeg har kjøpt på postkontoret og venter på meg, og jeg er veldig spent på om det blir enda bedre!

    Det gledet meg også at du likte Canaryen min, for det gjør jo jeg også. Synes VdH har fått alt for lite oppmerksomhet for utrolig gode pu's her på berget. Det hersker en oppfatning om at de er vanskelige å få til og låter lyst. Det er ikke mitt inntrykk. Oppløst ja, men ikke lyst eller kaldt.
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.782
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    dermed var det opp med den innlånte cd-spilleren igjen, en mzhzzzzzzzzzzzz..... et eller annet kinavrak.
    men den låt slett ikke dårlig!
    eller var det bare resten av anlegget til vermin som var så bra?
    jeg må si odelsgutten vår, unnskyld, storbonden vår, virkelig har truffet blink med tuningen av dette systemet.
    fyttehælavete som det spilte.
    på musikk som betyr noe for vermin, så spilte det rett og slett mitt hjemlige anlegg av banen.
    og, ja, jeg synes jeg har veldig bra lyd hjemme.

    og de som tror at vermin kun hører på unyansert satanmusikk, bør tro om igjen.
    den gutten har peil på musikk.
    ja, det er hardt, ja, det er mørkt, ja, det river kjøtt, men han spilte utelukkende musikk som selv en halvveis avdanka fyr som meg straks kunne skjønne kvaliteten i.
    tøffe riff, en bass som slår hodet av deg, virtuose trommesmell og rytmikk.
    en stor opplevelse.
    vi spilte også roligere ting som janis ian, og haka mi forble på gulvnivå.
    litt rotete og presset var det til tider, men med en bedre kilde på plass tør jeg ikke en gang tenke på hvor fett dette kan bli.

    vermin har strevd i årevis med å sette sammen dette anlegget, han har tatt små skritt og vært tro mot idealet.
    og fått betalt så det monner!

    sånn skal bondebass gjøres!
    og hva skjer den dagen han slenger opp to av de?
    gulp...
     

    Vedlegg

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.782
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    to tanker (ja, jeg klarer to tanker på en gang):
    den hasardiøst brutale lyden hos vermin skyldes:

    tanke 1) den lille vtl st85. jeg kan ikke skjønne annet enn at vi snakker om et produkt som overpresterer ifht prisen. iron fist in a velvet glove. neste gang skal jeg ta med et utvalg av den musikken jeg hører mest på: jazz og klassisk. det blir spennende å sjekke om den el34-baserte vtl'n (hvis den da ikke er solgt) er like flink som mine 300b-blokker på gjennomsiktighet og mikrodynamikk.


    tanke 2) THOR!!!!!!!!! fy faen som den preampen kan spille bass. den kan spille mye annet også, men fy faen som den spiller bass. en ting er at den er brutal og maktfull i de nedre oktaver, men her snakker vi om en artikulasjon og fart som jeg aldri har hørt hos noen andre preamper før.
    eneste aberet er at den kan mangle litt oppløsning fra øvre mellomtone og opp, men dette merker du bare på enkelte musikktyper (som ikke betyr noe for verminski).

    jeg gir den mye av æren for det trøkket som bor i vermins anlegg.
    og jeg savner den.
     

    Vedlegg

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.782
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    tutuut!
    beskjed til alle passjerene. konduktøren fikk hjerteattack og ligger strak ut. vi kjører kanskje videre imorgen. spis pølser gratis i restaurantvogna, huset spanderer.
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Gago skrev:
    tutuut!
    beskjed til alle passjerene. konduktøren fikk hjerteattack og ligger strak ut. vi kjører kanskje videre imorgen. spis pølser gratis i restaurantvogna, huset spanderer.
    synd at de må slafses kalde da komfyren ikke virker
     

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    6.999
    Antall liker
    5.917
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Gago skrev:
    tutuut!
    beskjed til alle passjerene. konduktøren fikk hjerteattack og ligger strak ut. vi kjører kanskje videre imorgen. spis pølser gratis i restaurantvogna, huset spanderer.
    ;D ;D ;D

    Må bare takke for hyggelige lytteintrykk, jeg er happy selv og alltid morro og få positive tilbakemeldinger på at smaken ikke er toalt fremmed for andre såkalte audiofile. Man kan få i pose og sekk hvis man har litt midler og ikke minst jobber mot et mål :)
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.782
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    kjoenik skrev:
    Artig lesning!
    65finger skrev:
    Hehe Veldig bra reisebeskrivelse Gago

    hyggelig at dere kikker innom her, kompiser!
    setter pris på det.
    det egersund-gutta holder på med fortjener oppmerksomhet.
    for det er gode greier! her kan mange musikk- og lydglade plukke opp noen tips.
     

    kjoenik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Innlegg
    4.284
    Antall liker
    2.290
    Torget vurderinger
    4
    Ja det ser spennende ut det de driver med der nede. Må stikke innom der en gang. Det er bare ikke så ofte jeg har ærender i Egersund...
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    kjoenik skrev:
    Ja det ser spennende ut det de driver med der nede. Må stikke innom der en gang. Det er bare ikke så ofte jeg har ærender i Egersund...
    Da får vi lage et ærend for deg i Egersund. Seminar i "profylaktisk hornterapi" og "bass disseksjon i praksis" kan jo være aktuelle tema. Og hvis det blir gjennomskuet, kan konemor ta et spirokurs for deg :) Helsikke, du kan jo få jobben til å dekke dette kjoenik. Alt du trenger å gjøre, er å fikse deg et fly opp og ned, så skal vi her nede ordne med henting på flyplass, overnatting osv.
     

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    6.999
    Antall liker
    5.917
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Synes jeg også du skal Kjoenik, hadde vært utrolig hyggelig med bergensere på besøk :)
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.782
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    på kvelden lørdag var det duket for ag-kveld hos gutty.

    her er chrome og gutty:
     

    Vedlegg

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.644
    Antall liker
    1.376
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Legger en ene hønnet over på siden kan en bruke det største hornet til punsj, det litt mindre til småkaker og bassenheten kan fungere som bord.

    Inviter venner og kjente!
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.782
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    det måtte jo bli bra!
    men først måtte disse to nerdene leke litt først, mens vi to andre, mer åndsfriske, satt og bælmet øl og vin.
    var snak kom å fjerne en knekt bulletplugg inni den ene rca-inngangen på ear 890-ampen til gutty.
    for å gjøre en lang historie kort: de klarte det ikke.
     

    Vedlegg

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.644
    Antall liker
    1.376
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    hva med å bruke et lite finhåndborr eller finelborr for å borre ned, trekke ut?
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Igjen kul tekst og supre bilder av FETT utstyr og Alliansebrødre i kjent stil
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.782
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    tror gutty rett og slett må bite i den sure sokken og lodde av hele pluggen, for å kunne skyve ut den lille metallbiten fra baksiden.
    men problemet er at tdp skrur greiene sine slik at de skal være minst mulig tilgjengelig for vanlige folk, han vil tydeligvis ikke ha utrente pølsefingre fiklende inni sine apparater.
    for å få ut den ene rca-terminalen måtte man demontere både det ene og det andre.
    en litt for stor oppgave for to karer med stigende promille.
    bare se på blikket til gutty, så skjønner dere hva jeg mener.
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.782
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    anyhow, vi hadde en herlig kveld.
    timene gikk fort, alkoholen fløt i takt med musikk og filmsnutter.
    ingen konsentrert nerding, bare kos.
    plutselig var klokka over midnatt, og den rastløse storbonden tok opp moben og bestilte taxi.
    nå skulle okka bys kjønnsliv, unnskyld, jeg mener uteliv, til pers.
    chrome og gago lot seg overtale, mens gutty mumlet noe om at "det skjer jo ikke en dritt i denne byen likevel, så jeg blir sittende her med musikk og børst i stedet".
    da jeg ramlet hjem kl. 3 på morran fant jeg gutty i samme stillingen som vi forlot ham.
    dermed ble det tomannsnachspiel og mer børst og musikk til kl. 05.
    vi drakk opp resten av ølkassa, vinkartongene og begynte å forsyne oss av cognac-samilingen til gutty.
    da det beyngte å lysne ute, var jeg så drita og trøtt at jeg måtte holde meg med begge hendene da jeg stablet opp den nye, lekre og halvveis ferdigmonterte trappa som førte opp til 3. etasjen i palasset til gutty og fruen & de fjorten ungene deres.
    der lå jeg våken i et par timer og klamret meg fast til senga mens møblementet og veggplakatene på det rosamalte prinsesserommet snurret rundt og rundt.
    kl. 7 startet sambafesten i trappene igjen og jeg klarte endelig å besvime.
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.415
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    Gago skrev:
    anyhow, vi hadde en herlig kveld.
    timene gikk fort, alkoholen fløt i takt med musikk og filmsnutter.
    ingen konsentrert nerding, bare kos.
    plutselig var klokka over midnatt, og den rastløse storbonden tok opp moben og bestilte taxi.
    nå skulle okka bys kjønnsliv, unnskyld, jeg mener uteliv, til pers.
    chrome og gago lot seg overtale, mens gutty mumlet noe om at "det skjer jo ikke en dritt i denne byen likevel, så jeg blir sittende her med musikk og børst i stedet".
    da jeg ramlet hjem kl. 3 på morran fant jeg gutty i samme stillingen som vi forlot ham.
    dermed ble det tomannsnachspiel og mer børst og musikk til kl. 05.
    vi drakk opp resten av ølkassa, vinkartongene og begynte å forsyne oss av cognac-samilingen til gutty.
    da det beyngte å lysne ute, var jeg så drita og trøtt at jeg måtte holde meg med begge hendene da jeg krabbet opp den nye, lekre og halvveis ferdigmonterte trappa som førte opp til 3. etasjen i palasset til gutty og fruen & de 6 ungene deres.
    der lå jeg våken i et par timer og klamret meg fast til senga mens møblementet og veggplakatene på det rosamalte prinsesserommet snurret rundt og rundt.
    kl. 7 startet sambafesten i trappene igjen og jeg klarte endelig å besvime.
    Puuh!
     

    prnesse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2005
    Innlegg
    1.525
    Antall liker
    321
    Sted
    Southwest
    Torget vurderinger
    2
    Gago skrev:
    bare se på blikket til gutty, så skjønner dere hva jeg mener.

    ;D Han ser meget bekymret ut og har nok også problemer med å fokusere blikket ser det ut til.
     

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    6.999
    Antall liker
    5.917
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    prnesse skrev:
    Gago skrev:
    bare se på blikket til gutty, så skjønner dere hva jeg mener.

    ;D Han ser meget bekymret ut og har nok også problemer med å fokusere blikket ser det ut til.
    Slik ser man ut når man slipper til en godtpåvei dritings bonde i dyre forsterkere ;D
     

    lydbjørn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.04.2005
    Innlegg
    3.164
    Antall liker
    49
    Sted
    Oslo
    Det burde ha gått med en gjengeplugg, men da må man jo også ha et gjengesett!

    Kul tråd forresten :)
     

    Inductivius

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.05.2007
    Innlegg
    295
    Antall liker
    74
    Sted
    Egersund
    Torget vurderinger
    12
    Gago skrev:
    det måtte jo bli bra!
    men først måtte disse to nerdene leke litt først, mens vi to andre, mer åndsfriske, satt og bælmet øl og vin.
    var snak kom å fjerne en knekt bulletplugg inni den ene rca-inngangen på ear 890-ampen til gutty.
    for å gjøre en lang historie kort: de klarte det ikke.
    He he he. det blikket har jeg sett mange ganger før ;D
    2 pils regelen gjelder tydligvis ikke her....eller gjør den?
    Kommer opp i morgen å drar den ut guty ;)
     

    SAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Innlegg
    3.471
    Antall liker
    4.271
    Torget vurderinger
    10
    He-he, Gago dette er en meget trivelig og herlig tråd! Dere koser dere skikkelig, som skal det være. Takk for at vi får være med!
    Er du i nærheten må du komme innom, har skjedd MYE her nå. ;)

    Mvh.
    SAL
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Shadow skrev:
    Gago skrev:
    det måtte jo bli bra!
    men først måtte disse to nerdene leke litt først, mens vi to andre, mer åndsfriske, satt og bælmet øl og vin.
    var snak kom å fjerne en knekt bulletplugg inni den ene rca-inngangen på ear 890-ampen til gutty.
    for å gjøre en lang historie kort: de klarte det ikke.
    He he he. det blikket har jeg sett mange ganger før ;D
    2 pils regelen gjelder tydligvis ikke her....eller gjør den?
    Kommer opp i morgen å drar den ut guty ;)
    2 pils regelen gjelder bare for pickuper og platespilling det. Og jeg bare holdt under dette spede forsøket. Alt under kontroll :) Kommer du oppom i morgen, må det bli på kvelden Shadow. Onsdag er dagen jeg har fri på dagtid, har bare et kiropraktorbesøk som er unnagjort på 10 minutter på programmet da.
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Vanvittig underholdningstråd fra gamlebyen min. Gago må få Pulitzer for måten han skriver på. :D
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    gut_man skrev:
    2 pils regelen gjelder bare for pickuper og platespilling det.
    2 pils regel, hva er det?
    Må man gå på do mellom hver andre pils? Teller 1,5 liters flasker?
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Gagos skriblerier er god underholdning ja.Hans talenter ville være et flott bidrag til ethvert hifi tidsskrift. Og Gago, nå er rca kontakten i orden igjen. Shadow fiksa det på en liten time, takk til Shadow for god hjelp. Så nå er det duket for pre amp shoot out, bordet er dekket for Thor vs. Aesthetix. Selv om jeg er redd resultatet er rimelig gitt på forhånd :p. Hadde vært veldig interessant å testet andre kandidater også, for noe kommer jeg nok til å gjøre mht preamp i løpet av våren/sommeren. Oppgradering av Calypso til Signatur versjon, oppgradering til Callisto eller noe fra helt andre fabrikanter, er alle aktuelle alternativer.

    @Eros; To pils regelen er et uttrykk for min selvpålagte promillegrense for betjening av vinylriggen. Dette er først og fremst havari-profylakse!
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    gut_man skrev:
    @Eros; To pils regelen er et uttrykk for min selvpålagte promillegrense for betjening av vinylriggen. Dette er først og fremst havari-profylakse!
    kjedelig
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.782
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    thx janolva, sal og dere andre som har vært innom og fulgt denne tråden og gitt hyggelige tilbakemeldinger.

    sal: jeg tar nok en tur innom i løpet av våren.
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    12.999
    Takk for meget god underholdning rett før Påskeblotet i OAS Gago 8)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn