Diverse Det endelige bevis for LP-enes overlegenhet over CD!

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
6.713
Antall liker
11.174
Torget vurderinger
2
Nå er situasjonen den at jeg har en katt med nokså bisarr oppførsel, for den liker å holde sine egne husdyr! Dermed bringer den med seg levende mus som den slipper løs inne i vårt hus. Fullstendig utilgivelig, selvsagt, men det er ikke det tråden skal handle om.

LP er overlegen CD. For jeg lette etter ei mus jeg nettopp hadde sett, i den prosessen inngikk også litt flytting av LP-plater. Og jeg hadde nettopp kjøpt en ny Alice Cooper-LP.... "Paranormal". Med ei låt som heter "Rats". Og nå tror jeg på "Åndenes makt", bare for å ha det klart. Vi hadde musefellene i helspenn, men musa var og ble borte. En dag snuste katten veldig borte ved musikkanlegget. Og selv den menneskelige luktesans strakk til, etterhvert.
Bildebevis følger:

IMG_7046.JPG

En modernistisk musefelle står skamfull og later som ikkeno', mens Alice Cooper ikke bare har fanget musa, han har drept den! I tett samarbeide med Bjarne Nerem riktig nok, men æren er Cooper's, helt og fullt.


IMG_7047.JPG

Legg merke til flekken under låta "Rats"... Der hadde dødsvæskene trukket igjennom coveret og inn på innercover... Spooky.

Den lukta kan ikke beskrives med ord. Innercoveret er kastet. LP og yttercover bor på terrassen, og kommer aldri mer inn. Jeg har bestilt ny skive.

En CD ville aldri kunnet gjøre dette her, det er umulig.
 

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.505
Antall liker
2.944
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Herlig lese på en fredagskveld :)

Håper Nerem-skiva klarte seg, for den er råbra.
 

Atlerovik

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.08.2019
Innlegg
3.450
Antall liker
10.880
Sted
Oslo
Torget vurderinger
17
Hahaha. Fantastisk. Kunne ikke vært noen andre enn Alice Cooper. Tror forresten jeg ville vurdert den katten en gang til.
 

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
6.713
Antall liker
11.174
Torget vurderinger
2
Herlig lese på en fredagskveld :)

Håper Nerem-skiva klarte seg, for den er råbra.
Under tvil. Ingen dødsvæsker der, men den lukter ikke akkurat godt. Jeg har vasket coveret med klorin, det rekker til å la den bo inne, men jeg holder en armlengdes avstand til coveret når jeg tar ut skiva....
 

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
6.713
Antall liker
11.174
Torget vurderinger
2
Hahaha. Fantastisk. Kunne ikke vært noen andre enn Alice Cooper. Tror forresten jeg ville vurdert den katten en gang til.
Hun har fått adkomstkontroll. Kattedøra åpner nå kun en vei, og det er ikke inn, for å si det sånn. Grundig sjekk før innslepp fram til det ligger dyp snø.
 

POB

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.09.2003
Innlegg
2.986
Antall liker
2.910
Sted
Kulturhovedstaden
Torget vurderinger
31
Cooper er en råtass på mus, har jeg hørt. Både på de med og uten pelso_O.
Fornøyelig lesing på en fredag ettermiddag :ROFLMAO:
 

stingsilda

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.12.2008
Innlegg
2.203
Antall liker
3.123
Sted
Lillehammer
Torget vurderinger
3
Huffda !!

Men, med låttitler som "Rats", "Dead Flies" samt "Private Public Breakdown" er det kanskje ikke så rart detta der :rolleyes: :)
 

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
6.713
Antall liker
11.174
Torget vurderinger
2
Huffda !!

Men, med låttitler som "Rats", "Dead Flies" samt "Private Public Breakdown" er det kanskje ikke så rart detta der :rolleyes: :)
Nei, det kjennes fundamentalt riktig, at Alice Cooper flatet ut den musa. Kontant og bestemt. Boomtown Rats, liksom. De har vel aldri rivi huet av noe som helst.
 

Karmana

Æresmedlem
Ble medlem
13.06.2008
Innlegg
24.322
Antall liker
63.078
Sted
Bergen
Torget vurderinger
42
Nei, det kjennes fundamentalt riktig, at Alice Cooper flatet ut den musa. Kontant og bestemt. Boomtown Rats, liksom. De har vel aldri rivi huet av noe som helst.
De var nå litt mørk og mystisk mens du enda hadde hår på knotten 😎 Et annet farlig alternativ for musen er selvfølgelig Pussy Galore fra James Bond 😄
 

aam01

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2014
Innlegg
3.689
Antall liker
2.293
Sted
Sandvika
Torget vurderinger
4
Jeg holder nå en knapp på Frank Zappa i denne sammenhengen. Og hva er galt med en god tradisjonell norsk musefelle agnet med bacon?

felle.jpg
 

WayAhead

Æresmedlem
Ble medlem
27.12.2017
Innlegg
14.625
Antall liker
3.439
Sted
Sky No Limit....
Torget vurderinger
0
Ikke sånn direkte MUSikkrelatert kanskje butt ounce upon a time flere hundre års ago - min første bil var en 1'960 modell 2CV. Som det fremgår av bildet besto "varmeapparatet" 2 slanger som gikk fra topplokkene og inn i kupeen... dette var på vinteren og skikkelig kaldt. En dag da jeg skulle på jobb eller noe ante jeg en geschtank. Som tiden gikk ble det verre og verre og ganske raskt til uutholdelig kan en si...

Til slutt måtte Screwdriveren frem.. der inne under det ene topplokket lå det noe som åpenbart hadde vært en mus. Den hadde vel krøpet dit for å varme seg i vinterkulden. Antagelig ble den slått i svime ved neste start. 2CV motoren slår jo kraftig til når den starter :). Det morsomme var at den alltid startet med 6V anlegg uansett hvor kaldt det var.

Selv med muserestene fjernet følte jeg at lukten satt i så lenge jeg hadde den bilen, og den neste og den etter det.... selvfølgelig bare innbilning men jeg ble meget var for all lukt som kunne minne meg om dette.

 
Sist redigert:

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
6.713
Antall liker
11.174
Torget vurderinger
2
Nå har jeg kjøpt ny LP fra Platekompaniet.
Om noen vil ha den gamle LP'n gratis, kan dere hente den i Asker. Den ligger ute på verandaen, og jeg tenker ikke ta den med inn. Det er 180 gram vinyl (nå behandlet med kald friskluft i et par uker) + en medfølgende CD med noen live-låter.
Anbefales spesielt for de som ekstremt opptatt av death metal 💀
 
Topp Bunn