Det å få barn...

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Lørdag kl 0209 fikk jeg mitt 4. barn, en velskapt gutt. Verdens fineste, naturligvis.

Jeg må si ting har forandret seg siden den første kom for 15 år siden. Først var det å vente de fire obligatoriske timene på fødestua i tilfelle komplikasjoner, deretter ble vi kjørt til pasienthotellet, hvor vi endelig kunne legge hodet på puta kl 0700, med lapp på døra om at vi ikke ville forstyrres. Uten den ville jordmora komme kl 8 fikk vi høre. Kl 11 låste jordmora seg uansett inn, det fikk da være måte på å mure seg inne i timesvis, og ikke hadde vi vært på ammeopplæringstimen kl 10 og blablablabladdelibla. og kl 2 må dere ditt og kl 6 må dere datt og neste dag blir det sånn og sånn og sånn og sånn. Så kl 1430 i dag, drøyt 2 1/2 døgn etter fødselen ble vi sparket ut temmelig utmattet av hele greia. 4 nesten søvnløse netter bak oss, et uendelig mas fra barnepleiere, jordmødre som støtt skulle forklare oss at vi visste ingen ting om barn egentlig, og legesjekk og familiebesøk og telefonkiming uten stans. Da vi skjønte at vi måtte slå av lyden på mobilene begynte hotelltelefonen å kime i stedet. Hver gang vi prøvde å få oss litt søvn ble vi vekket av ett eller annet. Tidligere har vi jo fått tid til å slappe av og komme oss etter fødsel. Nå føles det som å ha gått gjennom ei hurtigkvern. Hva søren er det som har skjedd?

Vel, god natt...
*snork*

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.760
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Gratulerer!

Sove kan du gjøre siden..... ;D ;D

Mvh
OMF

Nex

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.07.2007
Antall liker
107
Grattis.

Hørte at nå skal "det være mulig" og dra hjem etter 4 timer.... :eek:
Jeg venter bare nr 2 i mars. Tror ikke det blir fødselskurs og ammekurs denne gangen gitt.

ottone

Nesten klassiker
Ble medlem
08.04.2008
Antall liker
12.836
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Se stort på det: "Let the good times roll!"

Gratulerer! :)

Ludo

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.282
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
1
Jeg aner ikke hva som har skjedd på veien, men verden 'forventer effektivitet'...

Gratulerer så masse med nr 4 - heldige barn som får vokse opp med masse søsken! Men du får jo en utfordring etterhvert da, blir jo mange Dali/NAD kit til de små!! ;D

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.708
Torget vurderinger
0
Gratulerer med ungen! :D :D

Du får gå ut fra at de mener det vel disse masekjerringene!!

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.680
Gratis med barn :) 4 er et passe antall

Sykehusene er effektivisert. Spare penger, vet du. Bare tenk hvordan det hadde vært hvis de var konkuranseutsatt :-\

steinost

Æresmedlem
Ble medlem
22.01.2004
Antall liker
10.528
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
2
Velkommen i 4 barns klubben. ;D
Har de fra 6år til 22år.

Steinar.

Titleist

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.08.2008
Antall liker
0
gratz.

on another note...

hvor gamle var dere da dere gikk fra å hate unger til å bestemme dere for å lage en ?

ansepe74

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.01.2007
Antall liker
31
Sted
Bodø
Titleist skrev:
gratz.

on another note...

hvor gamle var dere da dere gikk fra å hate unger til å bestemme dere for å lage en ?
Ja det er litt fantastisk å snakke med venner siden jeg sliter en masse med søvn, og de sier:
"Ja, få deg ett-par-tre unger så får du finne ut hvordan jeg har det" ::)

Hallo... Hvis man har så utrolig problemer med det...
Hvorfor skaffe seg barn?
Man vet at barn tar en masse tid og energi..

Så om man angrer på det i etterkant så får man heller slutte å syte, og kun takke seg selv for det ;D

Det er ingen (untatt kona) som har tvunget deg til det.

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.085
Torget vurderinger
1
Gratulerer.

Jeg og samboeren var inn og ut av sykehuset på 12 timer omtrent. Funket helt greit å reise hjem så tidlig.

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
17.936
Sted
Østfold
Gratulerer!

Glemte du å glede deg over det?

PS: Vi har Jens ved roret nå vet dere. Da er det sånn det blir.

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Gratulerer så mye :)

Ei stund ennå før dere tar oss igjen, stå på ;)

/jan

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Grattis BT! :D

1 er kos
2 er kontrollert kaos
3 er kaos
men hva er 4?? (galehus?)
;) ;) ;)

Pink_Panther skrev:
Sykehusene er effektivisert. Spare penger, vet du. Bare tenk hvordan det hadde vært hvis de var konkuranseutsatt :-\
Skjønner ikke helt hvordan du kan blande inn privatisering og effektiviseringsdebatt. 4 døgn høres lenge ut spør du meg.

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Gratulerer så mye, BT. :D

Full kvartett, ikke verst. Det er bare til å handle inn høvelige instrumenter med en gang, for mye fin musikk er skrevet for en slik besetning. Som enbarns-far så har du min store respekt. Personlig har jeg vært velsignet med en snill gutt, som aldri har ført til kaos i det balubske hjem. ;)

Effektivisering på sykehusene? Ja, det er det ingen tvil om. Men det har visstnok også sine "pedagogiske" årsaker, og endel fagfolk mener vel at de tilbrakte for lang tid på sykehus før i tiden. Personlig kunne jeg vel tenkt meg en mellomløsning, for det føles stressende for noen å gå gjennom et lik intensivopphold som dere har opplevd nå.

Til de som synes foreldre syter over noe de har pådratt seg selv: Noen må nødvendigvis få barn, hvis ikke står det dårlig til med oss om få år. Og trusselen er alvorlig, det kan jeg love dere. Når noen da får mer å hanskes med enn vi som har vært heldige, så synes jeg de kan få søke sympati for det hos oss med litt erfaring. Dere som synes at vi med små/mindre barn syter kan bare lukke ørene, eventuelt grave fram litt empati og en smule takknemlighet for at noen vil ta på seg jobben å skape fremtidige generasjoner til alles glede.

Det skal mye stress for grining til for at det skal overskygge de store gledene barn gir en, men det skal da ikke være nødvendig at sykehuset skal tilføre stress på toppen av det hele. Og det er vel det BT "sipper" over, ikke at barnet holder ham og madammen våken om natten.

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.035
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Kommer på besøk etter øvelse i kveld BT
Har funnet en super metal plate du bare mÅ høre på!!

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Ahhh...
Endelig en natt med litt søvn igjen. Nu føles alt meget bedre. Takk for gratulasjonene.

Gutten er jo kjempesnill, det har ikke vært noe problem med ham, bortsett fra at han helst sover på dagen og er våken på natta og vi fikk jo ikke anledning til å sove på dagtid.

Vi har slett ikke glemt å glede oss over det som har skjedd, vi er bare litt frustrert av alt stresset, vi fikk jo nesten ikke tid til å glede oss over det. Det hadde vært mye bedre å bare dratt hjem rett etter fødselen. Vi kunne jo ikke en gang gå ned og spise uten å få høre etterpå at de hadde lett etter oss og vi var aldri på rommet. Dette er sannsynligvis det siste barnet jeg får og jeg har tenkt å nye hvert sekund av småbarnstiden i fulle drag.

Du trenger ikke ta med metal plater, emotikon. Jeg har to tenåringer i huset som elsker metal, akkurat som pappaen gjorde på samme alder.

frans

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.12.2003
Antall liker
3
Gratulerer. Ble selv fra til to for fire måneder siden. Fint å være på sykehus. Rutiner virker betryggende. Mye mer stress ble det å komme hjem. Det er mange som skal se et par tvillinger. Og ikke alt var på plass heller (født fire uker før termin).

Har vent meg til at dersom jeg skal få nok søvn, så må jeg sove når de sover.

A

atledreier

Gjest
Når vi fikk nummer tre var vi på fødeloftet (SuS), og det hele var en avslappet og fin affære. Inn klokka 19, fødsel 21.34, hjem rundt 16 dagen etter. Akkurat passe, og så var det rett på fesjå. Alle våre har vi ordnet det slik at alle samles hos en av de nye besteforeldrene, og så kommer vi og viser fram ungen så lenge vi har lyst og orker, og så reiser vi hjem. Da bestemmer vi helt selv hvor lenge vi vil være, og slipper å kaste ut folk som ikke skjønner at vi egentlig bare vil ha litt fred. Fungerer veldig bra i vår slekt, og anbefales for alle.

Gratulerer forresten! Det er vel ikke noen overraskelser lenger siden det er 4. mann, men det er spennende å se hvordan barnet utvikler seg og blir seg selv!

C

Cyber

Gjest
Har en på vei om 2 mnd her, nummer en så er jo spent på hvordan dette skal barke i vei, håper det ikke blir så mye stress som BT skisserer her...

Grattis BT!

Topp Bunn