Desert Island Discs

Handsoer

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.03.2007
Innlegg
3.875
Antall liker
1.897
Sted
Sortland
..Altså - hvis du var strandet på en øde øy, hvilke album ville du ha med deg?
Eller - du får beholde 20 titler fra hylla/discen, og disse er de eneste du kan spille til du dør. 10 blir for få, 50 for enkelt, tenkte 20 ble passende?
(Er du under 50 kan du føye til en av årets utgivelser pr år ;) - nei skitt; alle kan føye til en utgivelse pr år - men den må være utgitt i år)

Desert Island Discs - dette er de 20 albumene jeg ikke klarer meg uten / eller: dette er de 20 albumene jeg glatt ville klart meg med herfra til grava?

Skulle selvsagt ha ramset opp mine egne 20 på stående for - men trenger nok en liten tenkepause der ja :cool:

selv om de fem-seks første er opplagt!

Hadde jeg klart meg ute 'Closer', 'Everybody Knows This Is Nowhere' og beste versjonen av 'The Torture Never Stops' ? Nei.

FAQ:

Kan vi ha 2 lister - en rock-'n'-roll og en klassisk. Ja.

Men da får de som liker klassisk musikk 20 ekstra album - jepp :cool:
Jazz? - ok 10 ekstra
Folk? - samme; 10 ekstra

Hvorfor 20 ekstra klassisk men bare 10 jazz? - 'Klassisk' her betyr 400-år med musikk, jazz ca 100 år og folk (i denne sammenghengen) ca 100. Godt nok?

Begrunnelser er selvsagt påkrevd da dette skal være en tråd til underholdning.:)

(Krangling på premissene tas på pm. De fleste innsigelser vil bli etterkommet.)
 

Handsoer

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.03.2007
Innlegg
3.875
Antall liker
1.897
Sted
Sortland
Foreslår at man begrenser seg til ett innlegg. Dato for editering vil vises uansett.
Det er lov å ombestemme seg.
 

Handsoer

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.03.2007
Innlegg
3.875
Antall liker
1.897
Sted
Sortland
Eg drit i reglane, og tek med meg ALLE albuma mine. Det er alt for mange eg ikkje er ferdig med så langt, så noko anna vil vere for dumt.
Blir som å velge mellom de 4-5 barna mine :rolleyes:

Nei-nei, om du ikke vil være med å leke så får du sitte pent å se på :cool:

OBS: Positive kommentarer til andre sine lister er velkomne.

Negative kommentarer er fy-fy!
Dette er en 'klappe-hverandre-på-skuldrene-tråd''

mvh Hans
 

HeyHo

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.10.2016
Innlegg
1.538
Antall liker
3.043
Torget vurderinger
2
Feelgood tråd :)
Flaks at det var et anlegg på den øde øya.
Bra at jeg hadde pakket alle Bowie's studio album.
 
J

Jim I Hendriksen 2nd Edt.

Gjest
Regner med at det blir så mye annet å ta seg til på øya der, det kommer til å være en helvetes haug med damer i bikinier laget av strå som serverer de mest fantastiske drinker med påfølgende after beach from heaven....

Men av og til regner jeg med at jeg vil ha litt fred så da blir det denne, og bare den...resten av samlingen går til en eller annen som ikke har smart telefon og/eller stand alone DAC og DSP.


R-134084-1523462626-3091.jpeg.jpg
 

danelectro

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.08.2010
Innlegg
1.317
Antall liker
1.301
Jeg tenker de 16 første studioalbumene til Nick Cave & the Bad Seeds er en bra start
 
Topp Bunn