Derfor er Vesten best

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
I en tid der vestlige såkalte intellektuelle løper skoene av seg for å be om unnskyldning for alle feil Vesten har eller ikke har begått, kommer en pakistansk forfatter og korankritiker med følgende kraftsalve:

The great ideas of the West—rationalism, self-criticism, the disinterested search for truth, the separation of church and state, the rule of law and equality under the law, freedom of thought and expression, human rights, and liberal democracy—are superior to any others devised by humankind.
Moreover, other parts of the world recognize Western superiority. When other societies such as South Korea and Japan have adopted Western political principles, their citizens have flourished. It is to the West, not to Saudi Arabia or Iran, that millions of refugees from theocratic or other totalitarian regimes flee, seeking tolerance and political freedom.
Les hele artikkelen her.

http://www.city-journal.org/2008/18_1_snd-west.html

Er det slik, som forfatteren hevder, at vi har ingenting å lære av muslimene?

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
934
Vi ha noe å lære av alle, og alle har vi noen feil.

Fritjof Nansen likte seg på restaurant. Han snakket med alle og tok alle på alvor. Da han ble spurt om hvorfor han gadd å sitte og høre på fyllefanter og tilfeldige besøkende så svarte han at uansett hvem han snakker med så vil vedkommende ha en erfaring som kan være nyttig.

Det er ikke slik at vesten alltid har rett og muslimer alltid feil. Det er en forstokket innstilling som parkerer deg tankemessig.

Om du synes vesten er best, så er det bare et synspunkt blandt alle andre. Noen ønsker å ha et mere nyansert syn på dette.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Hva har vi å lære av islamsk kultur Boffen?

S

Slubbert

Gjest
Du er nå offisielt en ekstremist Oddgeir. Når har du tenkt til å gripe til våpen? Når vil du sprenge noe på østkanten?

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Ja, ekstremist med x til og med.
Uansett jeg jobber med saken. ;D

G

Gjestemedlem

Gjest
Vi har mye å lære i Norge ennå fra andre vestlige land som USA og Nederland. Vi har f.eks. ennå ikke greit å lage dette skillet mellom stat og religon her ennå. Statsreligion og religøs opplæring og formålsparagrafer skjemmer Norge fremdeles. Dette er viktige prisipper som vi ikke burde ta så lett på.

Iran og SA er jo grelle eksempler på hvor ille det kan gå når religion og stat sauses sammen. Men vi mangler mye moralsk tyngde når vi ikke selv våger å ta ett oppgjør med våre egne bånd mellom religion og stat her hjemme.

Å leke verdensmestre er jo en yndet norsk hobby, men man har da et ganske oppblåst ego hvis man går rundt å innbiller seg at alle de millioner av mennsker som har enn annen religion enn vår statssanksjonerte tittenteijesusdyrking ikke kan inneha noen mer kunnskap og erfaring enn en selv.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
At du forakter det kristne Norge, og har tatt konsekvensen av dette ved å flytte til sekulære (enn så lenge) Tyrkia tjener deg til ære, men når ble dette en tråd om Norges fortreffelighet?

G

Gjestemedlem

Gjest
oddgeir skrev:
At du forakter det kristne Norge, og har tatt konsekvensen av dette ved å flytte til sekulære (enn så lenge) Tyrkia tjener deg til ære, men når ble dette en tråd om Norges fortreffelighet?
Vel når du starter med "Er det slik, som forfatteren hevder, at vi har ingenting å lære av muslimene?", så kan det vel lett tolkes som en dyrkelse av egen fortreffelighet ... eventuelt en undervurdering av store deler av jordens befolkning som noe mindreverdig. At folk er skadet av religøse dogmer vil ikke si at de ellers er uten verdi eller kunnskapsløse tullinger.

Jeg forakter ikke ikke det som du feliaktig kaller det kristne Norge, selv om jeg jeg ikke har det spor til overs for Kristennorge. Norge er da et fortreffelig land, men vi er har ennå et stykke igjen når det kommer til sekulære statsformer. Det er en skamplett på Norges annseelse at vi fremdels har så tette bånd mellom stat og religion som det vi har.

Jeg har bare forakt til overs for stater som SA, og synest det er trist at Norge legger seg nærmere opp til denne modellen når det kommer til stat og religion enn f.eks. til USA som vi heller burde lære av i denne saken. Og jeg godtar heller ikke din hevd på Norge på vegne av kristenfolket heller, Norge er et relativt sekulært land også, men vi er ikke kommet i mål.

At den norske staten finansierer kirker, moskeer og synagoger er et groteskt sløseri med offentlige midler. At staten ennå har lover som tvinger religøse forestillinger på stakkars uskyldige barn er til å gremmes over.

G

Gjestemedlem

Gjest
Når det gjelder artikkelen du referer til er jeg helt ening i det som skrives der. Et lite uttdrag:

"The great ideas of the West—rationalism, self-criticism, the disinterested search for truth, the separation of church and state, the rule of law and equality under the law, freedom of thought and expression, human rights, and liberal democracy—are superior to any others devised by humankind."

Som du ser har han også fått med seg dette svært viktige poenget (min uthevelse) som du selv er så rask med å bortforklare og feie under teppet, og som vi fremdeles ikke har greit å oppnå i vårt ellers oppegående Norge.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Takk for at du tok deg tid til å lese artikkelen.
Jeg må på en eller annen måte ha gitt deg inntrykk av at jeg er en kristenfundamentalist, som sitter i bedehuset onanerer til Magazinet.

Sorry Deff. Jeg er en tilhenger av at stat og kirke skal skilles. Riktignok har jeg gjort meg noen tanker om hvilken vei utviklingen vil gå etter et slikt skille. Hvilke regler, om noen, skal menighetene underlegges. Det er veldig mange Knutbytullinger der ute.
Dessuten er det et problem at islam om noen år vil bli den dominerende religionen her i landet. Jeg antar at de fleste nordmenn ikke ønsker en slik utvikling, spesielt sett i lys av artikkelen som er tema her. Kanskje vil et skille aksellerere en slik utvikling.

G

Gjestemedlem

Gjest
oddgeir skrev:
Jeg må på en eller annen måte ha gitt deg inntrykk av at jeg er en kristenfundamentalist, som sitter i bedehuset onanerer til Magazinet.

Sorry Deff. Jeg er en tilhenger av at stat og kirke skal skilles. Riktignok har jeg gjort meg noen tanker om hvilken vei utviklingen vil gå etter et slikt skille. Hvilke regler, om noen, skal menighetene underlegges. Det er veldig mange Knutbytullinger der ute.
Dessuten er det et problem at islam om noen år vil bli den dominerende religionen her i landet. Jeg antar at de fleste nordmenn ikke ønsker en slik utvikling, spesielt sett i lys av artikkelen som er tema her. Kanskje vil et skille aksellerere en slik utvikling.
Får vi et vanntett grunnlovsfestet skille mellom stat og religion og et generelt forbud mot statlig sponsing eller tilknytning til relgionenen vil vi være beskyttet mot slike dystre fremtidsvisjoner.

Min løsning er å gi religonene så dårlige vekstvilkår som mulig. Tillate religion til privat bruk, men fjerne all offentlig støtte og oppmuntring til slikt, samt å drive forebyggende opplysningsvirksomet. Jeg oppfatter din løsning som noe mer i retning av religøst apartheid samt å sperre nordmenn inne bak høye murer og skjerme oss fra ytre påvirkning.

Eneste måten vil kan avreligøsifisere både kristne og muslimer er å starte i skolen og undervise om at slike religøse forstillinger kun hører hjemme i uland og i middeladeren. Så kan vi forhåpentligvis gå en mer opplyst fremtid i møte uten noen som helt annen innflytelse fra religøse dogmer og teologiske påfunn enn dem folk har til privat bruk for å skremme sine barn til lydighet med.

G

Gjestemedlem

Gjest
oddgeir skrev:
Er ikke slike aktiviteter strengt forbudt i religøse kretser da? Tror de blir rammet synstap, hårete hender og noen tiår på grillkull hvis de henfaller til noe slik.

Men nei, jeg ser ikke på deg som noen kristenfundamentalist. Men jeg får inntrykk av at annser dem som allierte fordi dere har felles fiender. Men husk på at en fiendes fiende ikke nødvendigvis blir en god venn da.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Gjestemedlem skrev:
Får vi et vanntett grunnlovsfestet skille mellom stat og religion og et generelt forbud mot statlig sponsing eller tilknytning til relgionenen vil vi være beskyttet mot slike dystre dog så utopisk fremtidsvisjoner.
Utopiske? Dette er ren matematikk unge mann. I by etter by i Europa får vi nå om dagen muslimsk flertall.
Gjestemedlem skrev:
Min løsning er å gi religonene så dårlige vekstvilkår som mulig. Tillate religion til privat bruk, men fjerne all offentlig støtte og oppmuntring til slikt, samt å drive forebyggende opplysningsvirksomet.
Flott, men dog så umulig. Den religiøse ryggmargsrefleksen er alt for fastgrodd til å kunne fjernes på de neste 350 år. Hva hadde du tenkt vi skulle gjøre i mellomtiden? Opplysningsvirksomhet my ass.

Gjestemedlem skrev:
Jeg oppfatter din løsning som noe mer i retning av religøst apartheid samt å sperre nordmenn inne bak høye murer og skjerme oss fra ytre påvirkning.

Eneste måten vil kan avreligøsifisere både kristne og muslimer er å starte i skolen og undervise om at slike religøse forstillinger kun hører hjemme i uland og i middeladeren. Så kan vi forhåpentligvis gå en mer opplyst fremtid i møte uten noen som helt annen innflytelse fra religøse dogmer og teologiske påfunn enn dem folk har til privat bruk for å skremme sine barn til lydighet med.
Apartheid, ja, absolutt.
Jeg er ikke villig til å gi frie tøyler til en slik undertrykkende ideologi som islam.

G

Gjestemedlem

Gjest
oddgeir skrev:
Gjestemedlem skrev:
Får vi et vanntett grunnlovsfestet skille mellom stat og religion og et generelt forbud mot statlig sponsing eller tilknytning til relgionenen vil vi være beskyttet mot slike dystre dog så utopisk fremtidsvisjoner.
Utopiske? Dette er ren matematikk unge mann. I by etter by i Europa får vi nå om dagen muslimsk flertall.
Gjestemedlem skrev:
Hvis du skal sitere meg, synes jeg det er best at du ikke editerer sitatene i ettertid. Dette kan fort sette ny presidens når det gjelder kreativ debatteknikk i så fall. Men det kan fort bli litt usammenhengende om enn underholdene hvis vi skal ståkke opp denne stien.

Bonuspoeng for krativitet men ikke helt stuerent.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Beklager, det var ikke meningen, men når man sitter med en laptop og skal klippe og kopiere diverse quote og /quote, så kan det gå galt av og til. Her har 3 av mine velvalgte ord lagt seg til ro blant dine ikke fullt så velvalgte ord. Jeg beklager. ;D

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.802
Torget vurderinger
0
Komponenten skrev:
menneskerettighetsextremist ?
Antiundertrykkelsesextremist?

Å du og du Kompo! Du tenker nå bare på en ting du!! ;)

Synes du egentlig at det er rart at en puritansk sjel som Boffen finner deg noe extremistisk? ;D ;D ;D ;D ;D

S

Slubbert

Gjest
oddgeir skrev:
Tro er et privat anliggende og muslimer som har arbeid, tjener til eget opphold og bærer ansvar for eget liv er stort sett helt problemfrie bekjentskaper. Problemet er at en patriarkalsk og reaksjonær religion har kollidert med en katastrofal sosialistisk innvandringspolitikk. I Norge er ansvar for eget liv og friheten til å leve det på egne premisser begge helt ukjente prinsipper. I denne sosialismens og statismens høyborg skal alle homogeniseres til samfunnstjenlige A4-borgere og passe inn i en statsratifisert støpeform for hva et menneske er. Med et så snevert menneskelig perspektiv vil folk som ikke innfinner seg Statens premisser for livet falle utenfor og bli pariaer.

Sett kjerringa på trygd, Staten betaler. Send ungene på koranskole, Staten betaler. I et samfunn uten ansvar for egen velferd kan man dyrke sin patriarkalske og reaksjonære barnetro til nye høyder. Staten betaler.

Nordmenn har også i over et århundre blitt hjernevasket til å tenke kollektivistisk og i grupper og klasser istedet for å betrakte hver enkelt menneske som et selvstendig individ. Når gruppetenkningen dominerer vil du som enkeltperson indirekte bli holdt ansvarlig for alle negative handlinger til andre som passer kriteriene for din gruppe. Istedet for å vurderes som et autonomt individ, noe du i et krybbe-til-grav velferdssamfunn vel knapt er, så vurderes du som én av en gruppe. Noen synes synd på deg fordi gruppen din diskrimineres, andre hater deg fordi representanter for gruppen din gjør ting de synes er fælt. Og ingen vil tørre å ansette deg; en professor som heter Ahmed vil i Norge slite med å få jobb som vaskekjerring. Og da må du kvoteres; enda et kollektivistisk tiltak som selvsagt bare vil øke gruppetenkningen gjøre vondt verre. Den sterke sosialistideologien - les: det kollektivistiske tankesettet - gir svært god grobunn for fremmedfrykt og rasisme i Norge: Folk pålegges kollektivistisk ansvar og vurderes som representanter for en gruppe istedet for som enkeltpersoner. Det er en oppskrift på katastrofe.

I USA og Canada har muslimer høyere gjennomsnittlig utdanning, høyere inntekt og generelt bedre levekår enn gjennomsnittsbefolkningen. Det har mye med et mer individualistisk orientert samfunn å gjøre, troen på å skape sitt eget liv. For vår del er nok kampen tapt. Muslimer vil i økende grad leve på Staten mens de dyrker de mest reaksjonære sidene ved sin barnetro og gamle kultur. Samtidig vil nordmenn bli mer og mer skeptiske og rasistiske i takt med at Staten bruker stadig mer radikale kollektivistiske metoder for å klemme innandrerne inn i A4-støpeformen hvor de ikke passer.

M

Morpheus

Gjest
Etter mitt kjønn fikk du frem mange gode poenger som jeg er helt enig i der Slubbert.

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Antall liker
2
Skjønn, ikke kjønn, Morpheus. Det er noe HELT annet... :)

G

Gjestemedlem

Gjest
Kan bare stille meg bak Slubberts greie oppsummering av essensen i problemet her.

Så neste probmelstilling blir da hvordan vi kan bevege oss i riktig retning. Noen sosiale støtteordninger må vi nok ha, det er ingen utsikter til at folk er villige til å gi slipp på alle velferdsgoder.

Slik det er i dag er det ingen krav om at de som får oppholdstillatelse må kunne vise at de kan forsørge seg selv, ikke hvis de kommer fra en EU/EØS land i allefall.

I en ren markedsøkonomisk modell har folk kun 3 måter å leve på.

1. Leve av avkasting på formue og investeringer
2. Leve av å selge arbeidskraften sin
3. Tigge

Siden det ikke er så mange som har nok midler til å leve av disse på nivå 1 og det utvilsomt finnes noen som ikke kan jobbe, vil det i en slik modell være en god del som må ned på nivå 3 her. Jeg er ikke spesielt begeistret for tiggere, så en ordning med at de sikres en anstendig livskvalitet er en bedre løsning.

Men jeg er helt tilhenger av at alle som får oppholdstillatelse i Norge bør kunne vise at de kan forsørge seg selv og skal ikke kunne leve av statlige midler. Men vi trenger mer arbeidskraft her i landet, så det bør legger til rette for en økt innvandring, men da av folk som er utdannet i

Det samme gjelder religøse organisasjoner i alle former. Vi har organisasjonsfrihet, men det skal være opp til medlemmene å finansiere driften av disse selv. Uansett trosretning. Et forbud mot utenlandske givere til religøse formål er også på sin plass.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Glimrende beskrivelse fra Slubbert, og flott oppsummert av Deff.
Jeg er imidlertid redd for at i Europa er utviklingen kommet for langt, det er ingen vei tilbake. En hel generasjon innvandrere er blitt oppdratt til å leve på trygd. Trygdesystemene kneler under vekten av millioner av dysfunksjonelle innvandrere, og fremtiden for Europa settes gradvis i større fare.

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.846
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
oddgeir skrev:
Jeg er imidlertid redd for at i Europa er utviklingen kommet for langt, det er ingen vei tilbake. En hel generasjon innvandrere er blitt oppdratt til å leve på trygd. Trygdesystemene kneler under vekten av millioner av dysfunksjonelle innvandrere, og fremtiden for Europa settes gradvis i større fare.
I tillegg har vi 25% av elevane på vidaregåande skule som droppar ut, klare til å trygdast, låg pensjonsalder og mengder av uføretrygda som er i ferd med å skape det dysfunksjonelle samfunn.
Dysfunksjonalismen vert den nye -isme etter postmodernismen. Det vert ikkje særleg gøy, særleg ikkje for dei som vert gamle utan unge, rike slektningar som kan ta seg av dei. Då er det sikkert lurt å vere muslim i staden.

J

Jurassic

Gjest
oddgeir skrev:
Etter min mening er du og dine likemenn/kvinner en større trussel for Europa enn "millioner av dysfunksjonelle innvandrere".

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Jurassic skrev:
oddgeir skrev:
Etter min mening er du og dine likemenn/kvinner en større trussel for Europa enn "millioner av dysfunksjonelle innvandrere".
Du ønsker at Europa skal bli som Iran, Saudi-Arabia, Pakistan eller andre velfungerende demokratiske muslimske stater hvor dine og andres rettigheter står i høysetet og all undertrykking fordømmes?

Er det slike som Oddgeir som springer rundt i Danmark og tenner på skoler nå?
Er det slike som han som sørger for at de som er hans meningsmotstandere må leve i livsfare om de åpner kjeften og sier noe upopulært om enkelte tema?
Er det slike som han som topper voldtektsstatistikkene?

Våkn opp kjære deg, du er på bærtur..

J

Jurassic

Gjest
Hørte dere f. eks. hva som ble sagt på tv2 nyhetene i dag om hvorfor de setter fyr på skoler i Danmark og ikke i Norge?

Bare den "slike som" holdningen din fører til mye vondt.

Forresten så er det nordmenn som topper voldtektstatistikken og de fleste voldtekter skjer av noen en kjenner fra før.

Våkn opp selv kjære ekstremist.

M

maestro

Gjest
Jurassic skrev:
Hørte dere f. eks. hva som ble sagt på tv2 nyhetene i dag om hvorfor de setter fyr på skoler i Danmark og ikke i Norge?
Det er bare et tidsspørsmål før tilsvarende skjer i norske byer. Da vil nok mange våkne, kanskje også du selv.

M

maestro

Gjest
Audiophile-Arve skrev:
oddgeir skrev:
I tillegg har vi 25% av elevane på vidaregåande skule som droppar ut, klare til å trygdast, låg pensjonsalder og mengder av uføretrygda som er i ferd med å skape det dysfunksjonelle samfunn.
Dysfunksjonalismen vert den nye -isme etter postmodernismen. Det vert ikkje særleg gøy, særleg ikkje for dei som vert gamle utan unge, rike slektningar som kan ta seg av dei. Då er det sikkert lurt å vere muslim i staden.
Dette er da ikke noe problem ifølge SVs Karin Andersen, som sier: - Jeg er dritlei av at man ser på uføretrygd som et problem. Denne ordningen hindrer massiv fattigdom i Norge. Uføretrygd er velferdsamfunnets adelsmerke!"

Jaja.

J

Jurassic

Gjest
maestro skrev:
Jurassic skrev:
Det er bare et tidsspørsmål før tilsvarende skjer i norske byer. Da vil nok mange våkne, kanskje også du selv.
Hvordan vet du det?

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Jurassic skrev:

Bare den "slike som" holdningen din fører til mye vondt.

Forresten så er det nordmenn som topper voldtektstatistikken og de fleste voldtekter skjer av noen en kjenner fra før.

Dakkars de…
Mener du at det er greit å gå løs på det som tilfeldigvis er i nærheten om du føler at verden er imot deg?
Kanskje de kunne spørre seg selv om hvorfor folk er blitt skeptiske.

Hvorfor er det stort sett en type folk som driver med dette, hva kom først, hvorfor er man kritiske til folk som ikke kan oppføre seg eller følge lovene tror du?

Ikke-vestlige innvandrere topper voldtektsstatistikkene, er det noen grunn til å tro at det er mindre voldtekter blant ikke-norske om de kjenner hverandre fra før? Tvangsekteskap, hva tror du det innebærer?

Men alt er selvsagt vår skyld, vi gir de opphold, penger, trygghet, og forlanger ikke mye tilbake, bare litt normal oppførsel og at de følger våre lover, men det er selvsagt ikke godt nok.

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2007
Antall liker
388
Det er slående hvor ensporede noen kan bli.
Jeg anbefaler jevnlig lytting på BBC News. England er et land med betydelig større multietnisk sammensetning enn vi har i vår lille andedam. Det er typisk at angsten rammer dem som har minst innsikt, det man ikke kjenner er man livredd for. Naturlig nok, slik er mennesket skrudd sammen, og derfor har vi blitt som vi har blitt.
Mye fint på radioen, altså, bare nevner det.

Honkey

M

maestro

Gjest
Jurassic skrev:
maestro skrev:
Jurassic skrev:
Hvordan vet du det?
Ingen kan vite noe sikkert om framtida, heller ikke du. Fra min side er det kvalifisert gjetning. Vi får vel se.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Honkey-Chateau skrev:
Jeg anbefaler jevnlig lytting på BBC News. England er et land med betydelig større multietnisk sammensetning enn vi har i vår lille andedam. Det er typisk at angsten rammer dem som har minst innsikt, det man ikke kjenner er man livredd for. Naturlig nok, slik er mennesket skrudd sammen, og derfor har vi blitt som vi har blitt.

Honkey
Jøss, det var smart. Men må man ikke kunne engelsk da? ;D ;D

S

Slubbert

Gjest
Jurassic skrev:
Etter min mening er du [Oddgeir] og dine likemenn/kvinner en større trussel for Europa enn "millioner av dysfunksjonelle innvandrere".
Og etter min mening er du og dine likemenn/kvinner, som proponenter for et sosialistisk og kollektivistisk tankesett og en dertil hørende politikk, ikke bare representanter for kjernen i hvorfor vi har et problem med dysfunksjonelle innvandrere (og årsaken til det), men også en større trussel mot fremtidens menneskelige utvikling enn muslimer, terrorister eller global oppvarming noensinne kan bli.

Sovjetunionen imploderte, men sosialismen og kollektivismen er fortsatt den største trussel mot menneskehetens fremtid med veldig klar margin.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Honkey-Chateau skrev:

Honkey

Mener du at England er et godt eksempel på god integrering?
Det er områder i England hvor man anbefaler ikke-muslimer å holde seg unna. Sykepleierne er nå pålagt å snu sengene og legge til rette for bønn for muslimer 5 ganger daglig, som om de ikke har nok å gjøre. De har selvsagt også designet en sykehusburka.
Engelskmenn rømmer landet og erstattes av muslimske innvandrere.
Og erkebiskopen av Canterbury har gått ut og foreslått delvis innføring av sharia…
Én fjerdedel av Storbritannias moskéer distribuerer litteratur som oppfordrer til vold, drap og forfølgelse av annerledes troende; kvinner, jøder, kristne og homofile i særdeleshet. De verste moskéene finansieres av saudi-arabiske myndigheter. Enkelte av dem har nære forbindelser til The Muslim Council of Britain.

Æresvolden fortsetter i 3. og 4. generasjon.
Man gir støtte til alle konene man har selv om man ikke har lov til å ha flere enn en, eventyret om de tre små griser fikk ikke bli med i en elektronisk skolebok, en muslimsk kvinne som jobber på bokhandel nektet å ta i en barnebibel en kunde ønsket å kjøpe, 66 000 britiske jenter er mest sannsynlig blitt kjønnslemlestet, de arresterer en blogger som skriver kritisk om islam, konvertitter fra islam lever på stadig flukt fra islamister, det er en kraftig økning i angrep på jøder, stadig flere unge muslimer blir ekstremister og er mye mer opptatt av sharia og streng islam enn foreldregenerasjonen.

Det er langt i fra rosenrødt i England, mulig BBC foretrekker å fortelle kun gladnyhetene, men hadde England satt seg litt på bakbeina og ikke bare latt islam få et stadig strammere grep om dem så hadde det nok blitt opptøyer der og.

Topp Bunn