Der pokerbøkene slutter..

John_Harald

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.08.2002
Antall liker
2.179
Sted
Sørumsand
Torget vurderinger
5
Gjestemedlem skrev:
John_Harald skrev:
joaquin skrev:
gratulerer med hele 25 nkr. på konto! ;D
Saldoen er oppe i $9,77 :)
Gratulerer!

http://www.terra.as/servlet/side?section=1400300
Takk for gode investeringsråd ;)

Tror heller jeg skal plassere pengene i små cash games. Ta pengene sakte, men sikert fra nisser og forsette å vinne penger i freerollturneringer. Dette vil ta mye tid, men jeg er sikker på at det blir lærerikt. Bonusen er at saldoen øker uten å ha satt inn en eneste krone :)

Ø

Øivind

Gjest
John_Harald skrev:
og forsette å vinne penger i freerollturneringer.
Tja, spørs hvor mye mere du kan lære der.

Folk syner jo med dårlige kort i tidlig posisjon, syner en satsning på to ganger poten med et flushdrag, osv osv..

Å lese hender og satsningsmønstere, som etterhvert blir det viktigste i ditt spill, vil jeg ikke tro du lærer mye mer av der. ( Kanskje untatt nærme slutten på en tournering)

Edit: små cashgames ja, det var helt riktig! (eller SnG)

;D

John_Harald

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.08.2002
Antall liker
2.179
Sted
Sørumsand
Torget vurderinger
5
Øivind skrev:
John_Harald skrev:
og forsette å vinne penger i freerollturneringer.
Tja, spørs hvor mye mere du kan lære der.

Folk syner jo med dårlige kort i tidlig posisjon, syner en satsning på to ganger poten med et flushdrag, osv osv..

Å lese hender og satsningsmønstere, som etterhvert blir det viktigste i ditt spill, vil jeg ikke tro du lærer mye mer av der. ( Kanskje untatt nærme slutten på en tournering)

Edit: små cashgames ja, det var helt riktig! (eller SnG)

;D
Holder på nå ;)
$10,7

Vedlegg

John_Harald

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.08.2002
Antall liker
2.179
Sted
Sørumsand
Torget vurderinger
5
Gjestemedlem skrev:
joaquin skrev:
gratulerer med hele 25 nkr. på konto! ;D

å plassere seg i penga i et såpass stort felt er bra det.
selv om slik nisseturneringer gjerne oppfordrer til villmannsspilling, slik at rundt 70% av spillerne gambler seg bort iløpet av den første timen.
Min taktikk i nisseturneringer (freeroll eller billige) er også å spille tulling helt i begynnelsen. Da vil man i de fleste tilfellene tape alt, men i noen tilfeller vil man få en stor stack tidlig nok til å kunne bruke denne til mer aktiv utpressing. Da unngår man å bruke timesvis på noe slikt uten at man har et godt utgangspunkt for å nå langt. Man har bedre betalt som avisbud eller flskepanter ellers, og mer variert arbeid. Alternativet er å spille på 4+ bord samtidig, da skjer det iallefall litt innimellom. Det er forøvrig en god ide når det gjelder å lære seg å grinde, da blir man ikke utolmodig og spiller tøvete hender hare for at det skal skje noe.
Er ikke enig i din taktikk i nisseturneringer, men er veldig glad for at du (og med flere) spiller på den måten ;)

Selv foretrekker jeg å spille på rakse (over 150 hender i timen), små (under seks) sit and go og kombinere dette med et annet rakst spill..

Har $12,41 nå ;D

John_Harald

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.08.2002
Antall liker
2.179
Sted
Sørumsand
Torget vurderinger
5
Hvilke poker poker har dere lest?
Har selv kun spillet poker og dannet mitt erfaringsgrunnlag fra der. Har vunnet en del penger på live pengespill i ferien ;)
Min utfordring er at jeg har nettopp begynt med turneringspilling. Det er totalt forskjellig å spille turneringsspill kontra andre pengespill. Kom f. eks på plassen før pengeutbetaling på en turnering i Nordtrønderlag nå. Ikke så gøy men jeg vet hvilket feil jeg gjorde.. Ble utålmodig pga presset.

Nå har jeg lest første kapittel i boken Hold`em med Harrington to ganger og har lært masse.

Ø

Øivind

Gjest
Finn fram kalkulatoren, og regn ut det du lurer på :)

Det meste handler jo om at motstanderene skal måtte betale overpris for å få se neste kort, eller kaste.

Regn litt på forskjeldige situasjoner, med forskjeldig antall spillere med på runden.

Posisjon og kjenskap til motspillerenes spillesstil spiller selvsagt ogaså inn på de implisite oddsene.

Overførte endelig en femhundrelapp selv nå, ikke registrert ennå. Er så lenge siden sist, så det blir vel å starte på 10`er bord SnG, eller noe slik i starten.

John_Harald

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.08.2002
Antall liker
2.179
Sted
Sørumsand
Torget vurderinger
5
Spiller nå live med lillebror og lillesøster, veldig bra trening med søsken ;)

T

Tølper

Gjest
John_Harald skrev:
Det er seriøst ikke gøy å tape for søsken... kan jeg tenke meg.

McH

Ø

Øivind

Gjest
Her har dem bestemt seg for at de ikke skal spille mot storebror uansett, uten noen bedre begrunnelse enn "vil ikkeeeeee....". Tror dem synes poker er ok ellers.

Men men, det finnes jo sånne ukentlige "husmors tourneringer" å prøve uansett (kun 200,- buyinn), og da spiller jo folk såpass "korrekt" at en i alle fall kan prøve å sette dem på en hånd osv.

John_Harald

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.08.2002
Antall liker
2.179
Sted
Sørumsand
Torget vurderinger
5
Tølper skrev:
John_Harald skrev:

McH
Du har helt rett ;) Å tape for søsken, eller småsøsken som det er her, er ikke gøy.. Å vinne derimot blir enda mer morro. Selv når vi ikke spiller om penger, kun ære og berømmelsde ;D -Flere burde spillt slik :eek: ;D :) 8)

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Antall liker
12.002
Sted
Holmestrand
Komedien blir jo komplett når poker kommenteres på sportsnyhentene... det er jo ikke bare intellektuelt høyverdig, det er jo til og med idrett! Det er jo en hel by by i USA viet til den edle kappestrid kalt gambing - arenaen hvor vår tids store tenkere møtes!

T

Tølper

Gjest
John_Harald skrev:
Tølper skrev:
John_Harald skrev:

McH
Du har helt rett ;) Å tape for søsken, eller småsøsken som det er her, er ikke gøy.. Å vinne derimot blir enda mer morro. Selv når vi ikke spiller om penger, kun ære og berømmelsde ;D -Flere burde spillt slik :eek: ;D :) 8)
Enig. Har lyst til å prøve nettpoker men er redd jeg blir monoman/totalt ensporet. Har dog i barndommen vært en god pokerspiller, men det er sikkert vanskeligere å jukse i nettpoker ;)

Mvh

John_Harald

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.08.2002
Antall liker
2.179
Sted
Sørumsand
Torget vurderinger
5
Tølper skrev:
John_Harald skrev:
Tølper skrev:
John_Harald skrev:

McH
Enig. Har lyst til å prøve nettpoker men er redd jeg blir monoman/totalt ensporet. Har dog i barndommen vært en god pokerspiller, men det er sikkert vanskeligere å jukse i nettpoker ;)

Mvh
Å jukse i nettpoker er lett.. Det finnes sporingsprogrammer som analyserer spillestilen din. Ved at f.eks bløffer litt for ofte, vil dette komme frem og andre kan utnytte dette til sin fordel. I tillegg er det mulig å opprette flere kontoer og være flere spillere rund bordet på samme gang.

Ø

Øivind

Gjest
Tølper skrev:
På de laveste nivåene blir det ofte mange syn.

Sikkert bedre å få de andre til å betale overpris for å få se det neste kortet når du har det beste hånden, i begynnelsen av en ti-mans Sit&Go tournering. En og annen "semibluff" med en draghånd går jo an.

Når det er 4-5 man igjen (topp tre får betalt), fungerer ofte bløffene bedre.

Edit: For å ikke handle for enssporet, må du analysere hvordan hver av de andre spillerne på bordet spiller, og handle utifra det.

The Perfect Player This guy can read you by your actions, he knows exactly what kind of hands you play by observing you when he is and is not in hands with you and other players and he knows how you chat or how you bet, etc. when you have a hand, including whether you are notorious for slow-playing or not. This guy will not give any money to rocks because he knows if they are in a hand they almost certainly have an advantage over his hand and know when an aggressive player is bluffing and when he truly has a hand. He has elements of a slow-player, playing certain hands to draw money from someone who he knows will fold to a bet, has elements of a passive-aggressive player, betting big when its all river rats and aggressive players sitting around him, and a rock in the sense that he doesn't play bad hands in bad positions or with a "family table" meaning close to everyone at the table is in the hand. This guy has elements of every class in him. These are the players you should fear. It is hard to predict the betting pattern of these guys because it is modified depending on who they are in a hand with. The best way to learn how they play is to watch every single hand they are in and see how they act for each and every person, including yourself, because it will be modified when he is playing against you. You may even want to call some of his small bets just to learn what type of hand he will bet certain ways against you with so that he does not have a chance to muck his hand and leave you in the dark about him.

O

O J

Gjest
Cashgame ( 0,25 / 0,5 ):

Dag 1: pluss 10usd
Dag 2: pluss 20usd
Dag 3: minus 30-40usd => pluss 80usd => minus hele dritten.

(Startet med å sette inn 500kr)

CRaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaP !!!!!!!!!!!!!!!!!!

Øivind

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.795
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
jeg har hatt en bra pokersommer.

spilt ca. 4-5 dager av i alt fire ferieuker (har blitt enig med frøkna om å sette av spesifikke dager til poker, alle andre dager er "hviledager" som skal holdes hellig ;D).

litt over $3k i pluss, ca. 16.000 nkr. altså.
spilt mest laaange tournys med innkjøp mellom $50-$250, en tourny har ofte tatt en halv dag/natt.
største enkeltgevinsten var på $1.6k.

blir jo ikke feit av dette her, men greie penger å ta med seg, dessuten forbanna moro.

O

O J

Gjest
Ikke værst :)

Selv om det "endte" i tap denne gangen, så er det vanskelig å ikke se mulighetene... Lærte mye den tredje dagen og blir nok bedre etterhvert.

Dessuten lærer en mye raskt på cashgame, noe som selvsagt er en fordel om en i tillegg bestemmer seg for å spille et par tournys i helgene eller noe slikt.

G

Gjestemedlem

Gjest
O J skrev:
Dessuten lærer en mye raskt på cashgame, noe som selvsagt er en fordel om en i tillegg bestemmer seg for å spille et par tournys i helgene eller noe slikt.
Mange som har litt turneringsmentalitet i cashgames, spesielt når de blir litt utolmodig eller har fått et par tapshender på rad. Dem synest jeg er koselige og lønnsomme å ha rundt bordet.

O

O J

Gjest
Gjestemedlem skrev:
Mange som har litt turneringsmentalitet i cashgames, spesielt når de blir litt utolmodig eller har fått et par tapshender på rad. Dem synest jeg er koselige og lønnsomme å ha rundt bordet.
Her blir det nok cashgame 80% av tida (beste treningen), og bare noen få tournys (f.eks i helgene).

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.795
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
O J skrev:
Her blir det nok cashgame 80% av tida (beste treningen),
beste treningen hvis du har tenkt å holde deg til cash games, ja.
turneringsspill er en helt annen ting.
rene cash games-spillere holder ikke gjennom en turnering.
de mangler erfaring og turneringsstrategi.

O

O J

Gjest
Kanskje litt individuelt.

Jeg følger i alle fall mye mere med, når jeg spiller cash-game. Leser kortene på bordet og motspillerene mye bedre, og lærer mye mere av det.

Starter i alle fall, opp igjen, med hovedtyngden der. Så får vi se.

O

O J

Gjest
Tester Shootout nå. ikke dumt(forbi runde 1). Går an å faktisk spille poker her nå.

Trodde det var bare vinnern pr. bord som gikk videre, men når det er topp tre så funker det jo :).

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.795
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
prøv deg på litt live-spilling også, det lærer du mye av, ihmo.
dessuten er det greit å skure seg gjennom bøkene til harrington, brunson, chan og co. også, slik at du får en omfattende forståelse for spillet. (skjønt, bøker alene kan aldri lære deg å spille vinnende poker).

selv har jeg cashet ut ytterligere 10k kr. siden sist, og har fremdeles en pen bakrull igjen, så det går rette veien for tiden.
snart 30k kr. pluss siden juni. :)
ikke store gevinstene vi snakker om her, men så har jeg også full jobb, familie og venner å ta hensyn til, så det blir ikke mer enn litt spilling i sene nattetimer i ny og ne.

gevinstene cahses jenvlig ut og går til hi-fi og å gjøre litt stas på samboer og barn, jeg gidder ikke å øke stakesa så jævlig selv om det detter inn penger.

O

O J

Gjest
Gøy å høre at du har fått det til.

Nettopp det du snakker om, er nettopp det jeg begynner å se at er mulig.

Skal sjekke ut live. Vet det finnes i nærheten her :)

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.795
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
en annen ting som hjelper godt på læringskurven:

variere mellom de ulike spillene.
selv om du f.eks. er forelsket i nl holdem, og for det meste spiller det, så tren også på limit hd, omaha (hi-lo), stud, etc, også.
jeg kan garantere at du blir en bedre holdem-spiller hvis du også behersker omaha og stud.
det går på en generell forståelse av kort og oddsberegning.
jo flere varianter du behersker, jo dypere innsikt får du i pokerens irrganger.

symptomatisk nok kan du se at de beste proffene er gode på nesten samtlige poker-varianter.

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.795
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
åssen gåre med pokergutta der ute?

selv har jeg spilt inn 60k kr. i høst bare gjennom spilling i helgene, og har mumlet om å slutte på jobb og leve av poker på heltid. men frøkna har bare sett strengt på meg og sagt: "glem det". ;D

jula er jo høytid - for poker... ;D
blitt mange live-lag i romjula, alltid morsomt det.

Ø

ØivindJ

Gjest
Har ikke noe å spille for :(

Havnet "i pengene" i en freeroll i går. Hele 0,03usd for 700(og noe) plass av 5600+ spillere ;D

Kjøper sånn "cafe pc" i januar/februar, så skal det spilles litt.

Ø

ØivindJ

Gjest
Endelig en sånn Asus Eee i hus, og gratis net (tilhørende Gud vet hvem).

Prøver litt på microlimits(CG) igjen, men det er ikke bare lett når en bare blir høyet og synet hele veien og ikke treffer særlig mye.

Tror jeg har tapt tre ganger all-in med pocketpair vs A8(....) bare i løpet av helgen (jeg som gikk all-in først selvsagt). :-\

Et eller annet som ikke funker. Så lett en luring som tydelig hadde kommet hjem fra en fuktig tur på byen, men klarte alikevel ikke å ta penga hans. :-[

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.795
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
sånn er det med microlimits.
alle har råd til å syne, nesten uansett hvor hardt du spiller, så det gjelder å endre taktikk slik at du kan knekke donkeyene.

- se billige flopper med any two cards, men kast deg tidlig hvis det blir action, selv om du treffer et drittpar (eller åpen straight). du skal treffe sykt godt for å fortsette i handa når utgangspunktet er any two shitty cards. men når du først treffer, og spiller riktig, så vil du få godt betalt fordi ingen mistenker småkortene på bordet.

- spill gjerne opp når du har to store kort på handa, men ikke raise altfor hardt. mange nisser vil henge med i low stakes games selv om floppen er "dyr", og bommer du så er du ofte i trøbbel.

- spill hardt når du treffer godt.

- slowplay KUN, og jeg gjentar KUN, når du har truffet optimalt.

- lat som om de småpengene på bordet egentlig er store penger. da holder du konsentrasjonen oppe og spiller fornuftig.

- dessuten: alle de vanlige pokerskillsa, som å lese bettingmønster, blablabla.

- og sist men ikke minst: ha litt flaks! ;D treff på floppen! ;D

T

Torget

Gjest
Hurra, fem dollar lokkebonus.

...og streng beskjed: "you, are a real money player". Jaja, da så..

Så får vi se om de fem dollarene tåler variansen, selv på det laveste nivået. Leke litt med det før neste innskudd i alle fall.

OT: I love my Eee Pc :)

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.795
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
lykke til!

jeg skal i et live lag ikveld.

må tjene litt penger etter store hi-fi utskeielser i det siste.

T

Torget

Gjest
Lykke til ja.

Bruke litt kroner på andre ting nå. Synes du har anlegg nok :)

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
7
Gago skrev:
enig, like greit å gamble tidlig i nisseturneringer.
jeg får stadig vekk invitasjoner til freerolls pga oppsamlede player points, og det hender at jeg setter meg ned i en sånn tourny og går ai fem-seks ganger på rad in the dark, bare for å se om jeg kan doble/triple kjapt før jeg bestemmer meg for å kaste bort noe mer tid på dette.

jeg spiller forresten alltid flere bord/turneringer samtidig.
Litt mer planlagt allin-race:
http://www.youtube.com/watch?v=Gq3zZbj8TDE&feature=PlayList&p=B3FB4FB4F348C4BB&index=0&playnext=1

Topp Bunn