Ø
Øivind
Gjest
Sitter å funderer litt på tankegangen en må tilegne seg for å bli vesentlig bedre på pokern. Her er hva jeg har kommet opp med så langt:
1. Tenk "alltid": Topp-par(/overpar) mot draghender!
Dette er jo situasjonen SVÆRT ofte, og har du topp-paret, så må de andre betale for å få se flere kort (det bør satses), ettersom de gjerne bare treffer en av tre ganger.
2. Se opp for par på bordet.
Det er jo eneste muligheten for at noen kan ha en bedre hånd enn de dragene(straight/flush) som du ser på bordet.
3. Kan noen ha to-par/tre like? (kan du utelukke det?)
Har de raiset/synet? Ville de ha raiset/synet med kortene som danner par med de kortene som ligger på bordet?
4. Identifiser hvem som lar deg spille om små potter.
Kjekt å spille topp-par mot dems drag hender. (Igjen og igjen..)
5. Identifiser hvem som ofte spiller om store potter.
Kjekt å la dem raise, når du har en "monster hånd". og kanskje unngå å spille særlig mye mot dem ellers.
Hva er de neste punktene?
Hvilke viktige punkter mangler jeg her (Altså for å kunne nå rett besluttning MYE oftere) ?
Edit: Pot odds, må naturligvis også med. Spessielt når en selv sitter med draghender der en kan regne med å treffe en av tre ganger.
1. Tenk "alltid": Topp-par(/overpar) mot draghender!
Dette er jo situasjonen SVÆRT ofte, og har du topp-paret, så må de andre betale for å få se flere kort (det bør satses), ettersom de gjerne bare treffer en av tre ganger.
2. Se opp for par på bordet.
Det er jo eneste muligheten for at noen kan ha en bedre hånd enn de dragene(straight/flush) som du ser på bordet.
3. Kan noen ha to-par/tre like? (kan du utelukke det?)
Har de raiset/synet? Ville de ha raiset/synet med kortene som danner par med de kortene som ligger på bordet?
4. Identifiser hvem som lar deg spille om små potter.
Kjekt å spille topp-par mot dems drag hender. (Igjen og igjen..)
5. Identifiser hvem som ofte spiller om store potter.
Kjekt å la dem raise, når du har en "monster hånd". og kanskje unngå å spille særlig mye mot dem ellers.
Hva er de neste punktene?
Hvilke viktige punkter mangler jeg her (Altså for å kunne nå rett besluttning MYE oftere) ?
Edit: Pot odds, må naturligvis også med. Spessielt når en selv sitter med draghender der en kan regne med å treffe en av tre ganger.