Densen og Proac

O

Omar

Gjest
Hvordan låter Densen og Proac? Densen B110 forsterker og Proac Responce D15. Er dette en døv match eller en match made in heaven? Noen som har erfaring med denne kombinasjonen?

Z

Zomby_Woof

Gjest
Jeg har ikke allverdens erfaring med å bytte utstyr på Proac.

Men jeg var lykkelig samboende med Studio 150 og Electrocompaniet 4,5/AW 60. Jeg hadde i en overgangsperiode Proacene sammen med mine nåværende DP 7.0/6.4P. Det var ikke noe gøy. Jeg ville nok sett meg om etter noe litt varmtklingende til Proac. Densen kjenner jeg ganske lite til annet enn messedemo, er ikke de litt slanke i klangen?

O

Omar

Gjest
Densen er en bredbåndsforsterker som sammen med riktig høyttaler og nordost låter skremmende bra. Men egentlig så er densen litt vanskelig å matche. System audio audiovector og audiophysic. Proac låter bra med cary consept serien.

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
29.690
Torget vurderinger
28
Selv hadde jeg D15 og Beat 100, noe av det første utstyret jeg hadde. Nesten litt vanskelig å beskrive og si noe om, for det er så lenge siden. Match made in heaven var det muligens ikke, men det spilte helt greit. Om jeg ikke husker for feil så fikk jeg adskillig strammere og tightere bass da jeg kjøpte en Cayin TRV88ST (KT88-rør), men den gav også en mer pågående topp.

Jeg hadde nok en ganske annen erfaring og et mangelfullt referansegrunnlag den gangen, derfor har jeg litt problemer med å si noe om lyden. Men, jeg koste meg med oppsettet, det husker jeg.

Z

Zomby_Woof

Gjest
Som et lite tillegg: I en enda kortere overgangsperiode hadde jeg DP 7.0 og EC AW 60. Det funket mye bedre enn EC 4.5.

O

Omar

Gjest
Fosse skrev:
Selv hadde jeg D15 og Beat 100, noe av det første utstyret jeg hadde. Nesten litt vanskelig å beskrive og si noe om, for det er så lenge siden. Match made in heaven var det muligens ikke, men det spilte helt greit. Om jeg ikke husker for feil så fikk jeg adskillig strammere og tightere bass da jeg kjøpte en Cayin TRV88ST (KT88-rør), men den gav også en mer pågående topp.

Jeg hadde nok en ganske annen erfaring og et mangelfullt referansegrunnlag den gangen, derfor har jeg litt problemer med å si noe om lyden. Men, jeg koste meg med oppsettet, det husker jeg.
Jeg hørte proac

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
29.690
Torget vurderinger
28
Nå var jeg ikke helt med Håvarhede...

staker

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.06.2004
Antall liker
43
Har vært litt borti både densen og proac. Vurderte lenge å kjøpe proac d15 eller 25. Densen har jeg hørt mange skryte av, men har aldrig blitt imponert. Etter min erfaring låter det litt for pent og rent ut mot den lyse siden. Bør nok finne noe varmere til dem. Hva med Patos?

O

Omar

Gjest
Densen låter fatastisk med aditon høyttalere reference audiophysic og audiovector.
Arcam, Patos, Cary er sikkert ting som kan vurderes. Cary consept serien vet jeg passer til D15. Det har jeg hørt med egne ører midt opp i alt rotet til Tor i Torgata.
Jeg har en gammal Arcam alfa som skal brukes sammmen med Proac foreløpig.

jono

Medlem
Ble medlem
26.02.2008
Antall liker
12
jeg har proac d15 og creeck classic.veldig fornøyd

U

utgatt60135

Gjest
Har du hørt Creek på dem hos Tor?

Jeg har hørt Densen i Vika på AV og den svenske, men vet ikke helt hva jeg skal tro om en match mot ProAc. Du kan antagelig ta med deg ProAc´ene til Vika om du orker.

staker

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.06.2004
Antall liker
43
Hadde det vært meg ville jeg rett å slett sett på noe annet enn Densen. Jeg ville vurdert den integrerte 80w rørforsterkeren til Cary, men det er nå meg. Lykke til med valget. Det er jo bare å låne med seg hjem et par forskjellige å teste.

H

hobby

Gjest
For ca 9 år siden hadde jeg full Densen rigg med 2 stk. effekttrinn (b300) for biamping av mine Proac Response 2.5.
Det var egentlig mitt første hifi oppsett av noe klasse. Siden byttet jeg ut Densen med Cary CD spiller og Cary V12 50 watt røreffekt. Det spilte MYE bedre enn Densen. Densen ble for tynt og pistrete i forhold selv om det var mye mer watt på papiret. Cary + Proac er en velprøvd kombo som det skal mye til og ikke like.

Noen nevner Cary Concept serien. Jeg har dette (cd + integrert) i et anlegg i en leilighet jeg disponerer, og synes det spiller utrolig bra. Til prisen er disse komponentene et kupp. Har da dette sammen med Sonus Faber Cremona Auditor stativhøyttalere, og antar det også vil passe bra med D15, om man da ikke vil gå opp et hakk med dedikerte rør-saker.

lufig

Medlem
Ble medlem
24.01.2008
Antall liker
0
personlig ville jeg gått for densen. jeg har hørt noe, men den er greiest i alle kanter.

selv har jeg en b100 :)

HC

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2002
Antall liker
3.247
Torget vurderinger
17
Jeg har hørt at Proac skal være en fantastisk match med Audio Research, hva med en VS 55 ?

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
29.690
Torget vurderinger
28
lufig skrev:
personlig ville jeg gått for densen. jeg har hørt noe, men den er greiest i alle kanter.

selv har jeg en b100 :)
Hva mener du med greiest i alle kanter? Og sammenlignet med hva?

jonas

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.12.2004
Antall liker
1.248
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
21
HC skrev:
Jeg har hørt at Proac skal være en fantastisk match med Audio Research, hva med en VS 55 ?
Proac bruker vel AR når de tester ut høyttalere?

Burde jo være grei match.

Sugden, Cary og Copland kan også anbefales.

lufig

Medlem
Ble medlem
24.01.2008
Antall liker
0
Hva mener du med greiest i alle kanter?

diskan, mellomtone og bass.

Og sammenlignet med hva?

music angel kt-88 rør.
[/quote]

Topp Bunn