Densen, Life is too short for boring Hi-Fi

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Othmas

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.10.2005
    Antall liker
    135
    Sted
    Trondheim
    Det blir fett! Du må vel nesten vurdere en Densen forforsterker med Oxygen streamer nå:cool:
    Skal ikke se bort ifra at det skjer ganske så fort.Litt moro å tenke på at Densen var omtrent uhørt (bortsett ifra butikkdemo,messe o.l) for en drøy måned siden.

ou812rh

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    1.270
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    8
    Kan jo begynne å spare til B390 superleggera monoblokker (d.v.s quadroblokker)😁

4BED6F92-D624-4F45-9549-C77ADF81C118.jpeg

Så et bilde til av Oxygen streamer modulen som kommer i juni. Hadde kanskje ikke satt feriepengene på den datoen:LOL:

BCBB6211-BC5C-4E18-9EEA-F7DA9BF6DB50.jpeg

Othmas

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.10.2005
    Antall liker
    135
    Sted
    Trondheim
    Noen her med brukererfaring med Densen B-250? Ser det er flere utgaver av denne og lurer på hva forskjellene består av. B-275 er også interessant i så måte. Cast utgavene er vel som jeg har forstått bare en innebygd Chromecast. Da er den kommende Oxygen-kortet/modulen mer interessant. Har da mer lyst på en uten Cast innebygd egentlig, eller har den/disse andre fordeler?

ou812rh

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    1.270
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    8
    Jeg har hatt B-250 som jeg oppgraderte til + utgave. Ikke den helt store oppgaderingen lydmessig, men noen ørsmå forbedringer i mine ører. De siste versjonene med cast vet jeg ikke om er lydmessig forbedret eller om det kun er satt inn en cast modul. Jeg hadde jo mye heller gått for Oxygen modulen! Spør du meg så er det cast greiene gammel morro og jeg mener Densen slet så mye med å få ut en streaming modul at de til slutt bare ga ut et billig alternativ. Hvis du ser på Dino serien som har en Cromecast hengende bak så skjønner du hvor det bærer hen. Ironisk npk så sluttet jo Google å lage cromecast også:) Mulig det kommer en ny utgave! Det er min mening, men andre har sikkert en helt annen;)

Du kan jo spørre i gruppen Densen Audio Technologies på FB. Internasjonal gruppe med mange som har erfaringer og informasjon.

Sist redigert:

Othmas

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.10.2005
    Antall liker
    135
    Sted
    Trondheim
    Jeg har hatt B-250 som jeg oppgraderte til + utgave. Ikke den helt store oppgaderingen lydmessig, men noen ørsmå forbedringer i mine ører. De siste versjonene med cast vet jeg ikke om er lydmessig forbedret eller om det kun er satt inn en cast modul. Jeg hadde jo mye heller gått for Oxygen modulen! Spør du meg så er det cast greiene gammel morro og jeg mener Densen slet så mye med å få ut en streaming modul at de til slutt bare ga ut et billig alternativ. Hvis du ser på Dino serien som har en Cromecast hengende bak så skjønner du hvor det bærer hen. Ironisk npk så sluttet jo Google å lage cromecast også:) Mulig det kommer en ny utgave! Det er min mening, men andre har sikkert en helt annen;)

Du kan jo spørre i gruppen Densen Audio Technologies på FB. Internasjonal gruppe med mange som har erfaringer og informasjon.
    Jeg tror jeg står over disse Cast-utgavene. Da blir det en ren forforsterker (evt. med Oxygen-modul). Jeg ser du har en DenDac 50, har du lyst å fortelle litt om den og hvorfor du gikk ifra B-250+ og til DenDac 50?

Jeg er inne i den gruppen på FB som du nevner. :)

ou812rh

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    1.270
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    8
    Jeg tror jeg står over disse Cast-utgavene. Da blir det en ren forforsterker (evt. med Oxygen-modul). Jeg ser du har en DenDac 50, har du lyst å fortelle litt om den og hvorfor du gikk ifra B-250+ og til DenDac 50?

Jeg er inne i den gruppen på FB som du nevner. :)
    Laaang historie kort så maste jeg så mye på Thomas Sillesen om DenDac som opprinnelig skulle komme i tre versjoner, 30, 50 og 70. Etter flere år med forsinkelser så fikk jeg navnet mitt på printkortet ”Dedicated to ...” som plaster på såret. Da jeg traff Thomas på Hiend messa i München for endel år siden så sa han at forforsterkermodulen i DenDacen var nesten eller like god som B-250. Så han gav meg det rådet å teste selv. Kort fortalt så solgte jeg B-250. Det var kanskje noen ørsmå forskjeller i favør B-250, men det klarer jeg å leve med😄 Vet også at en av grunnen DenDac gikk så fort ut av produksjon var at de fikk problemer med et par underleverandører bl.a usb leverandøren.

Othmas

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.10.2005
    Antall liker
    135
    Sted
    Trondheim
    Hvordan er forforsterkeren B-200 egentlig? Jeg vurderer en slik i påvente av en større modell av Densen kommer for salg.

Audiomix

Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.07.2004
    Antall liker
    2.452
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    18
    Superleggera er vel en henvisning til italienske biler. Thomas Sillesen hos Densen har en fasinasjon for italienske biler og dets design.
    Jo da. Italienske biler som er laget for å gå fort.
    Da må vekten ned. Aluminium i stedet for stål.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn