denon dp 57l

cerwin

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.01.2009
Antall liker
29
Sted
TELEMARK
Hei.
Har som tidligere nevnt at jeg har fått denne spilleren igjen,har hatt den inne på service og fått bytta phono kabler da det var brudd i disse.Nå skulle jeg gi den en ny pickup,da viste det seg at det oxo var brudd i disse 4 signalkablene som skal sitte på pickup.
Ringte hifiklubben og hørte om de hadde disse lange kablene som går igjennom armen,da fikk jeg beskjed om at de ikke kunne byttes,men at hele armen måtte byttes,og sånt fikk de ikke tak i lenger,,hmm..noen her som vet om en arm med disse kablene i,hadde vært moro og fått denne i gang igjen..

Takk for all hjelp og info om hvor jeg skal begynne. ;)

Mvh Gøran

mana

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.08.2009
Antall liker
190
Torget vurderinger
24
Hvor er dette bruddet? Går ut i fra at det er en rett arm det er snakk om. En mulighet er å få tak i et nytt armrør eller du kan kjøpe det som står til salgs her på bruktbørsen som er et S-armrør.Har du mulighet til å legge ved et bilde av der du mener bruddet er .

cerwin

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.01.2009
Antall liker
29
Sted
TELEMARK
Hei.det er disse kabelskoa eller hva de heter som knakk av,veldig stive,prøvde forsiktig,har vært lodda på engang tidligere vist,de som festes i pick up altså,,bilder sliter jeg med og få lagt inn desverre :-[kanskje jeg skal prøve og få fatt på den armen du nevner,var det sånn at noen av disse platespillerne ble levert med 2 armer,har ikke lyst og la denne dp57l støve ned nei :D

ps..armen er rett ja.

takk for info mana

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Antall liker
13.544
Sted
Ville vakre Våler kalles det.
Torget vurderinger
39
Bare averter etter det her på HFS fordi det er flere her som har slikt liggende........ det er jeg 100% sikker på............. fordi det har fulgt med spillerne jeg har solgt dem ;D

cerwin

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.01.2009
Antall liker
29
Sted
TELEMARK
Hei.

takk det vil jeg gjøre Rudi,,jasså du har solgt disse flotte spillerne du,,da har du sikkert en DP på lur oxo,,hehehe,,skal få lagt ut en annonse snart jeg da ;D

mvh Gøran

cerwin

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.01.2009
Antall liker
29
Sted
TELEMARK
Hei.

Da er denne levert til lokal reperatør,og vil snart være på plass igjen,,gleder meg,synd at platespilleren bare står til pynt i rockebua ;D

Mvh Gøran

RJEL

Servicemann
Ble medlem
30.04.2004
Antall liker
1.713
Torget vurderinger
4
Det er en ok spiller, selv om den er SÅ 1992 ;D
Men vel verdt en reperasjon.
Angrer faktisk på at jeg solgte min :'(

cerwin

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.01.2009
Antall liker
29
Sted
TELEMARK
Hei igjen

Da er denne oppe og går igjen,med ny pick up G1010 goldring,,himmelske skaper for en platespiller,,delicate sound of thunder har vel aldri vært bedre på vinyl,blir nok i rockebua noen netter nå ;D

mvh Gøran

mana

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.08.2009
Antall liker
190
Torget vurderinger
24
Veldig bra ;D Veldig flott spiller og er en drøm å betjene. Lykke til,du får nok mange heftige lytteopplevelser med denne. :D

cerwin

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.01.2009
Antall liker
29
Sted
TELEMARK
Hei igjen.

Jammen blei det ikke en dp51f på meg i går,en alldeles nydelig og velspillende snurrer med en dl60 pick up.Stått pakket ned i eske i 15 år,så det var jo moro at alt fungerte på den når den blei koblet til.

mvh Gøran

Topp Bunn