Denon DL304

B

buster

Gjest
Hei! Er nysgjerrig på denne pick-upen. Vanskelig å bli klok av omtaler på nettet :p :eek:. Ser dog at noen mener dette er den beste uavhengig av pris!!Er dette en hat/elske pick-up?? Vet at den har svært lavt utg. signal og passer best i lette armer. Noen der ute som har denne og vil dele erfaringene sine med andre??

Cobra2

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2003
Antall liker
1.214
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
76
Den går greitt i de fleste "medium" (dagens) armer, siden den har så lavt utgangs-nivå, setter den store krav til en støyfri RIAA med mye gain...
Ellers; en 103 killer med bedre nål/bedre sporing...IMO

Arne K

B

buster

Gjest
Takk! Planen er å bruke den i en VPI JMW9 arm på et Kenwood KD600 drivverk..
Vil det funke??

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
304
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Jeg har to DL304, begge er litt nede for telling nå. De låter veldig bra når de havner i de rette armer, men har en byggekvalitet som simpelthen er for skjør imo. Blir fort ødelagt dersom antiskating ikke er 100%, eller at man er litt for "snar" med senking etc. Begge mine (og min brors) deler denne skjebne, tross det jeg vil kalle nokså "normalt" bruk.

Ellers enig at de er langt bedre enn 103 (de jeg har hørt iallefall). Jeg vil advare om at DL304 av en eller annen grunn synes svært mistilpass i enkelte armer, deriblant Linn's armer (som ellers pleier å passe mange slags pu'er), og dør helt hen med en flat og kjedelig lyd som resultat. Spørs om det ikke er lurest å sjekke DL304 compliance vs effektiv armmasse i den VPI'en, bare for sikkerhets skyld.
Den passet helt supert i min Thorens TP90-arm, hvor den blomstret med sin velkjente åpenhet, gyldne og søte tone, og glimrende klangegenskaper forøvrig.

Mvh Vidar P

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.884
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Her er smaken som baken....eg likar ikkje 304 noko vidare, og er mykje gladare i 103 i dei fleste utgåver.
Har ein mistanke om at han ikkje er heilt det rette for JMW-armane, men eg meiner at du bør prøve det ut uansett kva vekt- og kompliansetilhøvet skulle reknast ut til å vere. Det er ofte mismatch mellom teori og praksis. Har no eg erfart, då....

Pengvim

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2005
Antall liker
2
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
Audiophile-Arve skrev:
Det er ofte mismatch mellom teori og praksis. Har no eg erfart, då....
Kalles ikke det et unntak på fint? ;D

Passer Denon 103 eller 304 i SME 3009 S2 improved?

Johs

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.10.2003
Antall liker
12
Torget vurderinger
3
Pengvim skrev:
Audiophile-Arve skrev:
Det er ofte mismatch mellom teori og praksis. Har no eg erfart, då....
Kalles ikke det et unntak på fint? ;D

Passer Denon 103 eller 304 i SME 3009 S2 improved?
-Denon Dl 304 er eit funn til SME 3009. Brukte den med fast heashell og tilpassa masse på ca 7,5g + pu. Brukte også oljedemparen.
-Til 3009 lll er den også eit funn og langt å føretrekke i forhold til desse mosegrodde Shure'ane.
Berre husk å tilpasse vekta på dei lettaste 3009'ane og du vil oppleve ein av den mest glødane mellomtonen det er muleg å få til.
Til 103 må du opp på ei samla efektiv masse på over 30g.

MVH

Topp Bunn