Denon DL 160/RIAA ?

X

X186841

Gjest
Har pratet litt med en fyr som ikke er helt fornøyd med lyden , han har en REGA RP3
http://www.mono.no/Produkter/Rega/P...-RB-303-arm,-gråsort-9411031-p0000004839.aspx
og var på hifi klubben for å få seg pick-up og RIAA. Der anbefalte de Denon DL 160 og NAD PP2 RIAA , men han er ikke helt fornøyd.
Etter litt Googling ser jeg att det finnes endel som ikke anbefaler den kombinasjonen.
Erfaringer på nettet sier Cambridge lyder betraktelig bedre med denne pick-up,n , erfaring ?
Eller noen her som har erfaring/anbefaling på RIAA i vettu prisleie som kan være en bedre match ?

Kalle Klovn

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.09.2009
Antall liker
4.024
Sted
Sandnes
Torget vurderinger
7
Jeg har selv en DL160 (Påmontert på en Denon DP-47f) som går via Cambridge audio sin siste Riaa (MM inngangen). Det funker fint. Slik jeg husker det så er MF riaa'en primært bedre på mc inngangen enn Cambridge riaa'en?

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.855
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
No er PP2 ein svært rimeleg riaa, som ikkje klarar alt. Han er nokonlunde grei når det gjeld det klangmessige, men fiksar ikkje djupbass på same måte som du kan få dl160 til å gjere med ein skikkeleg godsak (som naturlegvis kostar deretter). PP2 si svakaste side er etter mi meining at rominformasjonen maskerast ein del. Du får altså ikkje skikkeleg 3D-opplevingar gjennom denne. Men det er noko som Denon sine pickupar ikkje er spesielt gode på heller. Så det er ikkje så verst match, eigentleg, når du tenkjer på prisnivået. (finnest det endå billegare riaatrinn nokon stad, tru?)
Men ein Musical Fidelity slik som Rudi tilrår, er naturlegvis mykje betre enn PP2. Så finnest det også endå betre riaatrinn, også frå same leverandør. For ikkje å snakke om pickupar....

1001Watt

Medlem
Ble medlem
12.10.2011
Antall liker
1
Jeg slet veldig med en PP2 og Rega P3 og dl110 og en Ortofon 2M blue. Hadde jeg ikke hatt erfaring med vinyl fra tidligere så hadde jeg gitt det opp. Byttet ut PP2 med en Rega riaa og det ble noe helt annet.

Det er kun min erfaring men jeg synes ikke PP2 var noe særlig selv om den var rimelig. (Hvis noen vil ha en PP2 kan de få min gamle gratis) :)

Topp Bunn