Diverse Denon CEOL N11DAB - mulighet for styring via nett?

espen_s

Medlem
Ble medlem
06.07.2017
Antall liker
1
Leter etter en boks som skal brukes til lyd på terrassen. DAB-støtte er et krav. Denon CEOL N11DAB ser ut til å være en mulighet.

Boksen skal stå inne så IR-styring av dette er uaktuelt (og også RF til IR da jeg aldri fått til å styre ting slik jeg vil når jeg har prøvet med andre enheter). Så med N11 (skal være ganske lik N10 så vidt jeg skjønner) er det noen som vet om det er mulig å styre alle funksjoner, og også spesielt radiodelen, fra telefon/nettbrett/laptop?

t-roten

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.09.2015
Antall liker
14.799
Sted
London
Jeg har en liten Yamaha CRX-N470D på kontoret - Jeg kan kontrollere det meste via MusicCast app fra Yamaha.
Fungerer helt greit, men er litt vanskelig å lagre favoritter etc via app - bedre via fjernkontroll. Men å sette dette opp trengs bare en gang

espen_s

Medlem
Ble medlem
06.07.2017
Antall liker
1
Yamaha er også en mulighet. Kan MusicCast sende (videresende) det man hører på av radio til andre kompatible enheter?

t-roten

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.09.2015
Antall liker
14.799
Sted
London
Yamaha er også en mulighet. Kan MusicCast sende (videresende) det man hører på av radio til andre kompatible enheter?
Ja - alt av MusicCast kan kobles sammen og spille det samme. Tror max er 8 enheter i en gruppe. Jeg har tre hjemme og alle kan settes til å spille det samme. Og det funker

espen_s

Medlem
Ble medlem
06.07.2017
Antall liker
1
Bare for sikkerhets skyld, med radio så mener du da DAB som kilde, ikke nettradio? Nettradio er sikkert også mulig så klart, men her høres det mest på kringkastet radio.

En annen ting som hadde vært fint er å kunne streame lyd fra et TV-apparat. Hender jeg sitter uten en fin dag mens det er sykling i mange timer på skjermen. Mulig jeg må kjøpe mer enn det jeg hadde tenkt.

Multikanal

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
1.036
Sted
Nordfjordeid
Torget vurderinger
1
Sonos AMP har HDMI inngang.Har TV'en HDMI ARC får du TV lyd via den.Har nettradio med tusenvis av kanaler + streaming.Styres med telefon,brett eller PC.

t-roten

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.09.2015
Antall liker
14.799
Sted
London
Bare for sikkerhets skyld, med radio så mener du da DAB som kilde, ikke nettradio? Nettradio er sikkert også mulig så klart, men her høres det mest på kringkastet radio.

En annen ting som hadde vært fint er å kunne streame lyd fra et TV-apparat. Hender jeg sitter uten en fin dag mens det er sykling i mange timer på skjermen. Mulig jeg må kjøpe mer enn det jeg hadde tenkt.
Yamaha har DAB / Nettradio / Streaming fra NAS og services / AirPlay / Bluetooth, men bare en analog inngang
Den neste opp (N670 - den jeg har i kjøkkenet), har optisk inngang som kan brukes til TV

espen_s

Medlem
Ble medlem
06.07.2017
Antall liker
1
Ja, det gjelder å velge rett for der boksen skal står og det den skal brukes til. Har endel Squeezebokser rundt og pleier å bruke optisk inngang om mulig, men analog går greit også for min del.

espen_s

Medlem
Ble medlem
06.07.2017
Antall liker
1
Sonos AMP har HDMI inngang.Har TV'en HDMI ARC får du TV lyd via den.Har nettradio med tusenvis av kanaler + streaming.Styres med telefon,brett eller PC.
Skulle gjerne ha brukt Sonos, men jeg har som krav at jeg skal kunne høre radio uten at nettet er i orden (inn i huset).

t-roten

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.09.2015
Antall liker
14.799
Sted
London
Her er appen, med alle valg for N470 og hva som vises for DAB
67084A3E-68AD-474F-9A2E-8FF57D0BDF53.png
90EC1092-1DC3-4454-BF3E-6E33DB893805.png

Topp Bunn