denon 2900 vs denon 2910

K

krake

Gjest
hei, skal kjøpe meg en dvd spiller som også skal gjøre jobben som cdspiller. Det viktigste for meg er lyden i to kanaler ikke bildekvaliteten. Er det noen som har erfaringner med nevnte modeller som lydmaskiner? Hvis de har samme kvaliteter på lyd går jeg for 2910 som har digital bildeutgang. Skal forøvrig brukes sammen med thule forsterker og klipsch høyttalere.

vet thule har gode multispillere, noe som ville vært et opplagt valg, men disse sprenger mitt budsjett, har mulighet til å kjøpe en av denonmodellene brukt.
 
N

nb

Gjest
Har selv 2910, den synes jeg er veldig bra på bilder og helt grei som CD-spiller. Har hørt hevdet at 2900 er bedre som musikkavspiller, men har ikke prøvd dette selv. Jeg bruker ekstern DAC, så har ikke testet lyddelen i den veldig grundig. Vær ellers oppmerksom på at drivverket på enkelte 2910 - spillere støyer en del.
 
O

OldBoy

Gjest
Jeg antar at du tenker deg å ta ut stereolyden analogt, og da tror jeg at DVD-2900 har en marginalt bedre lyd enn 2910. Men det skal nok såvel fininnstilte ører som et bra anlegg til for å oppfatte nyansene.

Jeg velger å formulere meg slik fordi jeg har hørt begge spillerne, men på forskjellige anlegg, og det er vel ikke helt comme-il-faut når man skal sammenligne utstyr. Det er, hvis jeg husker riktig, litt forskjell i nyprisene på disse spillerne, men teknologiutviklingen går så fort at det kanskje ikke er relevant for vurderingen.
 

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Innlegg
11.420
Antall liker
25.777
Torget vurderinger
24
Vær ellers oppmerksom på at drivverket på enkelte 2910 - spillere støyer en del.
Vær også oppmerksom på at drivverket på enkelte 2900-spillere støyer en del. Har denne selv og den er på ingen måte tyst.
 

Solo

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.01.2003
Innlegg
1.011
Antall liker
18
Torget vurderinger
2
har kjøpt 2900, er så langt fornøyd med lyden.
Hvor kjøpte du den og hva måtte du betale?
 

-HP-

Overivrig entusiast
Ble medlem
07.11.2005
Innlegg
512
Antall liker
128
Jeg har hatt 2910 i et halvt år, og er strålende fornøyd. Har ikke merket noe til at drivverket støyer.

Jeg bruker spilleren primært som musikkavspiller. Tidligere brukte jeg Denon DCD-1015, en relativt bra CD-spiller, og 2910 har bedre CD-lyd. I tillegg spiller den SACD, HDCD, DVD-Audio, og alt av datafiler.

Du får en veldig god spiller til prisen!

HP
 

eliasen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.07.2005
Innlegg
261
Antall liker
0
Frem til jeg oppgraderte på hifi-fronten sist høst hadde min denon 2910 gjort jobben også som cdspiller.
Jeg syntes det låt ganske bra, ettersom det var den løsningen jeg var vant til.
Men så fikk jeg omsider dedikert cdspiller i hus og da åpenbarte forskjellene seg.
Så utifra det jeg hørte av forskjeller vil jeg ikke anbefale den løsningen. Hvis lyden er viktigst gå for en dedikert cdspiller eller invester i en god dac.

Denon opplevdes metallisk, mangel på detaljer i lydbilde, perspektiv, mye mindre sjel og spilleglede sammenlignet med cayin cdt-17a som jeg har.
Det er utstyret jeg har idag som er sammenligningsgrunnlaget for denne konklusjonen.
 
K

krake

Gjest
Hvor kjøpte du den og hva måtte du betale?
kjøpte den fra hifiklubben i morgest, betalte 2998,-
tenkte dette var en ok pris, da den kostet nærmere 10000,- ny
 

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Innlegg
11.420
Antall liker
25.777
Torget vurderinger
24
kjøpte den fra hifiklubben i morgest, betalte 2998,-
tenkte dette var en ok pris, da den kostet nærmere 10000,- ny
Kjempekjøp! Gratulerer.

Spilleren fungerer mer enn helt ok til musikk på anlegg et visst stykke oppover i pris. (Det er overhode ikke problemer å høre forskjell på denne og egen cd-spiller, men så spiller den som nevnt alle formater i tillegg til å gi bilde). Skru av billeddelen når du spiller musikk og kos deg med nytt produkt.
 

Solo

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.01.2003
Innlegg
1.011
Antall liker
18
Torget vurderinger
2
kjøpte den fra hifiklubben i morgest, betalte 2998,-
tenkte dette var en ok pris, da den kostet nærmere 10000,- ny
et kupp!
 

tomolt

Hi-Fi interessert
Ble medlem
26.05.2009
Innlegg
83
Antall liker
17
Sted
Heim
DENON DVD-2900 har de beste testene når det gjelder lyd og derfor beholdt den til ett av tre DENON annl.hvor DVD-3930,DVD-1800BD og DCD-1290 brukes på stue oppsettet som er delt i to rack hvor ett er smalt med PRA-1200,POA-2200,DCD-1290,DMD-1000 og ett bredt med AVR-2809(bruker den gamle AVR-3805 sammen med DVD-2900 på ett annet rom)DVD-3930,1800BD og ett par POA-6600.Men lyden på DVD-2900 er om ikke bedre like bra som de på stua og kaller det analog å digital rackene da DCD-1290 spiller bedre enn de DVD på for+1 POA-2200 og 1par.POA-6600.Men bruker de gamle INFINITY KAPPA både bak og fremme,så er kansje p.g.a.at alderen er omtrent like at dette spiler bedre enn de nyeste?
 

hifiguru

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.07.2002
Innlegg
5.715
Antall liker
1.259
Sted
Porsgrunn
Torget vurderinger
1
tomolt, du skriver i tråder som er 5-6 år gamle, mulig endel av forumdeltagerne både har solt utstyret evt forlatt forumet. Kan hende vi trenger deg i litt mer aktuelle tråder ;D
 
Topp Bunn