Noe litt annet å tenke på? Hyllest til velferdsstaten..? Neppe..!
Har man behov for hjelp fra helsevesenet, utover å få en sprøyte eller smertestillende, er man ille ute...
Personlig skadet jeg et kne for to måneder siden. Nå nylig fikk jeg plass på sykehus, og fikk der høre at jeg burde kommet for lenge siden. Selvsagt, sa jeg, det vet jeg vel, men systemet slipper meg ikke fram. Man må stå i kø! Summen er at jeg i stedet for å være i full jobb nå, må se fram til måneder med behandling og trening, før jeg er frisk. Tenk hva dette koster i form av sykelønn og refusjoner til fysioterapeut m.fl. Hadde jeg fått komme til sykehus på dagen, ville jeg vært "fikset" for lenge siden...
En kjenning av meg ødela også et kne. Han rakk å heve ca 200 000,- i sykelønn, før han ble operert. Operasjonen tok ca en time... :
Alle med litt batteri igjen i kalkulatoren, vil se at det hadde vært meget lønnsomt om han hadde blitt sendt til en privatklinikk. Jeg har mistanke om at det samme burde vært gjort med meg. Det må da være bedre å betale noen lapper til en privatklinikk, enn å betale hundrevis av tusen i sykelønn..?

I følge kommunistene som styrer landet, er det ikke regnskapssvarende... :

Eller rir de bare et prinsipp? Det er i såfall et sinnsykt dyrt et...
En annen kjenning av meg kommer fra Thailand. Han fikk påvist en svulst. Norsk helsevesen satte personen på venteliste. Vedkommende ville ikke vente, og reiste hjem til Thailand. Der tok det 8 dager før han var operert, og det av det offentlige helsevesenet i Thailand.
Velferdsstat? Ikke faen!