Den ultimate hodelykt?

Balticthor

Overivrig entusiast
Ble medlem
30.08.2005
Innlegg
709
Antall liker
9
Sted
Ålesund
Noen her som har oversikt og erfaring med kraftige led hodelykter? Jeg har tre stk..og den beste jeg har er en Scangrip som er ganske bra med to lysstyrker og har et modus der en kan slå den av og på ved å føre handen fort foran lykten.. Veldig praktisk! Og den har også fokus! Men jeg se for meg at det må finnes sterkere saker der ute.. Noen forslag?

http://galand.xml-solutions.nl/nl-NL/ProductInfo.aspx?PageMethod=DisplayInfo&prID=2603
 

shaunv

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.01.2006
Innlegg
1.577
Antall liker
67
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
19
Jeg har en LED lenser hodelykt som er nevnt her. Veldig bra uten å blakke seg! Den har trinnløs justering av styrke og kan i teorien vare 100timer på minimumstyrke om det skulle være nødvendig.
 

Balticthor

Overivrig entusiast
Ble medlem
30.08.2005
Innlegg
709
Antall liker
9
Sted
Ålesund
Den mytinysun lykta såg veldig bra ut! Og en pris som er innenfor det jeg hadde tenkt å legge ut.. Såg en Lupine betty med 2600lumen :eek: men koster 6500kr...
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.151
Antall liker
10.656
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Kjøpte en sykkellykt på ebay. Vant en auksjon. Den kan også brukes som hodelykt (utstyr fulgte med).
1600lumen. Kostet under 200kr.. Lyser som bare rakkern. Med Cree T6 diodene..

1600lm er nok litt skryt da...

Men den lyste bedre enn en xxl.no lykt til 1000 lappen.
200 kr var med sykkelopplegg, strikk til å ha rundt hodet, selve lykta, batterpakke og holder samt lader..
 

Chalshus

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.246
Antall liker
3.486
Sted
Horten
Torget vurderinger
7
Vil du kjøpe kopivare eller originalt.
Hvor mye vil du betale?
Hva skal du bruke lykten til?



Skal du ha det beste kommer du ikke utenom Lupine. Tysk firma (stor på proffsiden) som leverer meget gode lykter.
Dette er den største modellen, Betty, på 2600 lumens. (målt lysstyrke. Mange av de kinesiske billiglyktene gir ikke like mye lys som det som er oppgitt). Koster omtrent 7500,-


 

Chalshus

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.246
Antall liker
3.486
Sted
Horten
Torget vurderinger
7
Her er den miste som heter Piko. 750 lumens til omtrent 2500,-

 

Smibakkjen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
27.10.2006
Innlegg
398
Antall liker
5
Sted
Sogn og Fjordane
Led Lenser H14/H14R, H14R leveresmed ladder og oppladbare batteri:
http://komplettfritid.no/review/36/25572/led-lenser-h14-hodelykt

Har brukt denne lykten masse ute i skog og mark (jobber i energiforsyninga), den har fokus som i Led Lenser stil er veldig enkel og tjapp å betjene, selv med hansker. Batteriene holder ca. 6 timer på full styrke (4xAA), når batteriene begynner å bli dårlige, så starter lykta å blinke med jamne mellomrom, dette er praktisk da en kan tilpasse å bytte batteriene ved en passende annledning. Jeg har kun brukt lykten i jobb sammenheng, å under uværet vi hadde på vestlandet i romjula, så var den gull verdt. Har ett langtrekkende søkelys med maksfokus, som kom godt med under feilsøking i linjetraseene, samt att en hadde ett godt "flomlys" til arbeidet. Var så godt fornøyd med lykta att jeg så snart nettforbindelsen ble inntakt igjen, bestillte jeg en slik for å ha i hjemmet også ;)

Prisen tatt i betraktning så er dette terningkast 7.
 

Balticthor

Overivrig entusiast
Ble medlem
30.08.2005
Innlegg
709
Antall liker
9
Sted
Ålesund
Får min nybestillte Ledlenser14r i morra :)
Ang den Magicshine så leser jeg at den har 900 lumen,og flere i tester mener at reelt er ca det halve av dette.. Men 4-500 er jo fremdeles veldig skarpt. I Usa har visst batteriene blitt tilbakekallt.
 

Smibakkjen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
27.10.2006
Innlegg
398
Antall liker
5
Sted
Sogn og Fjordane
H14R er uansett ikke noe dårlig, er veldig greit med det att visst du vil ha backup, så kan du fint ta med deg vanlige AA batteri til å bruke om du skulle gå tom for strøm under veis, det er etter min mening en stor fordel, da slipper du å være avhengig av å ha oppladdede batterier til enhver tid.
 

novgarod

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.09.2006
Innlegg
957
Antall liker
59
Har hatt H14R-lykta i et års tid nå, og den har vært med flere ganger på havet i kajakk, på skiturer i fjellet, jogge- og sykkelturer i silende regn og sludd. Virker upåklagelig, har god lysstyrke og bra batteritid. Rett og slett et supert produkt!

Har også to Magicshine MJ-808 på sykkelen som begge har vært reklamert på gjentatte ganger, og nå er den ene gåen igjen. :p
 
Topp Bunn