Den store slutte å røyke tråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Fenalaar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Innlegg
    8.525
    Antall liker
    6.946
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Nytter ihvertfall ikke å slutte, dersom man ikke selv egentlig vil. Motivasjonen må være i orden - også den underbevisste.

    Nytter f.eks. ikke å slutte fordi det er dyrt, om man egentlig ikke vil slutte.

    Johan-Kr
     

    ymir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2013
    Innlegg
    5.304
    Antall liker
    4.994
    Torget vurderinger
    2
    Hei

    Sluttet selv midt i en røyk i 94.Hadde to tidligere forsøk,det første i 79.
    Hvet ikke hvorfor jeg bestemte meg...

    Fruen fortsatte med tre pakker rullings i uken.

    For noen år siden kjøpte og delte hennes bror ut syv stk. av denne

    Endelig ikke-røyker!; den lette måten å slutte på - Allen Carr - Bok (9788279001362) | Adlibris bokhandel - Nordens største bokhandel

    Han hadde selv brukt den og sluttet.
    Alle bortsett fra en er fremdeles røykfri.
    Fruen måtte lese den tre ganger før hun ble røkfri.

    Klarte hun å slutte,må vel denne boken hjelpe mange flere...
     

    leifen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.05.2006
    Innlegg
    2.347
    Antall liker
    1.845
    Det ser ut til å måtte være noe underbevisst som må klaffe. Jeg var vel så motivert sist jeg prøvde. Men da gikk jeg jo og hadde lyst
    på røyk hele tiden. Nå er det nesten så jeg undres på om det virkelig kan være så lett å bare la det være.
    Ser enkelte som har utbytte av hypnose. Her cluet ligger med det kanskje.
     

    samlanes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.02.2008
    Innlegg
    2.463
    Antall liker
    550
    Sted
    Hordaland
    Torget vurderinger
    1
    Sist redigert:

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.630
    Antall liker
    103.223
    Torget vurderinger
    23
    "Kreft helbreder røyking" Det burde det stå på pakkene.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.630
    Antall liker
    103.223
    Torget vurderinger
    23
    Kan man tenke seg noe kvalmere enn dette?

    da01.jpg da02.jpg da03.jpg da04.jpg da05.jpg
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.630
    Antall liker
    103.223
    Torget vurderinger
    23
    Røykere er mennesker de også.
    Bare ikke så lenge..

    Hørte en lege som sa dette for mange år siden.
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.296
    Antall liker
    11.112
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    "Kreft helbreder røyking" Det burde det stå på pakkene.
    Og "tissen din blir liten og slapp av røyking"
    Det er nok mange som liker å tro at dette er sant, men jeg må dessverre avkrefte dette som ren løgn og ondsinnet propaganda. :)
    Tull.
    Alle vet at røyking ikke er bra for potensen. Alle = ihvertfall jeg, som røykte i over 20 år.
    Det bør være en positiv motivasjonsfaktor for å slutte å røyke for de fleste menn. Det var ikke for å tulle med røykere.

    I tillegg til økonomi. For min del er er snakk om over 200.000 kr på ni år.
    Jeg hadde tenåringsbarn da jeg sluttet, og valgte å gjøre det overtydelig hva utgiften til røyk kan erstattes med av annet lystbetont forbruk. Mye av det kan sees her på HFS :)
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.389
    Torget vurderinger
    13
    Allen Carr hjernevasket meg, beste boken jeg noensinne har lest - røykfri siden 2006 og kommer under ingen omstendigheter til å fyre opp kreftpinnen igjen.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.326
    Sted
    Smurfeland
    "Kreft helbreder røyking" Det burde det stå på pakkene.
    Og "tissen din blir liten og slapp av røyking"
    Det er nok mange som liker å tro at dette er sant, men jeg må dessverre avkrefte dette som ren løgn og ondsinnet propaganda. :)
    Tull.
    Alle vet at røyking ikke er bra for potensen. Alle = ihvertfall jeg, som røykte i over 20 år.
    Det bør være en positiv motivasjonsfaktor for å slutte å røyke for de fleste menn. Det var ikke for å tulle med røykere.

    I tillegg til økonomi. For min del er er snakk om over 200.000 kr på ni år.
    Jeg hadde tenåringsbarn da jeg sluttet, og valgte å gjøre det overtydelig hva utgiften til røyk kan erstattes med av annet lystbetont forbruk. Mye av det kan sees her på HFS :)
    Synd å høre om potensproblemene dine, men det er ikke dermed sagt at alle som røyker får dårlig potens og liten tiss av den grunn. Uten at jeg kommer til å utbrodere det noe særlig mer her inne. :)

    Forøvrig er jeg jo enig i at røyking er særdeles lite smart og gjennomtenkt, og jeg har sluttet en haug med ganger selv. Nå de to siste gangene har jeg klart meg helt fint til jeg har havnet på ferie med dama, og vært smart nok til å bare skulle smake en røyk eller to av henne "siden det er ferie og sånn". Jeg har faktisk ikke noe særlig problem med å slutte alene, men så lenge jeg ser hele tiden at kjerringa røyker og drikker kaffe så blir fristelsen av og til plutselig for stor.
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Leit med Ottones potensproblemer og problematiske penisstørrelse ja, håper det går litt bedre nå. Vi kan jo ha en egen tråd om det?
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.296
    Antall liker
    11.112
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Dette er en tråd om og for røykeslutt, er det ikke?

    Drittslenging mellom tilhengere og motstanderer er jeg ikke med på, ellers takk.
     

    leifen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.05.2006
    Innlegg
    2.347
    Antall liker
    1.845
    Ærlig talt; går det an å være tilhenger av røyking..? Dyrt, helseskadelig, you name it.. Noen som har noe positivt å si?
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.326
    Sted
    Smurfeland
    Ja, hvorfor fortsetter folk egentlig å røyke?

    We know it can kill us: Why people still smoke - CNN.com

    -- Smoking can kill you. We've known that for at least 50 years -- and yet millions still smoke, and thousands more pick up the habit every year.Why? Their stories involve strong addictions, passionate defiance -- and billions spent to make people act against their own best interest.
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Ærlig talt; går det an å være tilhenger av røyking..? Dyrt, helseskadelig, you name it.. Noen som har noe positivt å si?
    Når man har veldig lyst på en røyk og så tar seg en oppleves det der og da som veldig positivt. Det er vel det eneste, og nok også grunnen til at det er tungt å slutte.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.326
    Sted
    Smurfeland
    Dette er en tråd om og for røykeslutt, er det ikke?

    Drittslenging mellom tilhengere og motstanderer er jeg ikke med på, ellers takk.
    Jeg har tenkt litt på det, og hvis du oppfattet noe av det jeg sa som drittslenging så beklager jeg det. Potensproblemer og penisstørrelse er alvorlige problemer som man skal være forsiktig med å spøke om.
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.883
    Antall liker
    5.551
    Sted
    Holmestrand
    Svigermor stod standhaftig i mot. Satt i stolen, kaffe, røyk og hekling var livet.
    En røykevennine med kols kom på besøk med oksygenflaske på slep. For å komme opp 4 trappetrinn var det fire pauser med dødsralling og gisping etter luft.
    Etter at vennina hadde dratt kasta svigermor all røyk untatt den pakka som var åpen. Den lå ubrukt i skapet noen måneder før kun kastet den også. Dette er nå 6-7 år siden.
    Hennes kommentar er at det var skuffende lett å slutte, og hun burde ha gjort det før. Hun sier at hun lot vær å prøve for alle fortalte henne hvor vanskelig det skulle vær å slutte, så hun orket ikke prøve/trodde ikke hun skulle klare det.
    Vi trodde heller ikke at hun skulle klare det, så vi er ikke så lite imponerte!
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Dette er en tråd om og for røykeslutt, er det ikke?

    Drittslenging mellom tilhengere og motstanderer er jeg ikke med på, ellers takk.
    Jeg har tenkt litt på det, og hvis du oppfattet noe av det jeg sa som drittslenging så beklager jeg det. Potensproblemer og penisstørrelse er alvorlige problemer som man skal være forsiktig med å spøke om.
    Det samme her. Mislykket vittighet fra min side
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Sluket ... de bildene der skremmer ikke en røyker.

    De viser derimot en overflod av lykke når du våkner opp.

    Har du sigarettpapir så er du reddet.

    At det der ruller du opp.

    Been there, done that.

    Et stappfullt askebeger med halvrøykte jubber er lykkeland for en seriøs røyker.

    Røykte mange år on an off....

    my 2c .. bestem deg for en dag: Etter den røyker du ikke.... ikke én .. aldri .. noensinne. .. så er du i mål.

    Deph. Røykfri siden 2006
     

    druntblunt

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.03.2014
    Innlegg
    156
    Antall liker
    169
    Sted
    Jar
    Torget vurderinger
    1
    [...]
    har nemlig ALDRI så mye som smakt en røyk en gang :rolleyes:
    Da har du gått glipp av den fantastisk gode følelsen det er å greie å slutte. ;-)

    Lykke til alle dere som sliter med dette og forsøker å slutte. For min egen del måtte jeg prøve 8-10 ganger før det satt. Gikk i alle fellene med festrøyking, sigarilloer, snus osv. Måtte bare se det i øynene at jeg er niko-junkie og da er det bare totalavhold som funker. Husk at du bør erstatte røykinga med noe annet og positivt i livet ditt. På den måten slipper du mye lettere unna det som faktisk kan karakteriseres som et emosjonelt savn (røyken er som en venn). For min egen del var det qigong og meditasjon som fikk det til å klaffe. Røykfri på ellevte året nå og savner det aldri.
     

    noruego

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Innlegg
    6.583
    Antall liker
    7.133
    Ærlig talt; går det an å være tilhenger av røyking..? Dyrt, helseskadelig, you name it.. Noen som har noe positivt å si?
    Hvis du med røyking først og fremst tenker på sigg og rullings så er det vel ingen som kan påstå at reelle eller innbilte fordeler på noen måte oppveier for alle ulempene. Å røyke en tjuepakning for dagen er vel som å konsumere to sekspakninger med Mack eller Tou - ikke godt for noe.

    Å patte på en god snadde eller sigar, uten all den driten de tilsetter sigaretter med, en fredagskveld med Miles på øret og en Ardbeg i glasset blir jo en litt annen diskusjon som vel også passer bedre andre steder enn her.
     

    leifen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.05.2006
    Innlegg
    2.347
    Antall liker
    1.845
    En god sigar ja. Det et nok et annet tema.
    For min del blir det vel som om en eks junkie skulle få heroin.
    Satser på å drikke cognac med begge hendene i stedet. (Det et billig i forhold til røyk)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn